RcRallyCup Competitie 2010/2011 (RRC)

Had dacht ik iemand met een mooie camera gespot, weet iemand misschien of die foto's al ergens online staan??

Ik vermoedt dat het hier om Jeroen Mies ging, en die heeft de foto’s gebruikt voor de laatste nieuwsbrief “De Qualifier" van de HFCC, mbt een korte impressie van de laatste rcrallycup wedstrijd. Of hij de foto’s nog op de site van de HFCC gaat plaatsen met een kort verslag, weet ik niet, ik zou zeggen hou daar even in de gaten.

Ik ben vandaag in Arendonk wezen rijden en dat is zeker een baan om mee te nenemen tijdens de rally cub van 2011/2012!!

Groet Ronald

Ik ben vandaag in Arendonk wezen rijden en dat is zeker een baan om mee te nenemen tijdens de rally cub van 2011/2012!!

Groet Ronald

Ooit reden we daar wedstrijden tot tevredenheid van alle deelnemers, mooie kunstgras baan (wedstrijd zekerheid), goede sfeer en grote gastvrijheid van onze zuiderburen. Allemaal positief, toch bloede het daar dood, geen enkele locale deelnemers uit België, ondanks men daar ongv gelijke klasse kende. Enkel nog deelnemers uit West Nederland die toen nog op “kosten van de zaak” af konden reizen naar België., de animo zakte gestaag toen dit niet meer kon (1 van de redenen).

Er komt een rcrallycup seizoen aanstaande winter, die voorspelling durf ik wel aan (men is druk aan het brain-stormen), waarbij de wedstrijd zekerheid hoog in het vaandel zal komen te staan, boven exotische oorden!! Een tweede seizoen zoals afgelopen jaar, betekend eenvoudig weg de nekslag voor de rcrallycup, deelnemers of gastlocaties/clubs, noch organisatie zit daar op te wachten.

Asfalt circuits zijn wedstrijd zeker, maar deze moeten “opgeleukt worden” met schansen of andere snelheidremmers, liefst portabel, maar wie gaat de uitdaging aan om ze te maken, en wie kan ze bv vervoeren enz, “persoonlijk” denk ik (maar ik ben geen organisatie) dat je in die richting moet denken. Geen ingewikkelde reglementen, puntentelling of wat dan ook “back to basic”, simpel maar doeltreffend, maar voorlopig is de vormgeving het belangrijkste.

Laatst bewerkt:
Snelheidremmers en schansen zijn niet zo moeilijk te maken of te kopen.
- Met mantelbuizen kan je extra bochten aanbrengen
- Een paar pionnen eventueel autobanden
- Skate (Rampage) of Tamiya schansen (Skate* - RAMPAGE LAUNCH RAMP (skate helling))
- Zelfbouwschansen

Kijk maar eens in een filmpje hoe wij een portable baan hebben:

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas stormen 10 rijders tegelijk op een schans af deze moet dus eigenlijk al baanreedte (2.50 tot 3.00m breed) aangelegen worden, ook de steilheid vraagt minimaal tussen de 50cm en 100cm diepte, en dan heb je nog steeds niets exotisch, al heb je er dan 3 nodig dan is dat een flink busje vol. Echte speciale attracties vragen nog veel meer ruimte, daarnaast rijden we in de winter dus de hele zooi is vaak na de race mega smerig, dat wil je echt niet in je busje hebben of in je opslag.

De organisatie heeft geen kas, geen mogelijkheid tot opslag, noch vervoer, men is afhankelijk van clubs en vrijwilligers, tot nu toe heeft men zich aardig kunnen redden hiermee. Toch zou het leuk wezen om iets speciaals aan te kunnen bieden buiten de gebruikelijk attributen. Misschien heeft iemand een idee om bv een oprolbaar wasboard te maken oid, wat weinig ruimte vraagt, mobiel, eenvoudig en toch doeltreffend is.

De Rampage schansen zijn stapelbaar en van kunststof, je kan er dus 4 over elkaar heen schuiven en dan zijn ze niet veel groter dan 1 schans. Met deze schansen kan je goede sprongen maken (curve is precies goed), ze zijn heel erg stevig en van kunststof dus makkelijk schoon te maken.

Ik kan me niet voorstellen dat het onmogelijk is om bijvoorbeeld 2 modelbouwwinkels te vinden die allebei 2 schansen aanschaffen en ter beschikking stellen van jullie cup. Je kan zelfs afspreken dat ze eigendom van de winkel blijven.

Ook een wasbord is makkelijk aan te leggen, een paar latten met haringen in de grond vastleggen, klein stukje kunstgras erover heen en rijden maar.

Dus ik denk dat er toch een beetje creativiteit uit de rijdersgroep moet komen...het is altijd jammer als een cup stopt omdat de rijdersgroep passief is. Helaas zijn het vaak wel dezelfde mensen die het werk moeten doen.

Gelukkig is dit geheel niet aan de orde, het was enkel een open vraag van mij, of iemand suggesties heeft in de richting wbt extra attributen voor de rcrallycup!!!

Dat is het belangrijkste van alles... met een oproepje moet het toch wel lukken om wat spullen bij elkaar te krijgen. Lastigste is vaak vervoer, dat weet ik uit ervaring.

De rcrallycup is tegenwoordig ook te vinden op facebook, ik hoop dat deze link RC Rallycup | Facebook zichtbaar is voor iedereen. Ik heb onderstaan bericht even gekopieerd van facebook!!

Gisteren (tijdens de DTC) kort overleg gehad met ERCE over de RC Rallycup winter 2011/2012, we gaan het e.e.a. kortsluiten en hebben binnenkort meer info. De eerste wedstrijd zal n.a.w. op 2 oktober bij ERCE zijn.

Dit jaar weer met een rs4 rally in de strijd Per?:p
Heb onderdelen zat dus mocht er wat breken.........genoeg op voorraad.;)

Dit jaar weer met een rs4 rally in de strijd Per?:p
Heb onderdelen zat dus mocht er wat breken.........genoeg op voorraad.;)

Hey bouke, dat is eigenlijk wel een goede vraag waar ik nog niet over nagedacht heb. Vorig zomerseizoen was het een drama met mijn Formula Ten, dus ik was al vroeg in het seizoen bezig met deze vraag (kon niet wachten) Dit jaar heb ik het prima naar mijn zin in de mini klasse, met als gevolg dat ik er nog geen seconden mee bezig ben geweest!! Wel heb ik het 1 en ander in grote lijnen meegekregen, wbt de reglementen en opzet van de Rcrallycup 2011/2012, meest over algemene zaken wat we “niet meer gaan doen het komende seizoen”, wbt de inhoud van de reglementen of de precieze klasse indeling, is het nog een beetje een open vraag.

Wbt de algemene zaken is er goed nieuws voor jou en andere die een heel eind moet “tuffen” om er bij te kunnen wezen, het gaat weer als vanouds gegarandeerd worden, dit gaat helaas wel ten koste van de permanente off-road circuits die dit niet kunnen garanderen, de garantie van hen raakte vorig seizoen “ondergesneeuwd”, of viel in het “vele water”, dit kunnen we eenvoudigweg niet meer riskeren, met het oog op het voort bestaan van de rcrallycup, heel jammer allemaal maar het is niet anders!!

Slecht weer is goed race-weer voor op de onroad circuit’s dat is een vaststaand feit, door het gebrek aan grip is het nooit saai, juist spectaculair, misschien is het een optie voor in de toekomst om daar een uitbreiding in te “forceren” (clubs moeten je wel willen hosten)

Links of rechtsom zal ik er wel bij zijn, hoe en met wat weet ik nog niet, de MT-truck is rijklaar, de rallyauto niet, maar dat is op te lossen, helaas zijn beide misschien niet meer zo competitief of betrouwbaar.

Ik ben er al eens mee bezig geweest hoor maar weet niet echt het resultaat meer. Wat zou een leuke niet al te moeilijke qua rijden, sleutelen, onderdelen enz rally auto zijn om met de cup mee te rijden???

Groet Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wordt dan toch een HPI RS4 Rally, Ronald!
Waarschijnlijk de beste 1:10 electro rally auto die ooit geproduceerd is. Met een beetje moeite zijn ze nog wel 2e hands op de kop te tikken.

Als je mij niet gelooft/vertrouwt, zou ik effe met Bouke babbelen...

Of Ali...

Of Martin Monster...

Laatst bewerkt:
Dat wordt dan toch een HPI RS4 Rally, Ronald!
Waarschijnlijk de beste 1:10 electro rally auto die ooit geproduceerd is. Met een beetje moeite zijn ze nog wel 2e hands op de kop te tikken.

Als je mij niet gelooft/vertrouwt, zou ik effe met Bouke babbelen...

Of Ali...

Of Martin Monster...

Ooit reed zijn race-maatje Patrick van Noort oa met de RS4 Rally, Martin Monster heeft jarenlang met de Sprint Rally gereden, of ik moet iets gemist hebben, dat zou zo maar eens kunnen???

De RS4 Rally was een stuk veelzijdiger door toedoen van de grote bodemvrijheid, de enorme wheeltravel, de zachte veren die er bijgeleverd werden, en ook was het destijds een lichte auto wbt gewicht, de concurrenten lieten hier behoorlijk steken vallen. Aangezien we dit seizoen geen enkel offroad circuit aandoen, vervalt er een groot voordeel van de RS4 Rally. Laten we niet vergeten dat andere merken in het verleden ook de kampioenschap titel hebben binnen gesleept!!

waterdicht

Ik denk dat een van de belangrijkste dingen is dat het zaakje waterdicht afgesloten kan worden. De rs4 rally en rs4 sprint hebben een innerbody welke de electronica gedurende een heat aardig droog weten te houden.
Maar de DF03ra van Tamiya gaat volgens zeggen ook aardig. Ook Schumacher heeft geloof ik een mooi rallychassis met innerbody. En zoals Per al zegt, op asvalt gaan veel chassis gelijk op met de RS4. Vorig seizoen had ik het erg moeilijk met een TL01 achter mij. Was alleen wat bots gevoelig, nietwaar R...?

jongens.
ik kan evt als er nog gezocht word naar een extra circuit wel een regelen in t noorden.
evt indoor zand paardemanege of outdoor kustgras

Back