Heey gasten,
Door de RC rallycup heb ik weer helemaal de kriebels gekregen, ben dan ook van plan om zoveel mogelijk wedstrijden mee te rijden. Heb alleen nog een aantal vragen betreffende mijn setup. Ik heb een gelagerd TL-01 chassis met standaard motor en een goede snelheidsregelaar, ik ben van plan om met Orion 3000 Mah racepack LiPo's te gaan rijden en de standaard motor.
Nu was mijn vraag of dit te doen is om mee te rijden, tuurlijk ben ik me ervan bewust dat het voor het overgrote deel op stuurmanskunsten aankomt bij rc rally. Ben alleen benieuwd naar jullie mening. Ik ben zowieso van plan te participeren, dus kom maar door met de kritische meningen!
Groeten Robbert
Hoi Robert,
het wordt in de rally dit jaar spannender dan ooit omdat er slechts een soort band is toegestaan n.l. "TAMIYA RALLYBLOCK TIRE". Dit betekent dus dat het nu meer dan ooit om je stuurmanskunsten gaat, omdat deze band t.o.v. andere rally banden veel minder grip heeft. Met de standaard motor bedoel je waarschijnlijk een Mabuchi 27T motor en deze is in combinatie met een hele gladde ondergond ok te noemen. Voor de langere en grip banen zou het beter zijn een snellere 27T motor te kopen. De lipo met 3000mah is genoeg om 8 minuten te rijden. Ik zou wel kijken naar een mogelijkheid om je motor voor vuil en je ontvanger en regelaar voor vocht te beschermen. Je ontvanger en regelaar zou je in een ballonnetje kunnen doen. Om je motor zou je een soort motorsok kunnen schuiven alhoewel ik niet meer weet waar ik dat ooit gezien heb.
Je kunt me voor meer info ook altijd een PB sturen.