RcRallyCup Competitie 2010/2011 (RRC)

Is er nog animo om de 1/16 slash en/of revo een plaatsje te geven? Zijn er rijders die dit zouden willen? Als een soort demo klasse wellicht een keertje?
 
Nou we zijn heeeeeeeeel hard aan het werk super wat er in pak weg 1 dag kan gebeuren!


emveebee1.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jullie weten ook niet wat je wil? Lag er nog maar net in.
Tof dat er zo'n enthousiaste groep is, ben zeer benieuwd naar het resultaat. Rijderstelling ziet er ook netjes uit. Met een echte trap.
Ben benieuwd wanneer de rallycup daar weer rijdt
 
we kunnen nu met ruim 14 man tegelijk op de rijdersstelling staan. en scheiden op- en aflopen :D

en baan-layout nummer 3 dit jaar. deze word echt helemaal top, leuk techinsch en snel

en er komt ook een crawler-baan van 40m2
 
Ik heb mijn oude volledig ge-hopupte TB-01 nog staan met drie sets rally block banden. Dit is de auto waarmee ik in 2000 in de Tamiya Eurocup Rally kampioen ben geworden en daarna 7de in de eindfinale in Spanje... :D
Moet alleen nog een Rally body ervoor vinden. Die heb ik helaas niet meer.
Deze auto is echt bullet proof!! Wat daar allemaal al niet mee gegooid en gesmeten is!
Als je een wedstrijd in het Noorden houdt, dan ga ik zeker proberen erbij te zijn!
 
Kwoot ERBI:
"Ik had bv. nog een HPI RS4 liggen dus ben ik daarmee gaan rijden maar het probleem is dat je er niets meer van kunt krijgen, zelf op EBAY is het een drama...."

Met een beetje shoppen heb ik anders toch een aardige verzameling opgebouwd.
Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van blabo: HPI RS4 Rally - Afbeelding

Ja mooie verzameling Bouke... en ik ga dit jaar een ander merk proberen denk ik, want 2x achter elkaar de RallyCup winnen met dezelfde auto......;)
 
Ik heb mijn oude volledig ge-hopupte TB-01 nog staan met drie sets rally block banden. Dit is de auto waarmee ik in 2000 in de Tamiya Eurocup Rally kampioen ben geworden en daarna 7de in de eindfinale in Spanje... :D
Moet alleen nog een Rally body ervoor vinden. Die heb ik helaas niet meer.
Deze auto is echt bullet proof!! Wat daar allemaal al niet mee gegooid en gesmeten is!
Als je een wedstrijd in het Noorden houdt, dan ga ik zeker proberen erbij te zijn!

Wow leuk man, ik heb in Engeland, Snetterton en Frankrijk, Grenoble de Tamiya Eurocup finale gereden en het was echt super...de TB01 is gebaseerd op de TG10 nitro en is inderdaad bullet proof...

De RcRallyCup is 19 december te gast in Utrecht bij de RACO2000 en je bent natuurlijk ook welkom andere RRC wedstrijden mee te racen...;)
 
Ik heb mijn oude volledig ge-hopupte TB-01 nog staan met drie sets rally block banden. Dit is de auto waarmee ik in 2000 in de Tamiya Eurocup Rally kampioen ben geworden en daarna 7de in de eindfinale in Spanje... :D
Moet alleen nog een Rally body ervoor vinden. Die heb ik helaas niet meer.
Deze auto is echt bullet proof!! Wat daar allemaal al niet mee gegooid en gesmeten is!
Als je een wedstrijd in het Noorden houdt, dan ga ik zeker proberen erbij te zijn!

Jason ben jij dat ???????????
 
Wel in de rally klasse blijven dan hé.
Anders heb k geen tijd om een rijder met zo'n staat van dienst aan het werk gezien te worden.
Besides, ik vind één rondje gelapt worden wel genoeg.

Kortom, zou mooi zijn als je mee ging doen. De rallyklasse kan nog wel wat rijders gebruiken.
 
Ah, leuk dat de RRC er weer is!

Heb in het verleden wel eens een rondje meegedaan, en heb nog steeds een ModClod staan, voor het geval de klasse nog eens terugkeert.

Ik zit er sterk aan te denken om dit jaar mee te doen in de rallyklasse. Daar ik nog niet eerder met 27t stock heb gereden, tast ik in het duister over de te gebruiken gearing, zeker gezien de semi-offroad setting. Kan iemand mij in de goede richting wijzen met een FDR? Bij voorbaat dank!

Daarnaast vroeg ik mij af waarom er in deze klasse voor brushed-only is gekozen. Gezien het extra onderhoud wat de banen en het weer met zich meebrengen, leek mij het gebruik van bijvoorbeeld BL 17.5 zonder ESC-timing een leuk alternatief. Zeker omdat brute snelheid niet alles is met de rallyblock bandjes. Ik vraag niet om aanpassingen in het reglement, maar ben meer benieuwd naar de redenatie hierachter. :)

Groet,
Tom
 
@Nard Cox, Nee helaas betrof het niet de topic’s die door jou zijn aangegeven, vreemd genoeg gaan de zoekresultaten (op auteur) bij mij niet verder dan 2006 geloof ik dus moet het voor die tijd geweest zijn dat ik het geschreven oid, in ieder geval vreemd/verassend.

@bricks, even over de vermeende doelstellingen van een reglement, deze moeten twijfelachtige zaken wegnemen, duidelijkheid scheppen en statistisch verantwoord zijn, en eenvoudig uitvoerbaar voor een wedstrijdleiding, (die is ook vrijwilliger) anders moet je ze niet invoeren, lijk mij logisch toch!

Voorbeeld: Wanneer je als derde man de snelste rondetijd rijdt, en je ben als 1 na snelste man (2de kwalificatietijd) gestart achter de Pole-starter dan kan je de wedstrijd/het dagklassement naar je toetrekken. Eigenlijk had je slechts recht op een derde plaats, maar doordat je er een bonus bij krijg, kom je als 2de op het podium. Ik ben toch bang de rechtmatige eigenaar van de 2de plaats zich behoorlijk gepiepeld zal voelen. Dit soort scenario’s moet je meenemen als je een reglement op gaat stellen, dit kan wel eens vaker voorkomen dan je lief is, het is echt niet zo’n onmogelijk scenario, de top 3 ligt vaak zo dicht bij elkaar dat de derde rijder best wel een snelste rondetijd er uit kan persen!

Voorbeeld: Een bp klasse wordt erg populair en heeft een B- of zelfs een C-finale, je eindigt ergens na de 3de plaats B-finale dan krijg je helemaal geen punten meer, hoe weet ik dan aan het eind van het seizoen of ik mijn maatje verslagen heb die ook nooit in de punten is gevallen?? Over het algemeen zijn de reglementschrijvers vooraan in het peloton te vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat achterin het veld rijders niet geïnteresseerd zijn, over hun positie tegenover weet ik veel wie (doet ook niet terzake). Sterker nog, men krijg misschien niets eens een plaatsje in de analen (eindklassement/deelnemerslijst) omdat dit toch geen nut heeft om te administreren (puntloos). Ik stam nog uit de tijd van een B/C/D finale, en geloof het of niet, het doet terdege terzake wat je rangschikking is op de (eind)lijst al was het alleen maar voor jezelf om te zien of je progressie maak of niet.

Je hoef echt geen "grumpie old man” te wezen om dit in te zien, jonge vrolijke mannen zoals ik, weten hier ook wel raad mee! :rolleyes:

@Tom, de rallyklasse is ooit opgezet om zo “uit de doos” mee te kunnen doen (zie ook bij de SC standaardklasse), een bruslessmotor valt nog steeds niet onder het starterpakket (dus niet laagdrempelig, extra investering, maar inderdaad voor hoelang nog, ik zou alvast maar gaan sparen, het zal geen jaren meer gaan duren denk) daarnaast valt een 17,5 niet helemaal gelijk met een 27t brushed, eerder een 21,5 oid. Ooit zal men de knoop door moeten hakken, net zoals men het bandenreglement “noodgedwongen” om heeft moeten gooien bij de rally (bp goede/snelle banden niet meer voorradig), ondanks ik alle standaard uit de doos banden heb (van alle rallyauto-fabrikanten) behalve de "rallyblocks", is dit waarschijnlijk wel een stap in de goede richting (tenzij de productie ook hiervan stopt). We hebben nooit vooraan gelopen met de ontwikkeling, veelal was de electronica enz niet meer voorbestemd om te gebruiken in de TC, en werd een 2de leven geschonken in de rallycup, misschien is dit ook wel een achterhaalde traditie geworden, het blijft altijd wikken en wegen op dat gebied.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het op één punt met Per eens, iedereen moet meetellen in de puntentelling.
Voor de rest zou ik zeggen: gáán met die banaan. Zet een goede organisatie op poten, zodat de clubs ook blij zijn als de Rallycup langskomt, en zorg voor een adequate en snelle informatie verstrekking naar de rijders. Update de vermeende homesite wat vaker.
Dat vind ik véél belangrijker als wel of geen bonuspunten systeem.
 
....... zorg voor een adequate en snelle informatie verstrekking naar de rijders. Update de vermeende homesite wat vaker.
Dat vind ik véél belangrijker als wel of geen bonuspunten systeem.......

Aha, ik zie wat je bedoel, de site is inderdaad wat kaal, maar goed soms moet je eerst wat ruimen alvorens vol te zetten met nieuwe info. Ik heb gisteren begrepen dat er alvast een concept agenda was, deze moet nog wel door de clubs waar we straks te gast zijn, bevestigd worden, dan kan deze pas officieel op de site geplaatst worden, niet eerder (op een forum kan je er meestal iets vrijer mee omspringen).

Wat had je in gedachte bij een snellere informatie voorziening (updates) ‘de laatste roddels over bv de voortgang van de agenda oid’, aankondiging over vermeende reglementwijzigingen of discussiepunten hierover (oftewel nog niet officiële zaken)? Gooi het hier maar in het midden zou ik zeggen, wie weet wordt het wel opgepikt door 1 van de bestuursleden, misschien zitten er wel interessante voorstellen/idee bij, wie niet waagt, wie niet wint. Niet alle voorstellen hoeven van de kant van een/het bestuur te komen, zo ook niet binnen de rcrallycup organisatie, zover ik weet.

Daarnaast is het altijd wel zo handig als er iets nieuws geïntroduceerd wordt, dat het alle “dome scenario’s” met vlag en wimpel heeft doorstaan, het is een beetje slordig om het alsnog aan te passen of terug te draaien halfweg een seizoen, daar zit niemand op te wachten, ook niet op bestuurlijk niveau!
 
kan me nog wel van vorig jaar herrineren dat er nihil informatie, updates en uitslagen werden gedaan op de rallycup website.

hopelijk dit jaar anders
 
Per, bedankt voor je toelichting, klinkt logisch.

Iemand die nog enige raad kan geven met betrekking tot de FDR in de rallyklasse?
 
Back
Top