RCRCM Typhoon

Waarom ga je niet op zoek naar een gebruikte F3B zwever?
Met een 3 delige vleugel prima te vervoeren, bestand tegen hoge snelheden en zweeft goed. Met de optie van ballast kun je de kist afstemmen op de omstandigheden.

Gerben

Ik wil zelf niets sterker hoeven maken. Als een kist niet sterk genoeg is voor het werk dat ik voor ogen heb los je dat niet 'even' op met een beetje plakwerk. Zo'n kist moet van binnen goed verstevigd zijn of gewoon vol carbon. Bovendien ben ik niet zo'n glas/carbon plakker.

ik bedoelde, misschien wil hij een verbeterde (echte F3F kist) bouwen voor je? :p je kan t maar vragen

Raymond, er zijn diverse goede voorstellen voorbijgekomen.

Ik heb zelf de Starling Pro. Mooie zwever kan flink wat wind hebben maar is toch meer een thermiekkist. Vleugels ook wat gevoeliger voor deukjes en krassen.
Ocelot is ook wat fijntjes.

Opus is ultieme ragbak. Wel aan de kleine kant.

Qua motorisering zou ik wel juist voor "vet" gaan. Persoonlijk ben ik ook meer van de lichtere aandrijvingen, maar als je in de Alpen zit en het gaat ineens met 7m/s of meer naar beneden dan ben je blij als je een echt "absauf-versicherung" in je kist hebt zitten.

Mini-Kult met goede motorisering doet het ook erg goed in de bergen, kom ik vaak tegen in Fiss (Oostenrijk).

De 3 modellen die mij tot nu toe het meeste aanspreken zijn de Typhoon, Pace en Needle100. De laatste 2 zijn wat duurder en de Pace heeft een lange levertijd (mogelijk de Needle ook enkele maanden). Volgens mij is de Typhoon direct leverbaar. Ik neig nu dus naar de Typhoon. Ik laat het nog heel even rusten, zo af en toe zit ik er wel over na te denken. Ergens komende winter zal de kogel door de kerk gaan. In Dld worden nog wel eens Pace's aangeboden, maar meestal niet met elektro romp. Mocht er wel een mooie voorbij komen is dat uiteraard ook een optie.

Daan, mooi filmpje. Wat een prachtige plek...... Volgende zomer moet ik maar weer naar Oostenrijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
De Pace VX is een mooi toestel voor je wensen.
Ik heb een VXH de middelste qua gewicht, 2200 gr vliegklaar.
Met een goede helling vreselijk lekker en strak te vliegen.
Voor iets mindere condities te zwaar naar mijn smaak.
Als de levetijd niet zo exorbitant lang was zou ik nog een VXL bestellen.
Nu denk ik aan een Needle 100" kijk op Willkommen in Thuro's Werkstatt
Snel, transportabel, betaalbaar en vrij vlot leverbaar.

Succes, Rick

Rick, ik heb even de site bekeken, dat ziet er inderdaad erg mooi en snel uit. De prijzen heb ik zo even niet kunnen vinden voor de 100''.Heb jij hier info over?

Ik kon inderdaad ook geen prijzen vinden, maar heb begrepen dat ze vergelijkbaar zijn met de Pace. Rick, heb jij meer info over prijzen en levertijd? Misschien moet ik ze eens een mail sturen.

De Typhoon staat hoog op mijn lijst. Ik sluit mij geheel aan bij De Groot. Ueberkist.
Alternatief is een Erwin.
Verder zou je serieus een Tangent Mini Kult Quattro in overweging willen geven. Je hebt mijn Mini Kult gezien en die vliegt heel goed, op de helling en in de thermiek. Vleugel is onvoorstelbaar sterk. De Quattro heeft een vierkleppenvleugel en is bedoeld voor Elektro. Super veelzijdig en kwaliteit echt top. Een Mini Kult Expert (zoals die van mij met tweekleppenvleugel) kan ook in de elektro versie. Qua prijs ook nog te doen. Verder is de bouwwijze van de vleugel - styro abachi met veel versterkingen in de vleugel - minder kwetsbaar dan een glasbak.
But that is just my two cents.
In mijn Mini Kult komt trouwens ook een motor om het inzetgebied op de krikken.
Succes met je keuze

Ik heb Thuro een mail gestuurd over de Needle100, ik laat weten als ik antwoord heb.
Ik zal nog eens kijken naar de Kult Quattro. Die vleugel is inderdaad beresterk voor een styro-abachi.
De Typhoon blijft nog even bovenaan staan.

Het zal best een knappe prijs zijn voor wat er geboden wordt, maar het blijft een flinke smak geld. Ik sta ook op het punt een sloep te kopen met mijn pa, dus ik moet een klein beetje op de centen letten. Een Typhoon kan ik vliegend hebben voor een aantal honderdjes minder.

Op RC-Network komen er vaker Paces voorbij. Vrijwel zonder uitzondering hebben ze minder dan 5 vluchten gemaakt. Hoe kan dat toch? Het is een kist voor ver gevorderde vliegers, voor een forse prijs en met lange levertijd. Het lijkt me toch dat je zoiets niet zomaar even impulsief koopt. En toch doen mensen hem zeer snel weg met als reden 'het is toch niets voor mij'. Ik kan daar niet bij..... Een slechte kist is het toch niet, daarvoor lees je teveel goede ervaringen.

en deze?

NAN Models

nanmodels heeft wel leuke kistjes.... de mamba is een vliegende vleugel
met of zonder elektro voorzien neusje

Net mail gekregen van Thuro over de Needle 100.
The standard CFK version is good for moderate DS so I think you can't kill her in flight. A CFK wing with 160g Carbon would be a good compromise between a normal slope machine and a DSL.....
The E versions doesn't have ballasttubes because we need room for the Lipos but you can load weight with a steel Joiner ( + 500g) .

The Needle 100 is available in 4 version's:

Needle GFK for thermal flights and slope soaring but not durable like a CFK version
Needle CFK for slope soaring, moderate DS
Needle DSL advanced DS but slopeflying possible
Needle DS harder DS .

All versions except FDS are available in E versions.

This technical and complex plane have the following price's:
GFK 690,- Euro
CFK 790,- Euro
DSL 980,- Euro
FullDS 1380,- Euro

Colours :
white, red , light blue, dark blue, green, orange, pink, violet, black, yellow. All colours are combined.

Accessories :

Ballast set 39,- Euro
suitable Cable set 25,- Euro
Linkage set ready bended ( recommended)
10,- Euro
Protection covers for wing, tail and fuselage in perfect quality 74,- Euro
Included are:
Model in 2 colours and built in rods, every extra colour 20,- ,
Special designs on request .
Milled GFK Servosheet, GFK horns for Aileron and Flap's,
Special clevis.

Approximately delivery time 4 Month.
Dat is dus ook niet de goedkoopste.

Vanavond wat dingen zitten lezen over de Typhoon, en ik denk dat dat hem moet worden. De Pace lijkt toch een kist die veel lift nodig heeft om te schitteren. De Typhoon komt ook bij lichter weer al goed uit de voeten, maar kan ook flink gas geven bij meer wind (40 mph zonder ballast geen probleem). Er wordt erg lovend geschreven over de handling. De prijs is gunstig vergeleken bij de Pace en de Needle, ik vind hem mooi en hij is ook nog eens vlot leverbaar.

Ik moet even kijken of ik de kist op korte termijn al aanschaf, mogelijk koop ik met mijn pa binnenkort ook al een boot. Net geld weggesluisd naar de hypotheek, dus de geldvoorraad is even niet oneindig. Maar de keus is inmiddels denk ik wel gemaakt. Ik hou jullie op de hoogte als er iets in de garage ligt!

Net voor ik de verzend knop indrukte kreeg ik nog een mail binnen van Tony van Sloperacer (dat is snel, binnen een half uur antwoord!).
Raymond Hi,
Yes I have sent many models to Netherlands!
I sell everything for the Typhoon incl bag set, motors, esc, lipos, spinners props, servos, wiring looms and hardware.
You will not need ballast with E Typhoon!
If you want me to fully specify set up I can do this for a light weight e-soarer(300-400w), warmliner (500w) or hotliner (750-1000w). These have all been installed many times in Typhoon E and work extremely well.
I have a new delivery in about a weeks time! It was dispatched from factory on 8/10/2011.
A carbon Typhoon E is £385, bag set is £33 and p+p £35.
Cheers Tony
p+p, is dat postage+.... oftewel verzendkosten??

Op RC-Network komen er vaker Paces voorbij. Vrijwel zonder uitzondering hebben ze minder dan 5 vluchten gemaakt. Hoe kan dat toch? Het is een kist voor ver gevorderde vliegers, voor een forse prijs en met lange levertijd.

Ik heb een tweede Pace in bestelling. Een VXL light.
De prijs is echt niet hoog, daar ligt het niet aan, denk ik.
De meeste kleinere Pace's worden lijkt mij in een te zware versie gekocht voor de gemiddelde vliegomstandigheden
Wel perfect voor "triple A" condities.
Lange levertijd blijf een groot probleem maar houdt de 2e hands prijs en verhandelbaarheid op peil.

De Typhoon lijkt me een heel goede keuze.

Rick

Back