Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Net even gemeten, ik heb +/-6 graden. Dat scheelt best wel. Sloperacer stelde voor de stuurstang wat hoger in de hevel te hangen, maar dat gaat helaas niet doordat de stuurstang niet hoger kan liggen in het zeer smalle rompje. Misschien kan ik de servohorn verlengen, maar dan moet ik wel een passend roerhoorntje hebben en plek genoeg kunnen creeren (past nu allemaal net). In de zender staat alles al maximaal. Zwaartepunt nog iets naar achteren wil ik wel proberen.Hoeveel uitslag heb je? Bij de Pace heb ik +10 en -8° maximaal, bij speed wat minder.
Dit met pendelhoogteroer.
Met een achterlijker zwp heb je ook minder nodig.
Ziet er heerlijk strak vliegend uit Raymond! Mooie kleuren ook.....
Eerst kijken of ik de uitslag van het hoogteroer nog op kan schroeven, dan pas zal hij echt crispy de hoek om gaan. Hoewel ik die vergrote uitslag voornamelijk wil hebben voor de butterfly, hij gaat nu ook niet slecht de hoek om.Ben heel benieuwd hoe scherp deze kist met die ballast de bocht om kan.
Ik heb nog niet inverted gevlogen. Welk profiel de Typhoon heeft weet ik niet (RC-blended.....), maar de welving is beperkt. Aangezien ik ook snap-flap heb geprogrammeerd zal inverted vliegen waarschijnlijk geen enkel probleem zijn, zeker niet in de speed-stand.Heb je al inverted gevlogen? Ik heb geen idee hoeveel camber dit profiel heeft. Moet je veel nadrukken?
JH08
Vincent, hoe weet jij dat de Typhoon een JH8 heeft? Dat kon ik niet op de site van RCRCM of Sloperacer vinden.
Specifications
Wingspan: 2.00 m
Lenght: 1.20 m
Weight: 1620 g (Ballast 700g)
Wing Airfoil JH8 8% vers 7.5%, puis 7%
Tail section: SD8020
Manufacturer: RCRCM
Zand in de motor is altijd een risico. Er zitten geen grote gaten in het motorschot. Verder blaas ik na een landing direct al het zand weg. En ja, dan blijft er een klein risico dat er zand in de motor komt. Tot nu toe heb ik er nog nooit een probleem mee gehad (ik vlieg diverse gemotoriseerde kisten op deze plek).Ben je bij het vliegen aan t strand niet bang voor zand in de motor?
Ben ik zo erg met motoriseren? Volgens mij valt dat erg mee hoor. Deze motor 'voldoet' niet alleen, hij voldoet uitstekend.Het motortje komt me wat klein voor (voor jouw doen) maar het voldoet.
Het model is besteld bij Sloperacer.waar het je dit toestel uiteindelijk besteld?
In elk snelheidsbereik stuurt de Typhoon strak. Hij doet precies wat je wilt. Heerlijk.
Als de flaps in de thermiekstand gaan is het ongelofelijk hoe langzaam de Typhoon nog kan vliegen. Het is geen dlg of F3J kist, maar hij is zo langzaam dat een belletje uitdraaien straks geen enkel probleem gaat zijn.
Zand in de motor is altijd een risico. Er zitten geen grote gaten in het motorschot. Verder blaas ik na een landing direct al het zand weg. En ja, dan blijft er een klein risico dat er zand in de motor komt. Tot nu toe heb ik er nog nooit een probleem mee gehad (ik vlieg diverse gemotoriseerde kisten op deze plek).
wat huishoudfolie of een zakje over de neus doen voor op de hellinghelaas heb je dan wel geen mogelijkheid meer om wat power te geven als je beneden zit!