Bij zwevend met is beveiligen sowieso anders dan bij een geaard net.
Voordeel is dat bij een 1-fase aardsluiting niet gelijk het zaakje onderuit gaat.
Voor normaal laagspanningsnet is zwevend zeer ongebruikelijk.
Aarden van apparatuur wordt in de middenspanning en hoger, bij zwevend of niet zwevend net altijd gedaan. Maar op die spanningsniveaus speelt capacitieve koppeling een rol, bij 230/400 niet of heeeel weinig.
Aardlekschakelaar is eigenlijk een misleidende naam.
Het ding meet niets naar of van aarde maar meet niets meer of minder dan de verschilstroom tussen in en uitgaande kant, zoals de fase en de aarde zogezegd. Bij 3-fasen moet het vectoriële sommetje kloppen. Is er verschil, dan lekt er kennelijk stroom, meestal via aarde. Vandaar de naam.
Potentiaalvereffening is bij een zwevend laagspanningsnet van groot belang, net als in normale laspanningsnetten.
Wel een bijzonder bedrijf met een bijzonder net......
Apen die kunstjes leren.....
Breek me de bek niet los.
Ik ken het maar al te goed van........inderdaad de meterwisselaars.
Het kunstje geleerd, meer niet. Hebben verder geen idee van waarmee / waarin ze bezig zijn.
Veel zzp die op een soort van stukloon staan........
Tja, vreemd he dat je 4 jaar ouderwetsche MTS pas aardig weet waarover het gaat........
Wat we toen leerden komt op het hedendaagse ROC niet voor vlgs mij. Zelfs de zgn HBO-figuren stellen vaak teleur.
Heb ik 40 jr terug ook gedaan plus nog een paar kilo aan avondopleidingen, waaronder MIT, VD1 en VD2.
Maarrrrr hoe meer je denkt te weten hoe meer je beseft dat er nog zoveel meer te weten valt......