OK, even een update.
Laatste tijd iets minder gedaan maar alles wat ik moet doen is dingen uitdenken en uitproberen.
Dit gaat met vallen en opstaan en vele uurtjes werk.
als eerste nog de bakjes voor de boordverlichting gemaakt.
Heb deze uit 0.4 MM messing gemaakt.
Eerst uitslag gemaakt geknipt, gezet en daarna 2 bakjes inelkaar gesoldeert dus totale dikte 0.8 MM.
Dit geeft een solide bak.
De borging van de kajuit op het dek heb ik met een snelsluiting van de brandstofleiding van een buitenboordmotor gemaakt.
Deze sluiting centreerd en sluit zichzelf, kikt over z'n eigen dodepunt heen dus je kunt hem niet lostrekken, en met een pennetje door de deur heen kun je hem gemakkelijk weer openen.
Aan de voorkant haakt de kajuit onder een taps toelopend blokje.
De lange antennes omhoog gebracht en demontabel gemaakt (je schroeft de antennes uit hun houder.
Dit omdat anders de boot incl. kajuit niet in de auto past (totale hoogte incl. stanaard is 95 cm).
Achterrailing maak ik nu compleet incl. trekoog, ringetjes om de voetje (dit is om de railing later gemakkelijker te monteren/lijmen), en er moet nog een plaatje van de railing naar de tube.
Dit is omdat in de praktijk het gat wat er tussen zit te groot is zodat drenkelingen er de voeten tussen kunnen krijgen als de klep omhoog gaat.
Ook zaterdag nog even naar Krikke groningen geweest om wat dingetje op te halen, verlichting, radar, werklamp, messing buis 3 mm voor de handgreep om en op de kajuit.
gr.
leo