Reddingsboot

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Mabo, 12 apr 2022.

  1. Mabo

    Mabo

    Lid geworden:
    7 dec 2021
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Best
    Hallo, na paar maanden weer reddingsboot geactiveerd wat een probleem lijkt te hebben ineens.

    Als ik de snelheid via controller opvoer draait de borstelloze moter even harder, maar niet zo hard als eerst en als ik hem op langzaam zet gaat hij niet meer harder!

    Is dat de speedregelaar/borstelloze snelheidsregelaar? Als dat zo is dan graag tips voor vervanging.

    Hieronder de link van de motor die aangestuurd moet worden:
    https://www.amazon.nl/KEESIN-borstelloze-propeller-accessoires-Quadcopter/dp/B07BS7DFW3

    Groet, Mabo
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Mabo,

    Bestuur je de reddingsboot met een eigen zender?
    Loop dan eerst de instellingen op de zender eens na, vóór je dingen gaat vervangen.

    Accu volledig geladen?
    Bereik van de zender OK?
    Bij het testen de zender niet te dicht (halve meter) bij de ontvanger gehouden?

    Groeten, Jan.
     
    Mabo vindt dit leuk.
  3. Mabo

    Mabo

    Lid geworden:
    7 dec 2021
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Best
    Hallo Jan,

    De accu is vol, bedrading vernieuwd, nieuwe snelheidsbox, nieuwe motor, schakelaar, zender is ook oke. Het blijf een mirakel, dus nu maar zonder schakelaar de draden verbinden als ik gebruik.

    Evengoed, dank voor je reactie en het meedenken.

    Groet, Mabo
     
  4. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
    Dus als je de schakelaar gebruikt, werkt de boot niet naar behoren? Als de schakelaar de vaarstroom inschakelt, dan lijkt het me dat de schakelaar ondergedimensioneerd is en te veel weerstand genereert...

    Groeten, Jan.
     
  5. Mabo

    Mabo

    Lid geworden:
    7 dec 2021
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Best
    Hi Jan,

    Ja lijkt wel zo Jan, echter met hetzelfde type schakelaar werkte het eerst wel, inmiddels vervangen omdat ik dacht ligt aan schakelaar, helaas geen verbetering.

    Groet Mabo
     

Deel Deze Pagina