RedEagle E-zwever eigenontwerp

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Ton van Munsteren, 3 nov 2013.

  1. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    neusje ff pas gemaakt, deels met schaafje, deels met 60 grid schuurplankje. propje is 7*4 graupner
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    @Ton van Munsteren ; ik wil eigenlijk wel een luchthappertje maken op de neus. Ik zie dat overigens bij geen van de modellen in dit draadje ?

    morgen verder met het vleugeltje, ik maak er 2,5 meter sp weidte van, en een balsa D box over de hele span, en natuurlijk jan hein klepjes

    tot nu toe bevalt dit kitje/kistje me goed, leuk modelletje, simpel te bouwen, en genoeg mogelijkheden om dingen anders te doen, een beetje je eigen sausje er over heen te doen ;-)

    Ben bang dat dit mn favoriete kistje wordt (na de tantalus natuurlijk ..hahahahaha)
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2015
  3. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    ri en hoogteroer servos ingebouwd. IK heb bewust 20 grams servos genomen dit keer, in de edelweiss heb ik 10 grams gebruikt, en die gingen kapot door vervoer naar het veld ;-(

    Deze corona's zijn behoorlijk steviger dan de 10 grams, en doen het eigelijk best goed voor die paar euro per stuk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Klopt er is er maar een met een luchthapper onder in de neus en die heeft er meer last dan gemak van, hapt meer gras dan lucht.

    De 2830 kv1000 met 9x5.5 vraagt iets van 17A, met een regelaar van 30A is dat een makkie voor de regelaar en wordt niet echt warm.
    Ben ik veel aan het spelen met de motor, dan wordt de regelaar iets warmer maar valt allemaal erg mee.

    Een happertje is natuurlijk nooit verkeerd maar vind dat zonde van de neus van de RedEagle.
    Jou neusje ziet er trouwens netjes uit loopt mooi naar de spinner toe.

    Gebruik zelf de Turnigy 9 gr en die doen het best goed, heb op de RedEagle 1 kapot gehad, ben toen rollend omhoog gegaan en boven was die kapot.
    Denk dat ik hem een soort van overbelast heb deed niets meer, was gelukkig geen probleem ook zonder rudder is de RedEagle nog prima te landen.

    En dat het je favoriete kist gaat worden twijfel ik niet aan, vliegt erg leuk en ga je veel plezier aan beleven.

    Ton
     
  5. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    rompje en staartjes klaar , ben aant vleugeltje begonnen. geen tekening in de shortkit. Hoeft ook niet echt, "alles" wordt anders aan dit vleugeltje. meer spanweidte, dus opnieuw spanten afmeten. Ik bouw het een beetje op 't oog. Mijn liggertjes zijn 5*4 vuren gezaagd door de hubo om de hoek...kost nix, maar ja, dan moet je van alles weer aanpassen...ik zat nog eens te denken....geen D box....al die aanpassingen die ik wil worden te zwaar. Dat was ook het probleem met de Edelweiss XXL....vloog prima, maar was wel een kilo zaarder. Dus nu maar ff minimalistisch , en dus ook geen klepjes. En 10 grams servo's in de vleugels voor ailerons...ipv de geplande 20 grams.

    Naja, zo kom je al bouwend telkens weer tot andere keuzes. Maakt het ook wel weer leuk!

    [​IMG]

    [​IMG]

    het staartje/kielvlak is in feite een half hoogteroer geworden, iets meer achterover gekanteld, iets groter. Het bestaande formaat/model/vorm was niet zoals ik 't mooi vind.

    [​IMG]

    dr moet nog een klepje op, er is genoeg ruimte voor de 1300mAh accu. Ik gebruik een plush 40A regelaar, en 35MHz ontvanger, das wel handiger qua bereik met fpv. Ben wel weer vergeten een mooi buisje in de romp te lijmen voor de ontvanger antenne van 1 meter...naja.

    Ik heb t motortje met 7*4 prop een accu leeg laten draaien volgas. Genoeg power/ganz menge wind! En de boel wordt niet te heet. Op de neus maak ik toch een klein luchthappertje, beetje frisse lucht moet wel. Lekker freubelen zo.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
    Theo P vindt dit leuk.
  6. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    dikkere liggers betekend dus ook nieuwe gaten voor vleugelpen en dus ook nieuwe V stelling. Die V stelling wordt een gokje dus, maar das niet zo erg, + 3 of 4 graden is ok, er komen toch ailerons op deze vleugel.

    [​IMG]

    Ik wijk af van het bestaande ontwerp en maak van de liggers een O box ipv een I box. Een kant van de O zit er op de foto al op. Alles in de vleugel lijm ik met CA,en ik maak als alles vastzit en klaar is nog een rondje langs alle verbindingen met witte houtlijm. vult de gaatjes op en blijft een beetje flexibel.

    Gaatjes in de ribben zijn voor het servodraadje.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Dank voor de plaatjes, lekker bezig zo ziet er goed uit:thumbsup:.

    Heb zelf van het weekend ook leuk kunnen spelen met RedEagle en de Sonny omhoog laten slepen door de RedEagle van me vliegmaat Con.
    Was even spannend maar ging erg leuk.
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]

    Kijk voor een plaatje van de Sonny hier

    Ton
     
    aurectar, Kcnarf en DirkSchipper vinden dit leuk.
  8. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    Leuk slepen !

    Toch weer een small change of plan (volgens mij inmiddels plan D ? ;-) ) . ik gebruik een "klare" neuslijst en nu kwam het precies zo uit dat er nog 1,5 balsa indekking op paste. EN daar heb ik nog stapels van liggen. Een soort van halve D box wordt het dus.

    Je krijgt hiermee wel een beetje profielvervalsing, maar dat vind ik niet zoo erg.

    Over de ribben komt een streepje 5mm bij 1,5mm balsa en dat sluit precies aan op de trailing edge. Wel nu ff puzzelen hoe ik een rolroer fabriceer ....misschien iemand inspiratie of ideen ?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  9. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    begin met aileron gemaakt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  10. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    de aileron bekisting maak ik met de vleugel TE strips uit de shortkit (vandaar de inke-pingen aan de onderkant van de aileron LE)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
    aurectar vindt dit leuk.
  11. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    capstrips op de ribben

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
    aurectar vindt dit leuk.
  12. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    Ik zeg, 1 rolroertje en vleugeltip, grof geschuurd met een 60 grid schuurplankje... balsahout is zooooo mooi te modelleren. Schuren kijken passen, schuren kijken passen, schuren kijken passen...*1000 ;-)

    Wel oppassen, met 60 grid schuurplank ga je zo door je vleugel heen ! Hahahaha

    [​IMG]

    check !!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
    aurectar vindt dit leuk.
  13. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    aant tweede vleugelhelftje begonnen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
    aurectar vindt dit leuk.
  14. aurectar

    aurectar

    Lid geworden:
    16 dec 2007
    Berichten:
    2.462
    Locatie:
    Kortrijk
    Ziet er goed uit.
     
  15. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Leuk ben heel benieuwd hoe het zal vliegen.
     
  16. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    eventjes proefpassen , helemaal niet lelijk
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
    Bankzitter en Theo P vinden dit leuk.
  17. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    En gaan we komend weekend maidenen:yes:.

    Ton
     
  18. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    Ha ha ha ha. ik hoop het ! Windkrachtje 4 zie ik. De vleugels zijn inmiddels klaar, alleen nog folieen, daarna het rompje met vleugels en roertjes folieen en uitrichten. Nog wel een paar uurtjes werk dus !
     
  19. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    rood vliegt beter, dus transparant rood op de vleugels, d box en ingedekt stuk worden wit
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    zervotje met verlengsnoer
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina