Reducties voor schaalmodellen

Enfin, terug naar het mooie thuiswerk van de vertragingen.
Hebben we die link van de DLE vertragingen al gezien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Hoi Gerrit,

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen betreffende jullie mooie vertragingen? De linkjes uit eerdere posts werken niet meer. Heb je een website waar meer info te vinden is?

Groeten, Ramses
 
Reductie voor mijnDouglas A1 Skyraider

full
full
alles bestuurd met de laatste nieuwe Jeti DS 16 en het volledige telemetrie paket.
full

Hallo Gerrit,
Ik ben bezig een Nick Ziroli Douglas A1 skyraider aan het bouwen ,ruw is klaar en ik heb een Zanoah 62 cc motor ,gaan jullie ook hier voor ook nog een reductie produceren.
Bel me even 036 5309881
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Hoi Pilot M.A.C.

De Laatste activiteit op dit forum van Gerrit was: 27 december 2013 19:45
Ik weet niet of hij het draadje nog bijhoudt.

Mick Reeves heeft eventueel ook een reductie voor de Zenoah 62:

TORQUEMASTER £225.

torq62.jpg


SPEED REDUCTION UNIT for ZENOAH 62

50% Thrust increase, from 20lbs for standard Z62 to around 30 lbs when fitted with Torquemaster.

1. Bolt-on Unit. no modification to the engine.
2. More torque drives bigger props for increased thrust.
3. Moves the thrust line closer to the centre of the engine.- Easier cowling.
4. Ratio 1.75:1

Thrust - 30 lbs. Weight - 2¾ lbs. Length increase - 2½ in.
Prop shaft is 75 mm above engine shaft. Pulley runs on two ballraces.

Prop .........RPM A well run in engine can give 10% higher RPM.

26 x 8 ......5400 (prop too small. Suggested max RPM - 5100 on prop.
26 x 10 ....5200 (a bit small)
28 x 12 ....4600
28 x 14 ....4400 (takes my 1/3 Camel up vertically!)
30 x 11 ....4000
32 x 12 ....2700 (too big for max power)


reyn.jpg


Mathieu Reynjens. Torquemaster/Zenoah 62. 16 kg, scale cooling intake. "Very smooth".
28 x 18 prop. Sounds great!

Succes!
Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Richard brandenhorst had een zg 62 met vertraging te koop tijdje terug.
Volgens mij heeft hij m niet verkocht.....

Was ook van reeves dacht ik.
Vroeg iets van 500 euro
 
Het is hier al even stil.
Zijn deze vertragingen inmiddels ergens beschikbaar?
Op rcsb zag ik dat iemand er deze maand een geleverd heeft gekregen, klopt dat?
 
hebben Julie al een vertraging voor een DLE 85 of voor de roto 85 2 cylinder 4 takt

zit nog te tobben
is voor mijn 1/4 mig 3 project wat ik samen met sebastiaan tot een geode kit aan het uitwerken ben
 
een vertraging voor ... de roto 85 2 cylinder 4 takt

Een alom gewaardeerde hobbyzaak vertelde mij dat een viertakt te ruw loopt (niet gelijkmatig genoeg) om er een vertraging op te kunnen zetten ... dat het overmatig zal slijten. Zijn daar andere meningen over?
 
als de massa ver van het draaipunt afzit

59dd6b4bcd6aaf023094851b7f6a5ac1.png


waar je ziet dat de r kwadratisch in de functie zit. dus eenzelfde massa verder van het draaipunt geeft meer traagheid.
 
Laatst bewerkt:
In plaats van de voor 2 takt motoren door Graupner gebruikte T5 vertanding nu met Gates GT3 Powergrip.

Ook gebruikt voor die chique vertragingen op Kolm motoren (ook 4t, wel twee-cilinder)

Pulleys en riem met dank aan Eriks aandrijftechniek

reductie1.JPG
reductie2.JPG
 
nog s de eerste poging;
oude fotos zijn weg

hier zie je alle opgevreten tanden van de T5 riem

full

full
 
Laatst bewerkt:
.
Mooi tekenwerk Femmo!

En hier bewegende beelden van bovenstaande foto`s:


Groeten, Ramses
.
 
Dank voor de uitleg omtrent de vliegwielen, duidelijk.

(Doet ook een beetje denken aan die ijsdanseressen, die aan het einde van de kür om hun as draaien, en dan langzaam hun armen omhoog strekken. Toerental gaat dan omhoog!)


jan.
 
Juist ze verkleinen dan de r waardoor de onwil om te draaien kwadratisch verminderd, daardoor toeren ze zo op!
 
Back
Top