Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik begrijp het probleem niet. Er zijn maximum 2 topics die gaan over professioneel gebruik. Ik vind ze interessant om te lezen, jij blijkbaar niet. Lees dan die 2 topics niet? 99% van alle posts in het multicoptergedeelte gaan gewoon over hobbyisten. Je kan hier perfect elke dag komen lezen zonder ermee geconfronteerd te worden.Mss eens een poll openen of we wel of niet van dat commerciel profi gelul hier willen hebben op het forum.
Want sinds de commercie lopende is gaat het hier richting oorlog tussen commercie en hobby.
Of anders moeten de admins maar zorgen dat er een apart sub forum is voor profis en commercanten zodat zij niet altijd tussen ons hobbyisten moeten zitten.
Ze kunnen dan aldaar op hun eigen stekje praten over alles en nog wat.
Denk je nou echt dat de pro's hier komen praten om reclame te maken? Op dit forum heeft iedereen zijn eigen multicopter, dit is zowat de slechste plaats die ik me kan inbeelden om promotie te maken voor je diensten. Hier zitten écht geen potentiele klanten hoor.Nog beter zou zijn om aan al de profi's en commercanten een bijdrage te vragen voor het forum net zoals de sponsors dat doen.
Want eigenlijk is het hier allemaal maar verdoken reclame voor hun bedrijfjes zonder dat het hun 1 cent kost.
Zijn zelfs mensen bij hier op forum die als gebruikersnaam dezelfde naam hebben als hun bedrijfje.
Het is een vereniging met statuten mag ik hopen. Daarin zal ongetwijfeld staan dat een bepaald aantal leden kan afdwingen dat er een ledenvergadering uitgeschreven wordt. Dat is dan de weg die je moet bewandelen, want als éénling die zelf belanghebbende is kom je nergens in den Haag. Ik lees nu net dat er een hoorzitting bij de 2e kamer komt, waar DARPAS bij aanwezig is maar waarvoor de inbreng vanuit de leden teleurstellend is geweest. Dat snap ik dan niet!!Van de kant van DARPAS blijft het stil
Daar heeft het ministerie dan ook weer afdelingen en diensten voor. Dat zijn ambtenaren ja, wat is daar mis mee? In mijn geval was dat de Kern Fysische Dienst (KFD), en ik kan je vertellen dat daar uiterst deskundige academici zaten, en die waren ook ambtenaar.IlenT is degene die zitting heeft genomen in de diverse werkgroepen, zij zijn dus aanspreekpunt, ik denk niet dat een ambtenaar van 't ministerie belast met de feitelijke wet- en regelgeving zijn gezicht laat zien.
Iedereen die aan een discussie deelneemt gaat van zijn eigen gelijk uit, tot hij eventueel overtuigd wordt door een ander. Ik heb jou niet kunnen overtuigen, en jij mij niet. Het zij zo, ik irriteer me daar niet aan.Ik begin me overigens lichtelijk te irriteren aan je manier van reageren, je doet 't voorkomen alsof je de waarheid in pacht hebt, en weet van de hoed en de rand. Dat laatste is zeker niet het geval, aangezien je geen deel hebt uitgemaakt van één van de werkgroepen. Daarnaast blijft het oorverdovend stil m.b.t. de concrete vragen die ik je stel.
Ik heb inderdaad meerdere malen geprobeerd de zaak tot redelijke proporties terug te brengen. Sommigen draven wel eens wat ver door, waardoor je het gevoel zo kunnen krijgen dat multicopters een heel belangrijk item is in de Nederlandse samenleving. Dat is mijn oordeel, en daar blijf ik bij. Dat het voor een bepaalde groep modelbouwers die hebben besloten hier hun professie van te maken wel buitengewoon belangrijk is zal ik niet ontkennen, maar ik vind dat die primair bij hun eigen organisatie moeten zijn.Wat is precies je insteek in deze discussie? Roepen dat de hier, en elders, geventileerde bezwaren en frustratie buitenproportioneel zijn? Ik heb al eerder aannemelijk gemaakt, en jij onderschreef die aanname, dat je niet in een positie verkeert een dergelijk oordeel te vellen.
Hahaha, die is nieuw voor me. Laat ik nu inderdaad ook wel redelijk wat les gegeven hebben, maar dan wel aan volwassen "leerlingen" en zowel in groepsverband als 1 op 1. Met een bepaalde selecte groep daarvan heb ik nog regelmatig contact, maar die hebben me echt nog nooit "schoolmeesterachtig" genoemd. Ik zal dit meenemen voor de volgende ontmoeting.Kortom, je inbreng wordt gewaardeerd, maar graag iets minder betuttelend en schoolmeesterachtig uit de hoek komen a.u.b
@Sander
Er zijn een aantal opmerkingen in onderstaand aangehaalde boodschap waarop in vind dat ik toch moet reageren, hoewel het voor mij klaar was.
Maar voor mij is daarmee de kous dan wel af, het is overduidelijk dat we het toch niet eens worden.
Ik lees nu net dat er een hoorzitting bij de 2e kamer komt, waar DARPAS bij aanwezig is maar waarvoor de inbreng vanuit de leden teleurstellend is geweest. Dat snap ik dan niet!!
Daar heeft het ministerie dan ook weer afdelingen en diensten voor. Dat zijn ambtenaren ja, wat is daar mis mee? In mijn geval was dat de Kern Fysische Dienst (KFD), en ik kan je vertellen dat daar uiterst deskundige academici zaten, en die waren ook ambtenaar.
Iedereen die aan een discussie deelneemt gaat van zijn eigen gelijk uit, tot hij eventueel overtuigd wordt door een ander. Ik heb jou niet kunnen overtuigen, en jij mij niet. Het zij zo, ik irriteer me daar niet aan.
Je uiteindelijke antwoord was: "Het zou echter niet kies zijn om hier en plein public details te openbaren van gesprekspartners in de werkgroep waar het hier om gaat, dat vind ik niet netjes". Dat vind ik nou een voorbeeld van een wat te grote broek aantrekken.
Ik heb inderdaad meerdere malen geprobeerd de zaak tot redelijke proporties terug te brengen. Sommigen draven wel eens wat ver door, waardoor je het gevoel zo kunnen krijgen dat multicopters een heel belangrijk item is in de Nederlandse samenleving. Dat is mijn oordeel, en daar blijf ik bij.
Info bulletin IL&T V8 is uit (RPAS), belangrijkste verandering: Je mag geen ZZP'er, VOF of zoiets meer zijn maar een RECHTSPERSOON. Met ieder nieuw bulletin wordt de wal weer hoger opgeworpen. Ik vlieg nu al ruim 30 jaar in de reguliere luchtvaart maar hier schiet IL&T toch echt door, nog nooit dit soort onzin meegemaakt in die tijd en gaat geheel tegen het vrije ondernemerschap in!
Info bulletin IL&T V8 is uit (RPAS), belangrijkste verandering: Je mag geen ZZP'er, VOF of zoiets meer zijn maar een RECHTSPERSOON. Met ieder nieuw bulletin wordt de wal weer hoger opgeworpen. Ik vlieg nu al ruim 30 jaar in de reguliere luchtvaart maar hier schiet IL&T toch echt door, nog nooit dit soort onzin meegemaakt in die tijd en gaat geheel tegen het vrije ondernemerschap in!
Info bulletin IL&T V8 is uit (RPAS)
Is er een link te geven? Staat nog niet op de ILenT site, en bij DARPAS moet je naar het forum, en dat is alleen voor leden toegankelijk.
Groet,
Ad Bakker
Bij een rechts persoon ben je niet prive aansprakkelijk. Zal waarschijnlijk dus een indekking zijn mocht er wat gebeuren dat alleen het bedrijf failliet gaat en niet prive.
Is er een link te geven? Staat nog niet op de ILenT site, en bij DARPAS moet je naar het forum, en dat is alleen voor leden toegankelijk.
Groet,
Ad Bakker
Info bulletin IL&T V8 is uit (RPAS), belangrijkste verandering: Je mag geen ZZP'er, VOF of zoiets meer zijn maar een RECHTSPERSOON.
Geachte heer Stellaard.
Navraag bij het register heeft opgeleverd dat om uw bedrijf als eigenaar in te schrijven, dit bedrijf een ‘rechtspersoon’ moet zijn (zie Besluit Luchtvaartuigen 2008, artikel 3, punt c) hieronder. Als uw bedrijf daar niet aan voldoet kan het luchtvaartuig op naam van uzelf worden ingeschreven.
Voor het inschrijven in het luchtvaartregister stelt de Wet luchtvaart de volgende eis in artikel 3.3, onder punt 2:
o In het register voor burgerluchtvaartuigen worden op aanvraag op naam van de aanvrager burgerluchtvaartuigen ingeschreven, wanneer zowel de aanvrager als de in te schrijven burgerluchtvaartuigen voldoen aan bij algemene maatregel van bestuur gestelde eisen. De inschrijving geschiedt voor onbepaalde tijd.
De AMvB Besluit Luchtvaartuigen 2008 stelt in art 3, punt 2 het volgende:
Artikel 3:
2. De aanvrager, die krachtens geldige titel een luchtvaartuig onder zich heeft, is:
a. een onderdaan van een lidstaat van de Europese Unie of van een van de Staten die partij zijn bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte,
b. een ingezetene van een lidstaat van de Europese Unie of van een van de Staten die partij zijn bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, niet zijnde een onderdaan van een lidstaat van de Europese Unie of van een van de Staten die partij zijn bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, of
c. een rechtspersoon die in overeenstemming met de wetgeving van een lidstaat van de Europese Unie of van een van de Staten die partij zijn bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte is opgericht en waarvan de statutaire zetel of feitelijke zetel, zich bevindt in een lidstaat van de Europese Unie of van een van de Staten die partij zijn bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte dan wel in de openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba.
Met vriendelijke groeten,
Antoinette Schurink-v.d. Klugt
Senior inspecteur
zo uitleggen dat als je dit bewijs als bedrijf aanvraagt, dit bedrijf een rechtspersoon moet zijn. Dit laat onverlet dat je dit bewijs ook als persoon kunt aanvragen.Om het RPAS te kunnen inschrijven met uw bedrijf als eigenaar of houder, moet dit bedrijf een rechtspersoon zijn. Een zzp, vof of cv zijn dat niet.