Reglementen diverse klassen

Nog even op de KNVVL site gekeken en deze link geeft alle reglementen.
https://www.knvvl.nl/modelvliegsport/documenten/wedstrijdregelementen
Staat ook vrijevlucht bij dus effe gedownload.
Opgelet, indoor gebruikt men de BMFA reglementen!

De indoor duurklassen staan er ook in behalve de sainte en profiel schaalmodellen. Wat betreft de indoor schaal volgen we formeel de BMFA reglementen. Nu ontstaat hier een probleem.

Er zijn beste grote wijzigingen doorgevoerd die de boel best wel op de kop zetten. Nu weet ik dat de meeste die een leuk kitje bouwen o.i.d geen zware wedstrijd ambitie hebben maar wel aan de reglementen willen voldoen. Volg daarom de 2019 reglementen of vraag de reglementen die eigenlijk iedereen in Europa volgt, behalve de UK, bij mij op.

Opgelet, indoor gebruikt men de BMFA reglementen!

Dit klopt niet Toon.

Ze zijn gebaseerd op de BMFA reglementen. We hebben niet letterlijk alles overgenomen. Al helemaal niet nu de reglementen in UK helemaal zijn veranderd. Dus voor de IIFI niet de 2020 BMFA reglementen volgen dan ga je nat namelijk.

Ton ik zie dat je de Nederlandse versie hebt gevonden. Ik heb je de andere ook gemaild. Er zitten wat kleine verschillen in. Voornamelijk in K waardes vliegen, die zijn voornamelijk voor het score verloop belangrijk.

De BMFA regl ontvangen van de week een printje maken en eens kijken waar we op moeten letten.
Ben al weer vol in training met het werken met tissue en dat lukt al weer aardig.
Nu nog een model kiezen om in de twee weken vakantie te bouwen.

Uiteraard gaat dat komen want kan natuurlijk wel wat tips gebruiken.

Wordt er trouwens nog wat ander rubber gebruikt voor een kit model motor, of is dat doorgaans gewoon goed.

Waarom zou het rubber uit de Veron niet geschikt zijn, zie trouwens wel bij de verschillende modellen ook dikker en dunnen rubber zitten.

Denk dat de eerste de FW190 of ME109 wordt , twee mooie leer modellen, beetje als een soort van opoffering.
De Hurricane lijkt me gunstiger en kan dan mooi voor het echte werk.

Waarom zou het rubber uit de Veron niet geschikt zijn, zie trouwens wel bij de verschillende modellen ook dikker en dunnen rubber zitten.

Denk dat de eerste de FW190 of ME109 wordt , twee mooie leer modellen, beetje als een soort van opoffering.
De Hurricane lijkt me gunstiger en kan dan mooi voor het echte werk.

De rubberkeuze ligt vaak aan hoe goed en hoe licht een model is gebouwd. Vaak wordt er maar 1 breedte geleverd, dus je heb geluk dat er meerdere breedtes zijn. Maar vaak zit er gewoonweg te weinig rubber in die kits.

En sommige kitjes hebben erg ineffeciente props dus heb je wat meer nodig. En er knapt wel s een stuk rubber.

Kleine andere tip is investeer een euro of 50 in een winder en een teller. Dit is vaak een marginaal bedrag voor veel RC vliegers en je hebt er zoveel voordeel aan. Derek Knight verkoopt deze winders en is eigenlijk elk jaar wel aanwezig op de wedstrijd.

Ziet er goed uit de spullen van meneer Knight dus als het goed is en ik vind het leuk komt dat wel goed op de wedstrijd.

Heb ook zijn site gevonden dus als de nood hoog is komt dat wel goed.

Eerst maar een model bouwen en daar wat mee stoeien wie weet wordt ik dan gebeten door de bug en gaan we volgas.

Ziet er goed uit de spullen van meneer Knight dus als het goed is en ik vind het leuk komt dat wel goed op de wedstrijd.

Heb ook zijn site gevonden dus als de nood hoog is komt dat wel goed.

Eerst maar een model bouwen en daar wat mee stoeien wie weet wordt ik dan gebeten door de bug en gaan we volgas.

Exact.

Heb heel wat jaren geleden in Limburg als jury mogen deelnemen, helaas niet voor schaal beoordelen maar voor timen.
Was jammer had liever gejureerd maar wel genoten van de modellen en de kunde van de vliegers.
Heb nog wat plaatjes was nog niet digitaal dus de foto's alsnog even digitaal gemaakt.
Was toen net de opkomst van de eerste depron modellen.
IMG_8705.JPG

De Colibri echt een beauty
IMG_8706.JPG

IMG_8707.JPG

IMG_8708.JPG

IMG_8709.JPG

IMG_8711.JPG

IMG_8712.JPG

IMG_8713.JPG

IMG_8714.JPG

IMG_8715.JPG

helaas doen de foto's de modellen geen eer aan want ze zijn echt prachtig