Remaiden KDS 450S

Hallo,

een weekje geleden is men KDS 450S toegekomen. Er was niet zoveel wind dus had ik die namiddag de maiden gemaakt, helaas is bij de 2de batterij de heli gecrasht.. (de swash plate moest vervangen worden en de tail boom ook) Vandaag weer eens gemaakt en daarjuist de remaiden gemaakt! Toen ik van de grond afkwam begon de heli opeens heel hard naar rechts te draaien! Ik heb proberen tegen te trimmen maar dat lukte niet erg..

Wat zou dit kunnen zijn en wat moet ik dan doen?

Alvast bedankt!

Mvg,
Jelle

Draaien, zoals met de staart?

Staart verkeerd hersteld, kijk of de tailrotor de goede kant op draait. Anders de direction switch op de gyro omzetten.

Ok, zoals je zegt de tail rotor draait de verkeerde kant op :s

Ik laat wel nog weten hoe de volgende vlucht gaat..

Bedankt!

Dan is waarschijnlijk de belt de verkeerde kant op gedraaid tijdens de montage...
Dus ga niets reversen, want hij deed het goed dus dan ligt het probleem niet daar in..

Heb nog een vraagje, bij het optoeren zag ik dat de paddels tegenover de rotorbladen heel scheef waren.. wat kan ik hieraan doen want ik veronderstel dat dat iets zal doen in vlieggedrag aangezien dat voor de crash niet zo was.. of zijn de paddles gewoon gebogen ofzoiets?

Mvg,
Jelle

Heb nog een vraagje, bij het optoeren zag ik dat de paddels tegenover de rotorbladen heel scheef waren.. wat kan ik hieraan doen want ik veronderstel dat dat iets zal doen in vlieggedrag aangezien dat voor de crash niet zo was.. of zijn de paddles gewoon gebogen ofzoiets?

Mvg,
Jelle
Ze recht zetten ? :thumbsup:

Als hij draait en je kijkt vanop de grond naar de heli zie je de hoofdrotors draaien in 1 mooie lijn maar de paddles die staan niet evenwijdig op de hoofdrotors.. De ene paddle wijst schuin omhoog en de andere wijst schuin omlaag.. Ik kan het niet echtt beter uitleggen..

edit: de paddles lijken mij wel recht hoor

zet die padles gewoon recht en gelijk aan die flybar ring.
dat doe je aan beide kanten.

die ring is waar de flybar is doorheen gestoken.

groet van ed

Nog even een beginnersvraagje voordat k de lucht in ga, wil natuurlijk niet opnieuw een crash. Daarjuist merkte ik dat de houders vd rotorbladen niet recht op elkaar stonden, als de ene mooi horizontaal staat dan staat de andere zo een beetje schuin. Gisteren dacht ik dat die nog mooi recht stonden maar deze namiddag had ik hem ff laten optoeren om nog iets te bekijken en ontdekte ik daarna dat deze niet recht stonden ??? Kan dit kwaad???

full

full

Edit:

Mvg,
Jelle

Ik had me daar vergist, met de paddles bedoelde ik dus de flybar :p

Mvg,
Jelle

Laatst bewerkt door een moderator:
Kom op Jelle, de paddles moeten plat, recht met de swashplate, en de flybar moet gewoon strak recht staan.

Kijk anders even in de handleiding, of check de vele you tube filmpjes over het afstellen een RC heli.

Kom op Jelle, de paddles moeten plat, recht met de swashplate, en de flybar moet gewoon strak recht staan.
Ik zet de flybar paddles van m'n trex 450 evenwijdig aan de flybar-cage ipv de swashplate, want dat vind ik ook beter te zien door over de paddle te kijken en dan gelijk te zetten.
edit: Net wat denof/ed ook zegt.

Laatst bewerkt:
Back