Remaiden KDS 450S

Wat is de pitch gauge??

Ik heb al geprobeert dmv de linkage rod te verlengen/inkorten de bladen weer mooi horizontaal te zetten en het lijkt me al wat beter..
 
Wat is de pitch gauge??

Ik heb al geprobeert dmv de linkage rod te verlengen/inkorten de bladen weer mooi horizontaal te zetten en het lijkt me al wat beter..
pitch gauge - Google zoeken

CX450-08-04%20pitch%20gauge.jpg


Best een handig ding LOL !
 
Ok spannend, daarjuist men eerste keer inverted gevlogen ;) (aleh ja 'gevlogen', soort van xD)

Ik had alles ng eens nagekeken en de pitch leek me goed.. Dus trainingskruis eronder en met men heli naar buiten, ik zag dat de heli ver naar voor leunde en khad de heli helemaal naar achter getrimt.. Ik probeer van de grond te komen en dan gaat de heli opeens heel ver naar voren hellen ! Met men goeie reflexen ;) smijt ik het gas helemaal dicht maar de heli maakt toch ng een koprol en lande op zijn kop ;) gelukkig waren de bladen al bijna stil dus geen schade :D Maar nu.. wat moet ik eraan doen zodat de heli niet meer zover naar voren helt ? Want ik heb de trim al helemaal naar achter gezet en dat is precies niet genoeg :(

Alvast bedankt..

Jelle
 
Ok spannend, daarjuist men eerste keer inverted gevlogen ;) (aleh ja 'gevlogen', soort van xD)

Ik had alles ng eens nagekeken en de pitch leek me goed.. Dus trainingskruis eronder en met men heli naar buiten, ik zag dat de heli ver naar voor leunde en khad de heli helemaal naar achter getrimt.. Ik probeer van de grond te komen en dan gaat de heli opeens heel ver naar voren hellen ! Met men goeie reflexen ;) smijt ik het gas helemaal dicht maar de heli maakt toch ng een koprol en lande op zijn kop ;) gelukkig waren de bladen al bijna stil dus geen schade :D Maar nu.. wat moet ik eraan doen zodat de heli niet meer zover naar voren helt ? Want ik heb de trim al helemaal naar achter gezet en dat is precies niet genoeg :(

Alvast bedankt..


Jelle

swash recht zetten;)
als je na voren stuurt zie je welke servo voor voor en na achteren is
dit linkje indraaien zodat de swashplate mooi recht staat,steeds met een hele slag indraaien hooveren indien nodig herhalen van te voren trims in het midden zetten.
als begin positie moeten ale servo armpjes mooi haaks staan.
je hebt ook nog een subtrim in je zender aangegeven met T

http://members.chello.nl/p-vanhout/The_next_generation_KDS450_zender.htm

succes ermee
 
Laatst bewerkt:
die draait toch vanzelf als je aan de sticks komt? dus hoe moet je die dan rechtzetten :confused: En die lijkt mij wel recht te staan..
 
die draait toch vanzelf als je aan de sticks komt? dus hoe moet je die dan rechtzetten :confused: En die lijkt mij wel recht te staan..

oke dan
als je weet met welke servo je na voor en na achter stuurt,let op nu komt het aan het servo armpje zit een link(stangetje met onder en boven een kopje met een gat er in ) deze kun je los halen van het kogeltje waar deze opgedrukt zit het kopje (met gat erin) kun je verdraaien (er zit schroefdraad op het stangtje) volgens mij moet je deze langer maken(mits de servo aan de voorkant van de hoofdas zit dus aan de neuszijde)dus linksom draaien
zit de servo achter de hoofdas dus aan de staart zijde moet je het linkje korter maken dus rechts omdraaien.
steeds een hele slag draaien;)
hoop dat je er wat mee kunt
 
Jelle,

Kijk ook even naar het zwaartepunt van de heli. Je kunt een beetje spelen met je lipo accu tot dat hij perfect in evenwicht (as is middelpunt) met oefen kruis. Als je zwaartepunt te ver naar voren zit, zal de heli ook naar voren vliegen. Swashplate recht en zwaartepunt goed, dan zal je maar een klein beetje hoeven trimmen.

Erik
 
oke dan
als je weet met welke servo je na voor en na achter stuurt,let op nu komt het aan het servo armpje zit een link(stangetje met onder en boven een kopje met een gat er in ) deze kun je los halen van het kogeltje waar deze opgedrukt zit het kopje (met gat erin) kun je verdraaien (er zit schroefdraad op het stangtje) volgens mij moet je deze langer maken(mits de servo aan de voorkant van de hoofdas zit dus aan de neuszijde)dus linksom draaien
zit de servo achter de hoofdas dus aan de staart zijde moet je het linkje korter maken dus rechts omdraaien.
steeds een hele slag draaien;)
hoop dat je er wat mee kunt

Jelle,

Kijk ook even naar het zwaartepunt van de heli. Je kunt een beetje spelen met je lipo accu tot dat hij perfect in evenwicht (as is middelpunt) met oefen kruis. Als je zwaartepunt te ver naar voren zit, zal de heli ook naar voren vliegen. Swashplate recht en zwaartepunt goed, dan zal je maar een klein beetje hoeven trimmen.

Erik


Ok bedankt, ik zal het morgen eens rustig bekijken ;) ben nu wat moe :rolleyes:

Mvg,
Jelle
 
oke dan
als je weet met welke servo je na voor en na achter stuurt,let op nu komt het aan het servo armpje zit een link(stangetje met onder en boven een kopje met een gat er in ) deze kun je los halen van het kogeltje waar deze opgedrukt zit het kopje (met gat erin) kun je verdraaien (er zit schroefdraad op het stangtje) volgens mij moet je deze langer maken(mits de servo aan de voorkant van de hoofdas zit dus aan de neuszijde)dus linksom draaien
zit de servo achter de hoofdas dus aan de staart zijde moet je het linkje korter maken dus rechts omdraaien.
steeds een hele slag draaien;)
hoop dat je er wat mee kunt

Als je dat armpje verlengt dan gaat het achterste vd swash toch naar boven dus gaat de swash toch naar voren hellen :confused: moet het niet omgekeerd?? of heb ik het mis?

Mvg,
Jelle
 
Als je dat armpje verlengt dan gaat het achterste vd swash toch naar boven dus gaat de swash toch naar voren hellen :confused: moet het niet omgekeerd?? of heb ik het mis?

Mvg,
Jelle

daarom zei ik zit de servo aan de achterkant van de hoofdas moet je deze korter maken
zit de servo aan de voorkant van de hoofdas moet je deze langer maken
bij jou geval zit hij dus achter dus korter maken
 
Laatst bewerkt:
Oh ja sorry, dat gedeelte had k ff niet zo goed gelezen ;)

edit: Nu ik het eens goed bekijk, hij zit toch aan de voorkant ;)

Edit2: Nu ik de heli aan de batterij heb gekoppelt zie ik idd dat de swash enorm veel naar voren helt, ik ga nu doen wat je gezegt hebt !
 
Laatst bewerkt:
oke dan
als je weet met welke servo je na voor en na achter stuurt,let op nu komt het aan het servo armpje zit een link(stangetje met onder en boven een kopje met een gat er in ) deze kun je los halen van het kogeltje waar deze opgedrukt zit het kopje (met gat erin) kun je verdraaien (er zit schroefdraad op het stangtje) volgens mij moet je deze langer maken(mits de servo aan de voorkant van de hoofdas zit dus aan de neuszijde)dus linksom draaien
zit de servo achter de hoofdas dus aan de staart zijde moet je het linkje korter maken dus rechts omdraaien.
steeds een hele slag draaien;)
hoop dat je er wat mee kunt

Dit heb ik zojuist gedaan, de heli gaat nu niet meer naar voren maar begint met zen staart naar rechts te tollen :confused: Dit heb ik nog al eens voorgehad en toen bleek dat de staartrotor omgekeerd draaide :rolleyes: Maar nu heb ik het weer voor :mad: Ik heb het proberen weg te trimmen maar lukte niet.. Moet ik dat met de subtrim wegtrimmen of moet ik iets anders doen? Ik heb die manual vd KDS zender bekeken en gezocht naar de subtrim maar dat word daar eigelijk heel slecht uitgelegt..

Ik wil nog eens vliegen want heb al meer gesleutelt dan gevlogen :(

Mvg,
Jelle
 
Draaien, zoals met de staart?

Staart verkeerd hersteld, kijk of de tailrotor de goede kant op draait. Anders de direction switch op de gyro omzetten.

Dit zei je in je eerste post, ik heb dit gedaan en heb nog eens geprobeert te vliegen.. Het veranderde niks integendeel het werd vond ik zelfs een beetje erger..

Mvg,
Jelle
 
Kijk eens naar deze filmpjes:

Klikkerdeklik

Het is een ander model heli, maar het principe is het zelfde. Algemene info over het afstellen van een RC helikopter.

Hij kan jou beter uitleggen hoe jij jouw probleempje oplost.

Suc6 ;)
 
Dit heb ik zojuist gedaan, de heli gaat nu niet meer naar voren maar begint met zen staart naar rechts te tollen :confused: Dit heb ik nog al eens voorgehad en toen bleek dat de staartrotor omgekeerd draaide :rolleyes: Maar nu heb ik het weer voor :mad: Ik heb het proberen weg te trimmen maar lukte niet.. Moet ik dat met de subtrim wegtrimmen of moet ik iets anders doen? Ik heb die manual vd KDS zender bekeken en gezocht naar de subtrim maar dat word daar eigelijk heel slecht uitgelegt..

Ik wil nog eens vliegen want heb al meer gesleutelt dan gevlogen :(

Mvg,
Jelle

even ff niks doen.
let op staart mag je nooit trimmen das punt 1
als de heli na rechts draaid(met de staart)wil zeggen dat je staart roter niet snel zat draait dit kan alleen maar een te losse belt zijn (als hij voorheen wel goed vloog) deze even checken.
let wel op als je deze gaat spannen dat je de inbusjes van de tailholder(blokje waar staart buis in gaat)los draait en niet het achterste gedeelte van de staart anders moet je opnieuw je eindpunten en pitch in gaan stellen is weer extra werk;)
inbusjes goed vast draaien je wilt niet dat je dit gebeurt onder het vliegen
 
Kijk eens naar deze filmpjes:

Klikkerdeklik

Het is een ander model heli, maar het principe is het zelfde. Algemene info over het afstellen van een RC helikopter.

Hij kan jou beter uitleggen hoe jij jouw probleempje oplost.

Suc6 ;)

Ok zal eens bekijken.

even ff niks doen.
let op staart mag je nooit trimmen das punt 1
als de heli na rechts draaid(met de staart)wil zeggen dat je staart roter niet snel zat draait dit kan alleen maar een te losse belt zijn (als hij voorheen wel goed vloog) deze even checken.
let wel op als je deze gaat spannen dat je de inbusjes van de tailholder(blokje waar staart buis in gaat)los draait en niet het achterste gedeelte van de staart anders moet je opnieuw je eindpunten en pitch in gaan stellen is weer extra werk;)
inbusjes goed vast draaien je wilt niet dat je dit gebeurt onder het vliegen

Hmmm, ik denk zelfs dat hij een beetje té straks staat dus daat lijkt me niet :confused:

Mvg,
Jelle
 
Punt 2 is dat dit absoluut niet correct is

Stevo

de staart word ZEKER niet getrimt en als je dat al gaat doen wil dat zeggen dat je je heli ook mechanisch NIET goed afgesteld is;) want dan hoef je deze ook NIET trimmen wat ook AFGERADEN word;)
 
Back
Top