Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
pitch gauge - Google zoekenWat is de pitch gauge??
Ik heb al geprobeert dmv de linkage rod te verlengen/inkorten de bladen weer mooi horizontaal te zetten en het lijkt me al wat beter..
Ok spannend, daarjuist men eerste keer inverted gevlogen(aleh ja 'gevlogen', soort van xD)
Ik had alles ng eens nagekeken en de pitch leek me goed.. Dus trainingskruis eronder en met men heli naar buiten, ik zag dat de heli ver naar voor leunde en khad de heli helemaal naar achter getrimt.. Ik probeer van de grond te komen en dan gaat de heli opeens heel ver naar voren hellen ! Met men goeie reflexensmijt ik het gas helemaal dicht maar de heli maakt toch ng een koprol en lande op zijn kop
gelukkig waren de bladen al bijna stil dus geen schade
Maar nu.. wat moet ik eraan doen zodat de heli niet meer zover naar voren helt ? Want ik heb de trim al helemaal naar achter gezet en dat is precies niet genoeg
Alvast bedankt..
Jelle
die draait toch vanzelf als je aan de sticks komt? dus hoe moet je die dan rechtzettenEn die lijkt mij wel recht te staan..
oke dan
als je weet met welke servo je na voor en na achter stuurt,let op nu komt het aan het servo armpje zit een link(stangetje met onder en boven een kopje met een gat er in ) deze kun je los halen van het kogeltje waar deze opgedrukt zit het kopje (met gat erin) kun je verdraaien (er zit schroefdraad op het stangtje) volgens mij moet je deze langer maken(mits de servo aan de voorkant van de hoofdas zit dus aan de neuszijde)dus linksom draaien
zit de servo achter de hoofdas dus aan de staart zijde moet je het linkje korter maken dus rechts omdraaien.
steeds een hele slag draaien
hoop dat je er wat mee kunt
Jelle,
Kijk ook even naar het zwaartepunt van de heli. Je kunt een beetje spelen met je lipo accu tot dat hij perfect in evenwicht (as is middelpunt) met oefen kruis. Als je zwaartepunt te ver naar voren zit, zal de heli ook naar voren vliegen. Swashplate recht en zwaartepunt goed, dan zal je maar een klein beetje hoeven trimmen.
Erik
oke dan
als je weet met welke servo je na voor en na achter stuurt,let op nu komt het aan het servo armpje zit een link(stangetje met onder en boven een kopje met een gat er in ) deze kun je los halen van het kogeltje waar deze opgedrukt zit het kopje (met gat erin) kun je verdraaien (er zit schroefdraad op het stangtje) volgens mij moet je deze langer maken(mits de servo aan de voorkant van de hoofdas zit dus aan de neuszijde)dus linksom draaien
zit de servo achter de hoofdas dus aan de staart zijde moet je het linkje korter maken dus rechts omdraaien.
Als je dat armpje verlengt dan gaat het achterste vd swash toch naar boven dus gaat de swash toch naar voren hellenmoet het niet omgekeerd?? of heb ik het mis?
Mvg,
Jelle
oke dan
Draaien, zoals met de staart?
Staart verkeerd hersteld, kijk of de tailrotor de goede kant op draait. Anders de direction switch op de gyro omzetten.
Dit heb ik zojuist gedaan, de heli gaat nu niet meer naar voren maar begint met zen staart naar rechts te tollenDit heb ik nog al eens voorgehad en toen bleek dat de staartrotor omgekeerd draaide
Maar nu heb ik het weer voor
Ik heb het proberen weg te trimmen maar lukte niet.. Moet ik dat met de subtrim wegtrimmen of moet ik iets anders doen? Ik heb die manual vd KDS zender bekeken en gezocht naar de subtrim maar dat word daar eigelijk heel slecht uitgelegt..
Ik wil nog eens vliegen want heb al meer gesleutelt dan gevlogen![]()
Mvg,
Jelle
let op staart mag je nooit trimmen das punt 1
Kijk eens naar deze filmpjes:
Klikkerdeklik
Het is een ander model heli, maar het principe is het zelfde. Algemene info over het afstellen van een RC helikopter.
Hij kan jou beter uitleggen hoe jij jouw probleempje oplost.
Suc6![]()
even ff niks doen.
let op staart mag je nooit trimmen das punt 1
als de heli na rechts draaid(met de staart)wil zeggen dat je staart roter niet snel zat draait dit kan alleen maar een te losse belt zijn (als hij voorheen wel goed vloog) deze even checken.
let wel op als je deze gaat spannen dat je de inbusjes van de tailholder(blokje waar staart buis in gaat)los draait en niet het achterste gedeelte van de staart anders moet je opnieuw je eindpunten en pitch in gaan stellen is weer extra werk
inbusjes goed vast draaien je wilt niet dat je dit gebeurt onder het vliegen
Punt 2 is dat dit absoluut niet correct is
Stevo