Rembertiturm van de sloop.

Zo even een update. Ik ga rustig door wat schuren en verfspuiten. Brug in de lak en voor op de rubber bumper gemaakt van polystyrol. Schoorstenen geschuurd en gespoten bovenzijde wordt nog zwart. En vanavond één van de masten gemaakt en gesoldeerd. Gaan rustig verder.
20220731_222031.jpg
20220731_222006.jpg

Laatst bewerkt:
Heb met veel plezier je hele verslag van de renovatie doorgekeken. Heb daardoor zelf ook weer wat ideeën gekregen voor mijn model. Mooi resultaat tot nu toe, Hans. :thumbsup:

Hans, wat je nog wel kunt doen met een kleine fijl de soldeerpunten wat gladder maken.
groet Piet

Wel Hans... het gaat toch behoorlijk strak!
Opbouw mooi opgezet!
Soms gebruik ik wel eens wat SMD soldeerflux.
Prima! :thumbsup:

Ik heb met een 80watt soldeerbout en wat s39 gesoldeerd. Meer net aanraken en vloeit prima de 1mm messing draad.
Wat te veel soldeer vindt ik wel prima ivm dat het wat sterker wordt. Voorheen wel alles weg geveild maar tin is niet erg sterk.

Hey Hans,
Heb je soms de trap naar het benedendek niet vergeten (naast de grote mast)?
Zie je eerste en tweede foto.

Nee niet vergeten maar nog even over geslagen. Heb overhet houten dek polystyrol plaat geplakt. Boot is een opknapper. Hij is nu echt waterdicht. Bedoeld om met windkracht 10 te varen. In ge golven en zo.
Ben bang dat ik daar weer openingen maak. Maar misschien bedenk ik me nog wel. Kan nog wel steeds. Wel goed gezien trouwens. Zijn wel meer dingen niet origineel. Heb al veel foto's van de rembertiturm's gezien. Er is er niet 1 het zelfde. Zelfs op de tekening van Robbe zitten verschillen tussen boven en zijn aanzicht. Ik heb ook geen beslag set maak alles een beetje zelf. Winch voor de ankers is er één van een garnalen bootje ik dacht van billing boats.

Wordt een leuke vaarboot Hans en dan is het belangrijk dat alles tegen een stootje kan en waterdicht en waterbestendig is. En dat lukt je zo wel! Veel bouw en vaarplezier. Gr. Klaas.

Foto van iemand anders zijn boot. De trap naar beneden. Deze is wel erg mooi gemaakt.
Deze rembertiturm was zo maar voor tussen door. Voor mijn kleinzoon is pas 2. Wordt eigenlijk al weer te mooi. :D
Screenshot_20220831-233659_Gallery.jpg

Opa heeft het er maar druk mee! De kunst is om je kleinzoon enthousiast te maken en te houden Hans. Wilde 8 jaar geleden iets samen bouwen met mijn kleizoon, die toen 16 was, maar hij koos voor het snellere werk. Hij kwam opeens met een tekening voor een racebootje. Ach als je samen maar dingen kunt ondernemen. Geniet ervan. Eer je het weet zijn ze groot! Gr. Klaas.

Weet ongeveer wat het is. Ik ben op 12 jarige leeftijd begonnen met een Billing Boad vis kottertje en daarna een offshore boot van tekening SurplyCat gekregen van toen nog van Connoship uit groningen. En daarna tot 10 jaar FSR speed door heel Europa. En toen weer terug naar echte schaal modellen. En daar tussen hel periodes andere hobby's. Dus we zien wel wat het wordt met de kleine. Zal eerst wel erg leuk vinden maar daarna ?

Enthousiast maken en proberen te houden Hans! En leren om van bijna niets iets te maken. Simpel beginnen met een plankje en wat gereedschap. Opdat hij leert dat er veel mogelijk is met tijd en wat energie. Daarin moeten de ouders wel meewerken. Maar we dwalen af van je ooit slooprijpe Rembertiturm. Gr. Klaas.

Back