Rene's Robbe U47 bouwverslag

hoi Heren

Vandaag de 1e proefduik gemaakt!
en hij deed de echte u47 precies na altans de laaste vaart van deze.
het lood wat er standaard bij zit is te veel, maar dat dacht ik wel.

maar toen ik de boot in het water legde hoorde ik vanuit de boot een mannetje roepen "Rorh brouch"of zoiets.
de boot lekte dus:( maar weer aan de kant en kijken waar dit aan ligt.
maar mijn handen waren zo koud dat ik het probleem morgen ga uit zoeken:confused::confused:

dus jullie horen nog van mij:D
hopelijk met beter nieuws
 
hallo


een u47 kan maar op een paar plaatsen lekken
heb je dat stomme ventiel ingebouwd???? dan bestaat de kans dat hij langs daar lekt 99%

darmpje op aan sluiten en lucht in de boot pompen
dan hoor je meteen waar het lek zit

groetjes raf
 
Hoi Heren

In de categorie sufk#^#$&t van de week

Wat te doen VOOR de 1e proefduik
1 zijn alle accu's vol (zijn vol)
2 doet alle elektronica het (zender servo's esc bts en alle andere dingen doen het en op werking gecontroleerd)
3 zijn alle doorvoeren gecontroleerd (alle doorvoeren rubbers zijn voorzien van vaseline)
4 check of er geen gaten in de boot zitten(en daar ging het fout)

Wat blijkt de vorige eigenaar had een gat in de eindstop gemaakt voor de antennekabel en laat die niet zijn dicht gemaakt door mij. :sleeping::sleeping::sleeping:
Dus die is nu dicht gemaakt met stabil express. Nu kijken of de boot dicht is.

Zo zien je maar weer dat je snel een klein gatje over het hoofd ziet

Resultaat van 2e proefduik volgt binnenkort (hopelijk met een beter resultaat):D

ps Raf de ventiel doorvoer zat er al in maar die heb ik gebruikt voor de verlichtings kabels door te doen dus er zat geen ventiel in
 
Laatst bewerkt:
Rene,

hou je het wel netjes hier!!

**"categorie sufk#^#$&t".**

Dacht je nou echt dat anderen dit niet gebeurt.
Je leert er alleen maar van hoor.
Er is al eens een topic geweest van hoe je boot ongecontroleerd beneden blijft.
Of als er kijkers bij zijn dat je een slang vergeet.
Er zijn mensen die maken geen fouten met hun duikboot.

Maar die V A R E N O O K N I E T ! ! ! !

En jij wel.
Succes verder.

Hein
 
Hoi Heren

Sorry voor mijn taalgebruik.

maar ik kon mij wel voor de kop slaan toen ik door kreeg waar het probleem zat..

maar inderdaad leer ik weer hiervan:D
 
Haha ook wel geinig om te zien dat je na zoveel uren werk, de moed door de schoenen zakt door zoiets. Sorry voor het lachen, maar ergens zit er wel een sprankeltje humor :-D En gelukkig is het zoiets kleins! Hoop dat ie het nu wel direct doet.
 
hallo rene

dat is natuurlijk knudde dat je dat stuk niet zelf gebouwd hebt
anders had je dat wel geweten
daarom is het moeilijk om aan een model te beginnen waar iemand anders reeds aangewerkt heeft

op naar de volgende proef duik zou ik zeggen

gr raf
 
Hoi Heren

ik had nog een lekje ontdekt.
een van de schroefassen lekte (dus bij de doorvoer door de deksel)
even in de onderkant bij de kiel een luik uit gedermelt en dit even dicht gemaakt.
maar ik heb nu een druktest gedaan en hij is dicht...YES!!!!
ik ga nu het gat wat er is ombouwen naar een verwijderbaar luik.
dit is altijd handig bij eventuele werkzamheden aan de doorvoeren van Norbert.(van boven is het best smal en dat is ook de rede waarom de schroefas lekte kon het niet goed zien)


ach het blijft leuk het bouwen.
het betekent wel dat ik de onderkant even opnieuw in de lak moet zetten.
lang leve de airbruch:D

ik moet nog veel leren maar dat komt wel goed:D
 
Laatst bewerkt:
hallo rene

ik zet de doorvoeren van norbert altijd aan de binnen kant
zo kan ik er steeds aan
want in de winter periode ontspan ik al mijn doorvoeren
alleen niet vergeten deze terug vast te draaien als je gaat varen

groetjes raf
 
Hoi Raf

Afdoende leert men zeggen ze wel eens.
Bij mijn volgende boot zal ik zeker de doorvoeren aan de binnenkant maken.
Even een tipje van sluier lichten dit zal de Red October worden van de film
"Hunt for Red October"
De romp heb ik al (met dank aan Hein)
deze boot probeer ik buiten de schroefaandrijving ook uitrusten met de catepiller drive(via jetaandrijving)
dit beloofd nog veel werk(en geld)
maar eerst moeten we deze boot goed aan het varen krijgen.
En als er geen water ongewild in de boot komt moet dat kunnen:D
 
Laatst bewerkt:
deze boot probeer ik buiten de schroefaandrijving ook uitrusten met de cattepillerdrive(via jetaandrijving)

Leuk idee! Ben benieuwd hoe je dat van plan bent.

PS het is trouwens "caterpillar drive", of je moet het net als in de film "magnetohydrodynamic drive" gaan noemen ..;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Lex

Ik ben van plan om 2 jets zoals jij BV in de seajet van Robbe hebt in te bouwen in de romp en die te kunnen omschakelen naar schroef of jet aandrijving.
Het idee speelt allang in mijn hoofd en ik zal nog moeten sparen voor alles wat ik nodig heb.
Maar ik heb geduld dus komt wel weer iets over mijn weg wat ik kan gebruiken

en het is geen wedstrijd dus ik heb alle tijd.

ps wordt ik binnenkort weer papa en ze zeggen dat daar ook wat tijd in gaat zitten:D
 
Hoi Rene,

Eerst even een misverstand wegwerken, de Sea Jet heeft twee oppervlakteschroeven, géén jet's!

Maar ik denk dat Jets zoals b.v. van Kehrer veeel te krachtig zijn. Als je twee buizen van 2 of 3 cm diameter (afhankelijk van de grootte van jou romp) in de lengte in de romp plaats en daar ergens schroefasjes onder een hoek in steken met normale (afgetopte) schroefjes kun je denk ik al plenty stuwdruk opwekken! Paar plaatjes achter die schroeven om de werveling uit het water te halen, en het zou moeten werken. Zo scheelt het je ook veel centjes voor die jet's!

Succes bij het hernieuwd papa worden! Dat is ook veel belangrijker dan die bootjes die je onderwater toch niet meer ziet .. !
 
Hoi Lex

oeps inderdaad de Sea jet heeft schroeven(ik heb notabene het verslag van jou in de MBA gelezen)
De romp is +/- 1m50.
en het idee om met een buis met schroeven er zet mij weer aan het denken.

Maar ik moet mij nu nog bezig houden met de U47
het is wel zo dat nu het de goede kant op gaat met de U47(lees bijn klaar is) begin ik weer te brainstormen over het volgende project.

en met een beetje geluk gaan iemand nog een romp voor mij maken.
Dit team bestaat uit iemand die modelen kan bouwen en een die erg goed is met polyester. het wordt een kalle romp dus alles moet er nog in(het zelfde als in de Red October)
en dat wordt een nederlandse boot.
 
hallo
het katerpillar drive systeem heeft geen schroeven
de japanezen zijn daar heel ver mee gevordert en hebben zelfs reeds een oppervlakte schip dat daar mee aangedreven wordt

het is wel een enrgie slurper dus er zitten geloof ik 8 grote diesel motoren in om de enrgie op te wekken die nodig is om langzaam te kunnen varen

de enige reden van dit systeem is dat het geen lawaai maakt omdat er geen bewegende delen zijn buiten dan die diesel motoren LOL

groetjes raf
 
Hoi Raf

In de film "Hunt for Red October" is de Typhoon uitgerust met gewone schroeven en een caterpiler drive.
en aangezien ik de film zeer mooi vind en pas tig keer gezien heb wil ik deze gaan bouwen(misschien is de film ook wel de rede dat ik met subs ben begonnen)
het gaat niet om het stil varen maar om het feit dat je hem op 2 manieren kunt aandrijven.
tevens heeft de sub in de film ook een andere roer opstelling.
zoals hier
RedOctoberRearAngle.jpg

en hier zie ja aan de achterkant de luiken voor de cateplier drive
RedOctoberfilm1.jpg


wel zullen zien waar het schip strand (of eigelijk liever niet strand):D
 
Laatst bewerkt:
Zoon

Hoi heren

Tussen alle bedrijven door had ik nog een bouwproject onderhanden
en Gisteren was het zover
We hebben een nieuwe modelbouwer erbij:D

De familie heeft een nieuwe telg

We noemen onze zoon Micha en weegt 3435 gram
(hoeveelballasttank inhoud moet ik maken.......LOL)
Zoon en moeder maken het goed en vader is bang dat hij een stuk zolder moet inleveren:D:D
 
Hé Rene,

Van harte gefeliciteerd, dit zijn de betere bouwpaketten! Maar pas op, voor je het weet kan hij beter sturen dan Pa!

En die ballasttank; gewoon meten hoeveel water er uit komt, dat weet je hoeveel je er weer in moet stoppen ... toch ? Daar hebben die modellen een speciaal aftappunt voor ... :D :cool:
 
Van harte gefeliciteerd Rene !

Wel de handleiding lezen of CD met gebruiksaanwijzigingen afluisteren.

groeten en geniet er van!
Jan
 
Back
Top