Renovatie Kyosho Optima Mid

ja, Kyosho was vroeger een van de beter merken in de Off-Road.
een andere topper was de Asso RC-10, dit was een 2WD en had een goudkleurig Chassis, echt een Top-Auto

Ziet er strak uit met dat blanke alu!
Staat naar mijn mening wat minder " speelgoed achtig " :)
Is dit een race buggy geweest, gezien alle instel mogelijkheden op de achterbrug, onderaan?

De Optima Mid is zeker een race buggy. Grappig genoeg hoorden dit alu chassis en shock mounts bij het instapmodell van die serie. Zo zaten daar dan geen anti roll bars op, en zat er een standaard motor bij, met mechanische regelaar. En wel instelbare draagarmen, maar dan geen turnbuckles, dus je moest ze elke keer loshalen om iets te verstellen. De pure wedstrijdauto's kwamen zonder regelaar en motor, met turnbuckles en met bijvoorbeeld koolstof ipv alu. Maar zelfs de basis Mid was dus al een zeer complete auto, ook met prima alu dempers en volledig kogelgelagerd, behalve de besturing.

En het alu oogt wat mij betreft meer "high tech" dan een fiber oplossing. Wel handig om te weten, om bijvoorbeeld een gescheurd top-deck te vervangen.

Hoe loopt de transmissie nu, met de nieuwe tandwielen icm het oude diff?

Vraagje, weet jij waar je nog dit soort ringetjes kan vinden om de spoiler mee vast te klemmen?

$%28KGrHqZHJE%21E88YlJ,%21vBP%286FNPW7g%7E%7E60_12.JPG

das een goeie vraag.... :confused:
nee ik heb op dit moment geen idee, misschien eens zoeken op Ebay....
en anders zou je iets van rubber ringentjes kunnen nemen...

Op eBay kan ik ze vinden van de Losi TLR22, die lijken aardig op die van Kyosho, maar de 10 dollar verzendkosten voor 4 stuks maken het wel wat minder aantrekkelijk...

Vandaag een kadootje uit Canada ontvangen.

full

een Body en de Lexan Beltcovers.......:razz:
mooie stevige kwaliteit

nette vlotte levering 6 Dagen

helemaal happy

:bye:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hopelijk zijn ze niet al te veel kleiner dan de oorspronkelijke versies, schijnt toch vaak het probleem te zijn met hun kappen...

nee, nog niet
het tempo er even uit gehaald voor wat huishoudelijke klusjes
alle electro moet nog worden gekocht en/of na gekeken en dan nog monteren.
heb helaas wel een verkeerde body besteld, dus daar moet ik ook nog naar op zoek.
maar zoals al gemeld staat het momenteel iets lager op de prio lijst

Ah, vandaar de stilte hier. Nu je het zegt, het lijkt net op je huidige body, met die kleine verticale vinnen bovenop de zijkanten. Je zoekt natuurlijk de body die aan de zijkanten bovenop al wat afgerond is, zoals deze:

252386d1185551191-show-us-your-1st-rc-car-racing-achievements-optima-mid.jpg

heb de bouw ook weer opgepakt, ESC besteld (en al binnen), de juiste body met stickers, een ontvanger en een servo.
heb nog een orginele LeMans 240ST motor liggen, die ik nog even moet nalopen

full

full

bij een voorlopige eerste check is de staat niet zo slecht, een beetje vuil op de collector maar dat is snel te verwijderen met een wattestaafje met wasbenzine.....

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag twee mooie kadootjes ontvangen
een nieuwe (juiste) body met stickervel van Marwan (aanrader)
en een pakketje van Conrad met daarin een ontvanger (Carson 2,4 ghz Reflex Wheel Pro2) en een servo en nog een Lexaan schaartje)
even een snelle proefopstelling gemaakt met de electronica, en het werkte. (denk alleen dat de servo niet goed genoeg is)

word dus weer lekker bouwen aan de Mid

Kijk, dat is goed nieuws. Welke servo heb je er nu dan in? Loopt de besturing wel soepel, maar toch zonder speling? Beetje een aandachtspuntje van de Mid.

ik heb een goedkoop servotjes (Modelcraft RS-2) gekocht bij Conrad.
maar in de proefopstelling kreeg ik het gevoel dat hij een beetje traag reageert....
ik had hem nog niet ingebouwd...

Ik heb een goedkope Hobby King servo erin, de 5010, maar die bevalt me best goed. De wielen komen goed genoeg in het midden terug na een bocht. Volgens deze site ( Modelcraft RS-2 Servo Specifications and Reviews ) is de RS-2 inderdaad niet echt een topper, 3.2 kg en 0.19 sec/60 graden. De HXT5010 heeft het dubbele aan trekkracht, en is ook ietsje sneller.

Back