Renovatie Kyosho Optima Mid

eigenlijk al een vrij lange tijd klaar op de body na dan...8O

even een heel heel klein stukje mee gereden maar verder nog niet echt veel mee gedaan...:confused:

maar het goede weer komt er weer aan en het buiten leven (Off-Road RC bij MVB Bergschehoek) komt weer op gang dus ook wel weer tijd om hem eens echt af te maken...

okay, na een lange tijd weer eens een kleine update!

de body heeft inmiddels een kleurtje en bestickering

mid001.jpg

mid002.jpg

aleen de plaats van de regelaar is niet helemaal lekker of de regelaar (met name het koellichaam) is iets te groot waardoor de body niet lekker op de auto zit.
de foto's zijn ook zonder de regelaar genomen

vandaag ook nog even wat testruns gedaan, maar er moet nog wel wat afgesteld worden.

@ Indoorvlieger, had jij ook problemen om je accu's te plaatsen?

het probleem met de regelaar is zeer waarschijnlijk al opgelost, ik had daar een onderplaat onder gezte maar deze was veel te dik wardoor de regel flink omhoog kwam.
nu heb ik hem met dubbelzijdig tap direct op het chassis geplaatst waardoor er nu voldoende ruimte is

het probleem met de accu is deze:

7,2V%201700mAh%20NiCd%20Accu%20Tamiya.jpg

in heb wat oude Ni-Cd packs liggen en ook de Ni-Mh's hebben aan de uiteindes een kunststof kapje zitten, hierdoor loop de accu bij plaatsen in de auto vast in het chassis

Accu.jpg

ik denk dat ik de kapjes aan het einde maar gaat verwijderen en de packs in nieuwe krimpfolie gaat zetten, dan moet het wel gaan lukken denk ik

Ik gebruik meestal een platter LiPo pakket, maar ik herken je probleem met de uiteinden van een stickpack, dat die klem komen bij het plaatsen. Wat ik bij mijn 1e Mid heb gedaan is die nokjes waar de accu tegenaan komt iets afvijlen, een paar mm maakt al veel verschil. Kun je je accu's intact laten.

Plaatje komt bekend voor. ;-)

Is het duidelijk wat ik bedoel met het afschuinen van die nokjes van die steun, voor makkelijker plaatsen van de accu?

Kapjes geven wel wat meer stevigheid aan de accu. En anders deze accu overwegen?

a6215254-222-Optima37.jpg

a6215255-255-Optima38.jpg

2S 2650 mAh, net wat meer punch en rijtijd dan een NiCad pakket.

Back