Ik ben ook nieuwsgierig hoe het afgelopen zondag ging.
Het weer was in ieder geval geschikt voor een RES wedstrijd.
Johannes
Hier dan een klein verslag van de RES wedstrijd in Oosterland.
Vorig jaar waren wij genoodzaakt tot 2 keer toe de RES wedstrijd af te lasten door veel wind en regen. Het waait op ons veld en in Zeeland bijna altijd maar afgelopen weekend waren de weersomstandigheden ideaal. Een licht briesje uit variabele richtingen en het was behoorlijk warm

. Het aantal deelnemers vond ik nogal tegenvallen maar door de korte termijn begrijpelijk. Naarmate de wedstrijd vorderde was het achteraf wel prettig dat we maar met een paar vliegers waren. De eerste helft van de wedstrijd was de wind regelmatig variabel waardoor we een aantal keren met de wind mee moesten starten. De starthoogtes waren daardoor niet veel hoger dan 20/30 meter. Het was op dat moment erg rommelig doordat de lijnen over elkander lagen en er soms ver gelopen moest worden om de lijnen op te halen voor een eventuele herstart. Echter was het thermisch genoeg dat sommige een belletje vonden om toch de 6 minuten vol te vliegen. Meeuwen en roofvogels gaven regelmatig aan waar de thermiek zich bevond. De 2e helft van de wedstrijd kwam de wind uit een vaste hoek en konden de lijnen verlegt worden. Vanaf dat moment ging het stukken vlotter. De vliegtijden en landinspunten werden opgeschreven door Wout en later die avond doorgemailt.
Het vliegen met dit soort modellen is erg leuk. Ze geven zeer goed thermiek aan en vliegen zeer stabiel. Een paar keer in één ronde gehad om een belletje uit te draaien op een meter of 6. Qua vliegen vind ik ze tussen de DLG's en F5J inzitten. Al met al vond ik het geslaagde dag. Zeker zijn er nog verbeterpunten door te voeren en hopelijk zijn die de volgende wedstrijd merkbaar. We hebben wel een hele leuke vliegdag gehad. Wordt vervolgt.
1: Adrie. 1000. 1000. 1000. 1000. 1000. 785. 5785
2: Arno. 995. 582. 1000. 782. 1000. 1000. 5359
3: Kees. 988. 1000. 561. 484. 1000. 997. 5030
4: Jürgen. 911. 819. 699. 640. 606. 702. 4377
5: Ben 175. 638. 561. 509. 934. 618. 3435