Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heftig gemopper van Franck natuurlijk die zijn noeste arbeid van deze week meteen in de plomp zag verdwijnen......... sorry Franck
Leuk hoor. Maar als ik één tip mag geven:en dus verder geen enkele tip of suggestie geeft![]()
Nee, het is echt voor alle zweefvliegtuigen hetzelfde. Voor alle modellen, maar ook voor alle 1:1 vliegtuigen. Te hoog -> snelheid eruit halen (=up trekken). Te laag,-> zoveel mogelijk snelheid maken (=neus naar beneden drukken).En per kist verandert het verhaal van uitwisselen van energie ook nog eens, ik bedoel, Roodkapje van Mees is echt iets totaal anders dan de ASW22 of de Edelweiss.....straks de KA-6...........dat wordt lache.
Een kleine specificering op deze conclusie: met remkleppen kan je beinvloeden hoe snel de energie van je vliegtuig ´weglekt´. Je hebt een hoeveelheid energie in je vliegtuig in de vorm van hoogte (potentiele energie) en snelheid (kinetische energie). Die totale hoeveelheid energie wordt langzaam minder door de weerstand van het vliegtuig. Hoe meer weerstand je hebt, hoe sneller de energie verdwijnt. Sneller vliegen betekent dus sneller je totale hoeveelheid energie afbouwen, maar doordat zweefvliegtuigen zo weinig weerstand hebben schiet dat niet heel hard op. Dicht bij de grond wil je niet al te veel snelheid opbouwen omdat je die kinetische energie ook weer kwijt wilt zonder er hoogte voor terug te krijgen (aanvliegen bij harde wind is een ander verhaal). Bij het gebruik van remkleppen vergroot je de weerstand flink, dus neemt het weglekken van energie enorm toe. Daardoor kan je er makkelijk hoogte mee afbouwen zonder (veel) snelheidstoename.Met klepjes wordt het idd makkelijker want dan heb je een xtra middel om je hoeveelheid energie te beinvloeden.