Indoorvlieger
Forum veteraan
een vraagje:
waar koop je dat schijnwerpertje?
ga je je lichten aansluiten op de batterij van je motor?
Brecht
De schijnwerper is van Graupner: Quartel Modelbouw - GRAUPNER Zoekschijnwerper met.vern 22x14
Ik heb daar op de Paul Denker goede ervaringen mee, mooie lichtopbrengst, dus ik heb deze ook voor de Norden gekozen, ipv het plastic exemplaar dat afgebroken kwam, en waar ik Graupner maar niet duidelijk kon maken dat deze niet in het setje met de mast-onderdelen en andere lampen zat.
Het lampje is 3V, hij kan kortstondig ook wat hoger, maar niet teveel natuurlijk. Ik had een schakelingetje kunnen kopen die van de 7.2V accu-spanning 3V maakt, maar ik had ook nog een batterijhouder liggen voor 3 AAA batterijen, en die ga ik gebruiken. Kan ik ook nog een beetje spelen met de spanning, met oplaadbare zal de spanning, bij volle cellen, rond de 4V zitten, met niet oplaadbare is dat iets meer dan 4.5V.
Ziet er mooi uit.
ik vraag me alleen af hoe er door de geverfde in iedergeval zo ziet het eruit, hoe kan daar licht door komen?
fijn dat je moeder uit het ziekenhuis is! moeten er nog hulpmiddelen komen (in verpleeghuis)?
Je bedoelt de lichtbakken, die opstaande randen rond de lampjes? Die zijn inderdaad wat doorschijnend. Metalen plaat was beter geweest, maar had ik niet voorhanden. Misschien dat ik ze anders aan de binnenzijde zwart verf, of zo. Aan de andere kant zal ik vrij zelden in het donker varen, zeker nu we de zomertijd tegemoet gaan, en ik bijvoorbeeld afgelopen jaar met de Paul Denker ook maar 1 keer in de schemer heb gevaren.
Dus het kan ook zomaar zijn dat ik het zo laat, en dat het meer een extraatje blijft. Officieel moet er ook namelijk nog een lampje in de top van de mast komen, en eentje naar achteren schijnend. En het deklicht naast de deur is nu ook een dummy. Maar met de massieve mast is het lastig de draden uit het zicht weg te werken. Voorlopig eerst maar eens kijken of ik goed kan varen met de antenne onderdeks, en ik denk dat ik nog een trosje touw ergens ga neerleggen, of ophangen, dat verlevendigt de boel ook al snel weer wat.
Mijn moeder heeft nu vooral veel rust nodig, en aangepaste fysiotherapie, de gebroken botten zullen langzaam genezen, en dat kost tijd, maar ze moeten wel proberen haar zo goed als mogelijk in beweging te houden, want anders verstijven de spieren teveel, en op die leeftijd krijg je dat niet meer terug gedraaid.