Hoe is het met het kruis Dave.
Wel doorgaan .
We willen op 9 mei wel een vliegend kruis zien.

Mvg Johan
Johan,
eigenlijk niet zo goed. Zoals je misschien wist was het vorige week een erg zware week door het sterfgeval van mijn oma. Toen is er van bouwen niks in huis gekomen. Deze week ben ik tot gisteren op cursus geweest en dus ook geen tijd gehad.
Uiteindelijk heb ik gisterenavond een aantal dingen gedaan samen met een kameraad. We hebben de neus hersteld, het motorschot er in gelijmd (verder naar voren dan voorzien) en het landingsgestel er al ingepast. Ik had voor het landingsgestel een servo gekocht maar deze was veel te zwak. Gelukkig hadden we nog een grotere liggen die er nu in moet komen. Het landingsgestel stropt wel een beetje (oud).
Ik zit nog met een probleem. Om de gaten op te vullen had ik kneedbaar hout gebruikt en dat is zo megahard dat schuren daarover niet goed werkt. Er gaat meer af er rond dan er op. Dus daar moet ik nog een oplossing voor vinden.
Ook heb ik gemerkt dat het gat in de linkerzijde onderaan nogal ondiep is voor 6 cellen lipo. Daar moet ik dus ook nog een oplossing voor vinden.
je neuspoot is niet compleet.
Daar mist namelijk het aanstuurstangetje, waar je de servo op moet aansluiten.
Je hoofdlandingsgestel. Daar zou als het goed is, aan de zijkant een kleine made schroefje moeten zitten. Dit schroefje moet zitten in de zwarte blok die omhoog en omlaag klapt bij het in/uit trekken
Ik heb ondertussen gevonden hoe ik het landingsgestel er in moet krijgen, maar nog niet hoe het neuswiel er eigenlijk in moet. Moest je een tekening hebben die het me kan uitleggen, dan graag.
Ook veronderstel ik, uit de opmaak, dat ik voor het neuswiel 2 servo's nodig heb ? Eentje voor het intrekken en eentje voor het sturen ? Klopt dit ? Zo ja, enig idee hoe die moeten geplaatst worden ?
Ik had eventjes gedacht om het neuswiel in te bouwen in het bakje links en dan de lipo achter de motor (in het grote vak) te steken. Maar ik weet hoe een kruis nogal onstabiel is op de grond, dus als het neuswiel zo ver naar links komt, dan gaat hij zeker overstag.
Ook moet ik uitzoeken of ik er groter wielen in kan krijgen, want op deze motor moet een 12x8 prop komen. Als ik een 10x6 steek, is er nog een halve centimeter vrij tot aan de grond. Een 12x8 is dus veel te hoog. Dus moet ik een groter neuswiel steken... :-(
Nog een hoop werk dus, 9 mei wordt voor mij onhaalbaar. Of er zou een fee moeten neerdalen. Moest het toestel klaar zijn, dan nog weet ik niet wie hem eventueel kan spuiten, dus dat wordt nog een beetje rondzoeken...
Groetjes,
Davy
P.S. Fotootjes volgen !