restauratieverslag: top flite p-47 thunderbolt 'razorback'

dirkske zei:
Arie32 zei:
Daar ben ik het helemaal mee eens Berto.je moet op een thunderbolt toch echt wel een 4takt hebben.Dat is toch ook een schaalpuntje. :D

Ben ik niet mee eens, kijk hier maar eens (geluid opzetten): P-47 Electro & geluid

:D

Voor de elektrofreaks zou ik er een viertakt opzetten met daarbij een printje monteren met het geluid van een elektromotor... moet je alleen wel flinke speakers hebben 8O

Beetje meten, schuren en plamuren maar moet passen:

infinity%20overture%202.jpg

:mrgreen:

Vandaag even nagedacht over de toekomstige kleur. 8O jeetje wat een mogelijkheden.Ik heb al 3 kandidaatkleuren.Het huidige kleurschema maar dan even opfrissen ,en deze kwam ik tegen op het net.Schijnt dat deze kleurstelling op een fullsize Jug gezeten heeft tijdens ww2

En tot slot "Bonnie' is ook niet verkeerd lijkt me

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat er op komt te zitten, als je de P-47 bouwdraadjes doorleest zul je zien dat meerdere dat ''probleem'' hebben. :wink: Beide schema's hebben op echte P-47's gezeten. Bonnie in Japan en die andere in Europa. Die witte kleur op de neus en staart zat er trouwens op om de P-47's van de fw-190's te onderschijden. Als je intresse hebt wil ik je nog wel een boekje mailen, daar staan nog veeeeel meer kleurenschema's in.

ik heb de saito 125 fa op mijn funtana x100 zitten. 3props geprobeerd 16x4 16x6 16x8 de 16x6 is beste keuze. toestel komt zeeeeeeeer langzaam binnen, geluid is zeer mooi. trekkracht ook meer dan voldoende, zeer tevreden van de motor

Hier ook een Saito 125 op een sleper (zie: Sleepkist, welke? (BosModelAir)

Motor loopt lekker, veel vermogen, goed af te stellen en met op stationair remt ie lekker af om langzaam binnen te komen (moet de kist natuurlijk wel aan kunnen ;-) )

Ik zou alleen even kijken hoe de motor uitkomt op de kist.
Een 120 is op zich al voldoende en kan geheel binnen de kap worden gehouden.

Arie32 zei:
heeft iemand al ervaring met de saito fa-125?
dit lijkt me wel een mooie powerdoos voor de Jug.
Ik heb hier ook over na zitten denken maar niet gedaan. Ik ken iemand die heeft de 120 en de 125. Hij vond de 120 beter lopen dan de 125. De 125 kan volgens mij ook nooit beter zijn dan de 120 omdat de 125 kleiner is. De 120 bevalt me prima, hij is nog nooit uitgevallen behalve de keer dat ik niet genoeg koeling had. Maar dat is logisch, iedere motor zou dan uitvallen. Verder dus nooit problemen met starten en loopt dus zeer betrouwbaar.
De 120 past ook prima in de kap dus waarom zou je dan voor de 125 kiezen :?:

Ik zou het omdraaien. De 120 kan nooit beter zijn dan de 125, omdat hij groter is, fors zwaarder en minder inhoud.

Ik zou zeggen dat je gek bent als je een 120 koopt, terwijl je voor een tientje minder (bij hobbyin) een 125 koopt welke een halve CC meer heeft en maar liefst 220 gram (!!!!) lichter is.

de 125a is toch gebaseerd op de fa100?
heeft de 125 dan dezelfde afmeting als de fa100?
is het niet zo dat ze bij saito de 120 straks ook uit produktie nemen dan?ik bedoel ze hebben pk's ,draaien dezelfde props geloof ik en de 125 is toch net wat Hezik zegt ook nog een stuk lichter.

had ook nog even bij asp gekeken maar dat is volgens mij niet de motor.een 20cc kost maar 200 euri's en levert een bescheiden 1.6pk.En aangezien er alleen saito's draaien bij mij en die ook nog eens zeer goed bevallen moet er op de jug ook maar eentje.
had ergens op het net nog een jug van TF gezien met een saito 150 erop!

150 is echt veel te veel voor deze P-47. Een 120 is zelfs al aan de grootte kant. Met een 100 doet ie het ook prima.
Ik denk dat wanneer je de 120 in de afmetingen van een 100 wilt proppen dat dat nooit beter kan zijn. Misschien wel kleiner en lichter, maar niet zo betrouwbaar als de 120 en hij zal ook niet zo lang mee gaan als de 120. Voor de kleinere afmetingen hoef je het niet te doen en die paar honderd gram lijkt me het risico ook niet waard.....

150 is TE.

En ASP zou niet mijn merk zijn, heb er eerlijk gezegd (nog) geen ervaringen mee (nog niet Benno heeft er 1 voor zijn Cessna dus binnenkort hopenlijk wel wat ;-) ).

Saito doet het gewoon altijd, en voor kwaliteit betaal je...............
Asl ik het voor het zeggen had zou het in ieder geval een Saito worden :yes:

Tja, maar een 120 is wel lekker op mischien wel een te zware kist van 1,70 (althans bij mij wel :lol: )

Met een 120 heb je zker genoeg power over, met een 100 lukt dat ook nog wel. Minder zou ik niet doen.
Maar een 150 ook niet ;-)

Tadango zei:
150??? het is toch maar een kistje van 1.7m :)

Zeg Tadango :? we gaan toch niet raar doen he?een kistje van 1.7m.wacht maar tot je hem ziet :!: de spanwijdte van de vleugel zegt niet alles hoor.dit is een echte thunderbolt,robuust en zeker geen kistje 8)

groetjes :D

Back