Inmiddels even tijd gevonden naast mijn andere projecten om de thunderbolt eens te onderwerpen aan een gewichtsmeting en een 8O (serieus) restauratieonderzoek.
het gewicht van de kale kist en als enigste ingebouwde retracts kom ik op 3500gram.dit dus zonder besturing ,tank motor etc.
zoals ik het bekeken heb komt er ook nog wel een aantal grammetjes bij aan plamuur om het zaakje weer glad te krijgen
een aantal punten wat me opgevallen is is dat het vleugel profiel niet overal even glad is.op sommige plekken (met name bovenkant vleugel) zit er wat deukvorming in.
het is net alsof de indekking wat inzakt en de profielen wat uitsteken.overigens niet overdreven maar wel zichtbaar.kan dit kwaad of moet ik met plamuur bij langs om het egaal te krijgen?
als 2e punt viel me de passing van de vleugel in de romp op.dit sluit niet helemaal zuiver aan en krijg toch de indruk dat de bouwer niet alle puntjes op de i heeft gezet.
kortom op sommige plekken laat de afwerking te wensen over.
ik zal er nog wat foto's van maken om een beter beeld te geven.
ook de afwerking met glasmat had beter gekund naar mijn idee,je ziet op sommige plekjes er wat belletjes onder zitten.
graag hoor ik jullie ideen hierover.
maar goed een leuk projekt,het zal nog wel eenpoos duren voor ze vliegt maar dat komt misschien ook door te weinig tijd en het feit dat ik alles netjes wil hebben.
is die 3500 gr. voor een kale kist normaal of al aan de zware kant? :roll: