Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hier nog 2 foto's ter verduidelijking.
Het gewicht van de heli ex rotorbladen is 1750gr. De rotorbladen wegen 180 gr. Erg licht dus voor een 500 zelfs naar moderne maatstaven.
Heb je ook aan het norm/rev schakelaartje op de gyro gedacht? dat is vaak de oplossing.
Kweenie.... Da's 2100 gram, ruwweg, en daarmee vrijwel exact her destijds haalbare vlieggewicht (lichter kreeg je hem niet, ondanks dat Graupner 1900 gram opgaf...).
Maar het is geen 500 hoor.. Rotor diameter is 97 of 98 cm, dus een bladlengte in de buurt van de 400 mm, niet 500.. Dus zo licht is hij ook niet..
Groet, Bert
De rotorbladen wegen 180 gram samen. Dus het totaalgewicht is slechts 1930gram.
Met een parallelkabeltje zou ik dan 10 minuten moeten kunnen halen. Ik denk dat je dan wel behoorlijk afgemat wordt.![]()
Hij Cor, contact mij maar met WhatsApp 06-20722627, groetjes, UweDe Bell 47 G is ontworpen in 1975 en was behoorlijk populair eind jaren zeventig en begin jaren tachtig.
Er zijn er maar weinig die er behoorlijk mee hebben gevlogen
Helibobter en ik zijn de bewijzen dat de conversie naar elektriek goed te doen is en dat er behoorlijk tot goed mee gevlogen kan worden.
In Duitsland zijn er een aantal mensen (+/- 5 man) die zowel met de oude HB Motor op brandstof alsmede conversies naar elektriek er een leuk project van hebben gemaakt.
Ik heb met m'n conversie hier in Nederland er in ieder geval veel bekijks mee(zie ook Corm Heli op you tube)