Retracs voor een Mick Reeves Hawker Hunter

Intairco airtrap gearriveerd. Pas gisteren besteld bij Remote Jets ! Super!

IMG_0152.jpg
 
Even in alle drukte verdergewerkt aan de hunter... 1 vleugel bijna klaar voor beplanking met balsa.
Powerbox bedrading voor retracs, servo's, lichten.

IMG_0154.jpg
IMG_0155.jpg
IMG_0156.jpg
IMG_0157.jpg
 
Hallo ,

Een klein vraagje , hoe zet je die servo's in de vleugel vast? Je kan er zo toch niet meer bij om de schroefjes erin te draaien? Ik moet in mijn toestel ook de servo's plat leggen , en zit er nog een manier voor te bedenken , vandaar.

Bedankt,
Cor
 
Dag Cor, ik gebruik daarvoor inbus houtvijsjes, die haal ik wel uit de modelbouwwinkel. Met een inbussleuteltje met een bolle kop lukt dit perfect.
Zorg er wel voor dat er voldoende ruimte is dat je de kop van de sleutel nog in de vijs krijgt. Verhard ook de triplex met een druppeltje roze zap, alvorens de vijs erin te draaien.

IMG_0159.jpg
 
Komen deze vijzen van bij Aerobertics? Zijn ze met een metrische kop of engels?

Die penscharnieren zitten ook met niet veel vast zo te zien. Of komt er nog een blokje in?
 
vijzen zijn metrisch van aerobertics... is enkel de laatste scharnier, omdat ik anders de rol er niet op krijg. Maar komt zowiezo een blokje in. Geen risico nemen.
 
Dag Cor, ik gebruik daarvoor inbus houtvijsjes, die haal ik wel uit de modelbouwwinkel. Met een inbussleuteltje met een bolle kop lukt dit perfect.

Ah ha , dank voor de tip , dat is idd geen slecht idee . Ik ben zelf nog aan het twijfelen om zo'n houder te maken waar de servo met de zijkanten vastgeklemd wordt met een plaatje en schroef , maar dan kan er niet meer gebruik worden gemaakt van de rubbers tegen trillingen . Dit is dan wel een betere oplossing .

Bedankt voor de tip ,
Cor
 
Rubbers heb je nodig als er trilling is.... Stamt uit de tijd van methanol motoren :) Wordt in jets al vaak niet meer gebruikt.
 
Deze voormiddag Hunterkesvoormiddag... tanks zijn bijna klaar en vervaardigd met een 'moule perdu'. Een vuil werkje, maar het resultaat mag er zijn. Wiel bays in de romp aan 1 kant gesloten gemaakt. Verdomme... er is héél véél werk aan deze jet. Dit seizoen is absoluut niet meer haalbaar, en opjagen mag ik absoluut niet doen, want dan maak je fouten en dat kunnen we ons niet permiteren. Ik overweeg sterk om de eerste vlucht te maken als hij in de primer zit en hem dan pas de finish te doen. Was vandaag trouwens prima vliegweer voor mijn jepe mirage. En dat hebben we dan ook gedaan. De boog kan niet altijd gespannen staan. Vliegt super op 6S - 3700 mah - 8 minuten pure fun.

IMG_8597.jpg


IMG_8775.jpg


IMG_0004.jpg
IMG_0005.jpg
IMG_0006.jpg
 
Olé, tussen het onderhoud van de F15 en de start van het seizoen, toch verdergeknutseld aan de hawker... Het huwelijk tussen de 2 rompdelen komt dichterbij. 1 vleugel bijna klaar voor glasvezelmat. Toch 1 groot probleem ontdekt. Toen ik voor het eerst een poging deed om reeds het zwaartepunt te bepalen, zodat ik er geenszins lood moet aan toevoegen vrees ik dat de 3 liter tank niet op de plaats volgens het plan kan. Doordat de tank iets langer is schuift ook de turbine naar achter en verschuift het zwaartepunt. Het is de bedoeling om hem onder de 10 kilo te houden, ik weet niet of dit gaat lukken. De kist was super staartlastig. Dus heb ik besloten om tank en intairco 1 plaats op te schuiven. Ook de bevestiging van de achterste ring voor de tailpipe zit op zijn plaats. Verlangkabels gesloldeers en met alu tape hittebestendig gemaakt. rompdeuren in romp gefinaliseerd. Toch een grote opmerking ivm proskin, ik heb dit enkel op de elevators gebruikt, maar ik merk dat het doorzakt tussen de ribben, met een minder mooi resultaat als gevolg. Op de foto zie je het niet, maar het is er wel. Dus vanuit mijn oogpunt: good old balsa!
 

Bijlagen

  • IMG_0161.jpg
    IMG_0161.jpg
    203,5 KB · Weergaven: 370
  • IMG_0162.jpg
    IMG_0162.jpg
    217,8 KB · Weergaven: 390
  • IMG_0163.jpg
    IMG_0163.jpg
    188,4 KB · Weergaven: 362
  • IMG_0164.jpg
    IMG_0164.jpg
    160,5 KB · Weergaven: 377
  • IMG_0165.jpg
    IMG_0165.jpg
    194,5 KB · Weergaven: 369
  • IMG_0167.jpg
    IMG_0167.jpg
    217,1 KB · Weergaven: 359
Nee het is als een grapje bedoelt volgens mij[emoji23]. Als je naar je foto kijkt waar je romp op zn zij ligt lijkt het net of je linker vleugel dus het rudder/vertical fin is.
 
Back
Top