
De schaalverdeling op de mallen getekend.
Het NACA 0009 profiel voor het stabilo is in een freesbestand gezet en er is alvast een proefspant van Depron gemaakt.
Tot nu toe geen afwijkingen gevonden.
Voordat de zijkant dikte van de romp wordt bepaald moet ik eerst een motorkeuze maken, bij een E uitvoering kan de romp van 3 mm Balsa worden opgebouwd bij een brandstofuitvoering is dit 4 mm Balsa.
Ook de landingsgestel hoogte is afhankelijk van de motorkeuze.
Ik heb nog een Kontronik Pyro in voorraad, deze motor heb ik op een dubbeldekker gevlogen , het is een 4 KW uitvoering met een KV getal van 410.
Met een 16X12 propeller en een 6 S pakket genereerd deze motor 1700 Watt met 6700 RPM en een statische trekkracht van 8,8 kg ,uitgaande van het modelgewicht van 3800 gram is dit 2.31 maal het gewicht van de motor.
Evenveel als een modern F3A model.
Bij retro modellen is het maximaal toegestane pakket 6 S.
Een brandstof motor komt in de verste verte niet in de buurt van deze waarden.