[Review] Batan LC-Racing EMB 1H 1/14 Desert Truck & Buggy

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door motorsports, 21 okt 2014.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Nee heb ze nog niet echt uitgeprobeerd , buiten een rondje in de tuin op de buggy , wat wel gelijk op viel was de grip, die was wel okee. Maar eigenlijk te kort voor een goed oordeel .

    Dat het wat soepelere rubber was/is viel ook op, maar gewoon rustig aan gelijmd, op de gebruikelijke(mijn) manier :cool:
    (ik heb dezelfde banden en velgen in de link).
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    De grip is ietsje minder, maar dan juist op een goede manier. Met de standaard banden had ik nog wel eens griproll op klinkers, althans met de 6000 kv motor. Met deze banden kan ik de achterkant bewust iets grip laten verliezen, daardoor minder onderstuur op hogere snelheid, en tot nu toe zelfs met GPS erop geen griproll.
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Kijk das mooi ,

    ik moet toch weer eens gaan rijden, het weer wordt ook weer beter :cool:,

    Ben wel overgestapt naar de orginele aluminium schokbrekers en aluminium bodemplaat voor de buggy. Dus maar eens kijken tzt wat het rijgedrag is ....
     
  4. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Vandaag op schoolplein gereden, stoeptegels als ondergrond her en der wat los zand erop , eerst veel onderstuur met de eerder genoemde bandjes , toen de demping vooraan wat zachter gezet , en beter rijgedrag , ook bochtenwerk ging beter .
    Gaat om deze banden :

    4x RC HSP HPI Car Rally Tires & Wheel, D:68mm, W:26mm, Rim hex:12mm 9074-8014 | eBay

    Gelijmd op dish velgen, ze lijken erg veel op de HPI rally bandjes , maar goed resultaat :cool:
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik had de demping eerder al iets zachter gezet bij mijn auto, omdat met 60 over klinkers anders niet echt lekker gaat, je hoorde de auto dan vaak even contact met de grond verliezen. Tot nu toe ook geen klachten over deze goedkope banden, hooguit dat ze wel wat chemisch ruiken.
     
  6. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Heb wel gemerkt dat de velgen net iets te ver op as schuiven , waardoor na het aandraaien van de borgmoer , de velg nog los zit en wat slingert ,dus de schroefdraad van de as houdt op ,maar dan zit de velg niet helemaal aan op de zeskant meenemer, dit heb ik opgelost door er een ringetje ertussen te plaatsen.
    Zal morgen wat foto's plaatsen ....
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Zou kunnen, ik heb de standaard velgen gebruikt, na verwijderen van de originele banden, die slicks waren geworden.
     
  8. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Waren dat nog de stock bandjes van de Buggy ?, die gaan op asfalt erg hard .

    Ik had ook nog een ander setje banden op velg gekocht , alleen daar is het profiel een stuk minder dik maar wel weer stugger .
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Waren inderdaad de stock LC Racing wielen. Zover versleten dat op de overgang tussen loopvlak en zijkant er gaten begonnen te vallen. Dan is het echt wel tijd voor vervanging... ;-)
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Lol,

    Ik vindt de aluminium schokbrekers ook een goede aanwinst , de snelheid met de NimH pack op betonklinkers en schoolpleintjes valt me niet tegen , de acceleratie is wat minder , maar een mooie topsnelheid .Het is een heerlijke buggy in zijn klasse !

    Hier de verschillende bandjes op velg en de op de as

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Hier zijn plaatjes van mijn LC:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    [​IMG]

    helaas na een zijwaartse schuiver tegen een betonnen randje , en was het einde voor 1 van de velgjes : gebarsten , maar de band nog heel .

    Op zich houden deze bandjes zich goed op een gladde ondergrond en 2S .

    BTW , de foto is de uitvoering van de dochter...:cool:
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Welke banden zijn dit nu dan precies?

    Ik heb gisteren met de mijne, met die witte velgen, op een ondergrond van aangereden zand, asfalt en kort gras gereden. Ook nog een klein stukje helling, wat naar een ander plateau van platgereden gras leidde. En een fietspad ernaast, om even echt gas open te kunnen gooien. Dat ging lekker, genoeg grip, ook op het grondgedeelte, maar als je gek genoeg deed met het gas, kon je ook nog prima driften.

    Ik heb ook een andere tip voor de banden gekregen, Kyosho FAT101, zou ook goed moeten passen, en heeft meer rally block profiel. Dus mogelijk minder grip, maar betere levensduur. Ik denk dat ik een setje ga bestellen, om wat ander de hand te hebben als de huidige banden slicks zijn geworden.
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Ik had wat slingering op de dishvelgen, die ik met de 8014 banden had besteld, vandaar dan ik 4 witte voorvelgen heb gebruikt. Daarbij ook nog, voor het lijmen, de insert en band een stukje verdraaid tov de velg, om het punt te vinden waarbij er minimale onbalans was. Het is even werk, maar ik heb nu vrijwel geen trillingen op de assen, als ik met de wielen van de grond volgas geef. Dat geeft een strakker rijdende auto, en minder slijtage, is mijn ervaring. Qua speling zijn de draagarmen etc nog vrijwel als nieuw, ondanks dat de LC'tjes de auto's zijn die bij mij de meeste kilometers maken.

    Is trouwens wel makkelijk zoeken in die shop, als je eenmaal doorhebt dat het 1e getal het type velg aanduidt, en het 2e de type band. Kun je gelijk kijken of ze je favoriete band met favoriete velg combi hebben, of dat je een paar verschillende combo's moet bestellen.

    Deze combi is ook erg gaaf voor een onroad wagen, video van een Mini 8ight, maar ook direct toepasbaar op de LC buggy:




    Dat zijn deze wielen: http://www.ebay.com/itm/4PCS-12mm-H...137?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c40da7db1

    Ik denk dat Fopower ze ook wel heeft alleen even zoeken naar de nummers die hij gebruikt. Banden zijn de 6081, velgen moet ik nog opzoeken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Gisteren, lekker in het bos gereden met de DT en Buggy , de ondergrond was redelijk hard , her en der wat heuveltjes en wortels .
    De DT voelde zich gelijk thuis , met de stock banden goede grip en lekker glijden over de paden, alleen is de voorkant wat " te slap" qwa veering , regelmatig met de neus aardig over de grond . De Downstop's moeten wat meer ingedraaid worden en de schokbrekers met dikker olie worden gevuld .

    De Buggy is dan met hobbelig terrein een stuiterbal , de stock banden gaven te weinig grip zowel voor als achter , helaas had ik geen andere banden bij me , dus na 1,5 accu pack maar voor gezien gehouden. Later een parkeerplaats gevonden met voldoende ruimte en een harde maar gladde ondergrond , wederom de buggy gepakt en nu ging het weer wat beter , nog wel zeer nerveus op het stuur ondanks de instellingen op de zender op minimaal gezet te hebben.
    Ik vindt de buggy op een beton platen en klinkers met de banden van Fopower toch het lekkerst rijden , lekker driften uit de bochten en voldoende grip ....

    Binnenkort de Diff's van beide auto's nalopen en vullen .........
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2015
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Had je nog wat aan de demping van de buggy gedaan, of is alles daarbij nog stock?
     
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    De standaard composite schokbrekers zijn vervangen door de aluminium schokbrekers van LC racing , deze afgevuld met 25Wt olie , maar de veren die mee komen zijn slap .

    ik zat denken om misschien naar 35Wt olie te gaan en 50K weights olie voor in het voorste diff , en dan 30K weights achterin .
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Met de buggy had je toch teveel stuiteren? Dan lijken me stuggere veren en dikkere olie niet de oplossing, toch? Eerder kijken of de dempers wel soepel zijn, en eventueel de gaatjes in de zuigers iets opboren.

    Stuggere veren en dikkere olie kunnen wel voor de DT, aangezien je die te licht geveerd vindt.
     
  20. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    De Buggy is in de huidige setup goed voor op betonklinkers e.d.Nu heb ik de schokbrekers aan de voorzijde verandert , de gaatjes in de zuiger opgeboord naar 1mm, de c-clip goed gepositioneerd , en de olie naar 20Wcs gebracht ,de veren heb ik hetzelfde gelaten , eerst maar eens kijken hoe dit gaat .

    De DT heb ik gewoon zo gelaten alleen de downstops een halve slag ingedraaid , komt er iets meer spanning op de schokbrekers ...
     

Deel Deze Pagina