Back to the pulsar.
Ik heb er vandaag een beetje mee kunnen spelen. Het is even wennen qua bediening (ben een schulze gewend) maar na 5 minuten is dat ook weer onder de knie. Redelijk prettig menu en de mogelijkheid om verschillende laadprogramma's op te slaan vind ik nu al erg handig!
Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden in de software is dat men de instellingen voor de temperatuur sensor alleen bij het opstarten kan instellen. Of zie ik iets over het hoofd?
Bij elke type accu moet men alvorens te beginnen met laden/ontladen het aantal cellen aangeven. Bij 3S en 4S lipo's heb ik nog geen misgok gezien. Wel bij een 14 cellen NimH cellen pakket welke flink leeg was en als 13 was herkend. Dat is met 1 druk op de knop ook weer gecorrigeerd. Handig!
Eindtemperaturen van cellen na laden met deltapeak/reflex/inflex heb ik nog niet geprobeerd. Een oud CP1700 met 5 amp geladen haalde 50 graden zonder reflex of inflex. Mooie temperatuur en vooralsnog geen reden om te laden met inflex. Of heeft inflex nog andere voordelen?
De optie om de interne weerstand van een pakket te meten is interessant, al vraag ik me af in hoeverre dit betrouwbaar is. In ieder geval handig als vergelijkingsmateriaal.
Ook prettig dat het geluid uitgezet kan worden voor nachtelijke laadsessie's
Ik heb ook nog even de software bekeken al heb ik nog geen seriele port op m'n pc. Qua layout ziet het er wat knullig uit maar het zal wel werken.
Al met al ben ik tot nu toe wel blij met dit apparaatje.