REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

Gefeliciteerd.

FF laden, paar instellinkjes (richting en rol op R) en gaan met die ehhh..
Vergeet niet om je hand op de ufo te houden als je het spul de 1e keer aanzet. Bij een foute instelling hangtie zo tegen het plafond. O ja, schakelaartje links bovenop moet van je af (dacht Ik) ff kijken zo.

Groetsel
Arie

hallo allemaal
heb wat probleempjes ontdekt bij de Ufo.....ik had een printplaat uit een server genomen ( als frame )....zijn wat probleempjes ontstaan....door de sporen op de printplaat (frame )zijn er wat kortsluitinkjes ontstaan........moet dus weer gaan isoleren ....zal er vanavond eens naar kijken ...........het deed het allemaal, maar dan ga je het netjes in elkaar zetten en dan merk je weer dat er storingen optreden....................misschien dat er wat elektronika naar de klote is maar dat merk ik dan wel weer.......

heb nu alles even geisoleerd, echter heb ik nu het volgende probleem.Weet er iemand wat te doen ,als hij 2 motoren harder laat draaien dan de ander, kan hem niet corrigeren met de trimmers, als ik nu gewoon volgas geef dan trekt hij hem gelijk op zijn kant......

bartjuuuhhh zei:
heb je m al gereset?

wat moet je nou precies isoleren dan??? met blanke nagellak had ik begrepen ofzo...

nou dat is het juist , het frame had ik uitgezaagd van een oude server printplaat, echter heeft deze dus nog sporen..........en mijn motor houders zijn van aluminium.......De printplaat waar de gyro opzit maakte denk ik via de bevestingings schroefjes dus contact waardoor er een lus van stromen ontstaan, nu heb ik dus kunstof moertjes gebruikt en maak ik geen contact meer, echter als ik nu volgas geef dan plakt hij gelijk tege de muur.

Hoe moet je dat ding resetten...? ik weet als de gyro effe in de war raakt en ik dan de linkergashendel helemaal open en weer dicht zet dat hij dan zichzelf hersteld....maar resetten........hoe doen we dat....

Nou voordat ze weer uitverkocht zijn en je weer een paar maanden moet wachten heb ik net het X frame besteld,

type allround, met de tandwielbeschermertjes...

bartjuuuhhh zei:
aux 1 en 2 indrukken en de zender dan aanzetten,...

en je kan datzelfde doen met aux 3 en 4, hoop dat dat lukt...

geeft de ufo zelf nog een signaal ( lampjes knipperen dan of begint te dansen )

gaat het proberen Bedankt !!!!!!

Ah ik hoor hier ook al over de X-3D. Er schijnt ook zo een eigen printje heel simpel te kunnen maken met 2 piezo gyro's. Deze met 2 condensators en wat weerstanden.. Mischien de goedkopere oplossing. Voor als je originele Gyro stuk is.
Weet iemand waar je deze gyro's vandaan plukt ??

Enuuh is zoiets niet te realiseren als zelbouw ?? Iets wat meer proffi. B.v. dat je het moederbordje los kan kopen. En zo zelf b.v. de rest erbij bouwt.
Want het enige moeilijke aan dit ding. Is de electronica die zich bevind op de Ufo zelf. Of heeft iemand hier zoveel kennis en kan zown moederbordje beetje namaken en er een schema van maken =)

Ik vind het allemaal vet, zo origineel zown ding. En Fun gehalte ligt gigantisch hoog. Nadat je hem gekocht heb wil je hem alleen maar verbouwen en gewoon nog beter maken.

Hopelijk komt er ooit een opensource Schema ergens op internet waarbij je zelf lekker een moederbordje ken bakken en alles aanpassen.

P.S.

Heeft iemand de Sidewinder freestyle ?? daar zitten ook gyro's in.. mischien bruikbaar. ?
Kan iemand mischien uit elkaar halen om te kijken wat erin zit en mischien foto's maken??

Iemand anders nog apparaten waar ze in zitten en goedkoop uit te halen zijn ??
Tis wel leuk dat er zown simpel schema is om als je oude Gyro stuk is te kunnen vervangen door een veel betere.
Maar dan moeten ze ook ergens te vinden zijn:P Ook gevonden in wario ware twister spel van gameboy..

Ha Ladorite

Kijk hier eens.
http://forum.xufo.net/bb/index.php

Het Duitse X-UFO forum een schatkamer aan gegevens. Zoek bijvoorbeeld eens op de naam Plottermod. Een Gyro met 2 piezo's.
Dat is wat jij bedoeld. Die Piezo's vind je in gyro's voor (micro) electroheli's Soms gebruikt te vinden op marktplaats of zo..

Aparte print hiervoor is niet nodig want je gebruikt de print etc. van de originele gyro.

Plottermod Piezo Gyro bouwbeschrijving.
http://forum.xufo.net/bb/viewtopic.php?t=1429&highlight=plottermod.

Hier is het mee begonnen Wat te lezen!!
http://forum.xufo.net/bb/viewtopic.php?t=1077&highlight=piezo+snell

Je moet wel een beetje kunnen solderen met electronica en zo.

Veel leesplezier
Nog vragen, gooi ze maar op het forum.

Groeten
Arie

Dag knutselaars!!

Isoleren met nagellak.

Je moet voorkomen dat de motor kontakt kan maken met de andere electronica.
Ook via de printbanen (op die oude prints) met elkaar mag niet. Vind de print niet leuk!!!
Daarom moet je de motor isoleren van de metalen motorsteunen of van de printbanen.
Dit kan met nagellak maar ook andere bedenksels.

Bijvoorbeeld 2 laagjes op de print waar de motorsteun komt en 2 laagjes op de motorsteun
waar die op de print komt. (ertussen dus) Daarna vastschroeven met kunststofboutjes of zo.
Vergeet niet dat die motorboutjes ook kontakt kunnen maken.

Veel Knutselplezier.

@ Bartjuhhhhhhhhhhhhhhhhh. Hoe gaatie met de MX 12?? Bevaltie???
Of heb je net als ik nog geen tijd gehad!

Groetsels
Arie

van mijn ufo is een armpje stuk dus ik wacht op de ufo die ik van red eagle heb gekocht, dan ga ik m maken en vliegen met de MX12, heb vandaag hier in kampen in de modelbouwshop een ladertje van robbe gekocht en het juiste kabeltje....

hij had ook nog een lama uit de doos staan, dat liet ie me nog ff zien,....vliegt ook leuk haha,

bartjuuuhhh zei:
van mijn ufo is een armpje stuk dus ik wacht op de ufo die ik van red eagle heb gekocht, dan ga ik m maken en vliegen met de MX12, heb vandaag hier in kampen in de modelbouwshop een ladertje van robbe gekocht en het juiste kabeltje....

hij had ook nog een lama uit de doos staan, dat liet ie me nog even zien,....vliegt ook leuk haha,

Ey bartjuhhh laat je het mij nog even weten als je hem binnen hebt ?
Ik hoop echt dat ie nog voor het weekend is ...
Groetjes !

bartjuuuhhh zei:
aux 1 en 2 indrukken en de zender dan aanzetten,...

en je kan datzelfde doen met aux 3 en 4, hoop dat dat lukt...

ha die bartjuhhhhh

Heb geprobeerd de reset te geven hij reageerd er wel op , echter trekt hij hem nog tegen de muur.........lijkt wel of er iemand de deur open gooit zo hard klapt hij de tegen de muur......Iemand nog andere ideeen waar het aan zou kunnen liggen..............

ik weet niet of hij veel is gavallen ofzo, van al die stoten wordt t vaak niet beter natuurlijk, verder zou ik t niet weten, ik weet wel dat die mech-gyro vaak veel voor problemen zorgt...

Hoi,

Zouden hier ook 2 piezo gyro's in zitten ?? of zit er 1 in.. ken er moeilijk in kijken >> GWS PG-03 gyro ??

En over die duitse site, bedankt. Ken wel moeilijk duits lezen maar ik zag dat er een vertaal functie was.
Bedankt.

Back