REVIEW: Silverlit X-Ufo... Het geld echt waard :)

bartjuuuhhh zei:
ik weet niet of hij veel is gavallen ofzo, van al die stoten wordt t vaak niet beter natuurlijk, verder zou ik t niet weten, ik weet wel dat die mech-gyro vaak veel voor problemen zorgt...

integendeel hij is nog nooit gevallen.....heb er zelfs nog nooit mee buiten gevlogen ( jah ik weet binnen kan hij ook hard vallen ) denk dat er door een kleine sluiting iets kapot gegaan is........er zit wel een vette transistor op de print.....zou het daaraan kunnen liggen zie foto

ik zou t echt niet weten, zon techneut ben ik niet, hoop voor je dat iemand t weet hier... is er opt forum geen elektronica sectie??

succes! ga nu werken, massol!

Hallo Ladorite

In die GWS gyro zit 1 piezo. Je moet er dus 2 kopen = 80 euro. Rest van de componenten bestellen, porto etc. Afwachten of het goed komt. Een bouwfoutje kan je hoofdprint opblazen. Moet je die weer kopen!! Je moet wel weten wat je doet dus!!
Ik weet dat de X3D Gyro duur is maar het is een topding dat niet te vergelijken is met de originele gyro of de Plottermod. Als je hem goekoop en goed kunt bouwen dan is de Plottermod al een stuk beter dan de originele gyro.

Naast een Lipo accu is die X3D HET ding dat je UFO veranderd in een serieus en bijzonder vlieg"ding"

Nog op het Duitse forum rondgeneusd????

Succes met (uit) zoeken
Groeten
Arie

Hallo,

ohjah ik het trouwens een grijze X-ufo. En ik zag dat er ook witte waren.
Ik heb wel een Groene frequentie stickter achterop de zender.

Welke versie heb ik ?? heeft de kleur verband met de versie ??? 8O

Hoi

Er is geloof ik maar 1 frequentie, maar een andere zender met een ander ontvangerkristal op 27, 35 of 40 mhz kun je alle kanten op.

De witte ufo's zijn heel vroege types of neppers.
Die jij hebt is (zilver) grijs denk ik.
Of het versie 1 of 2 is zie je aan oa het koepeltje. Als dat glashelder is ipv rookkleurig en er staat Silverlit X-UFO op dan zit je goed (V2)
Als er rondom de hele UFO ook nog een lange sticker zit (gewoon een zwarte streep emt een rode voorkant met regelmatig het woord Silverlit)
heb je dus een V2.Er zijn nog meer kleinere aanwijzingen maar dit lijkt me ff genoeg. Anders hoor ik het wel.

Groetsels
Arie

Arie de Koning zei:
Hoi

Of het versie 1 of 2 is zie je aan oa het koepeltje. Als dat glashelder is ipv rookkleurig en er staat Silverlit X-UFO op dan zit je goed (V2)
Als er rondom de hele UFO ook nog een lange sticker zit (gewoon een zwarte streep emt een rode voorkant met regelmatig het woord Silverlit)
heb je dus een V2.Er zijn nog meer kleinere aanwijzingen maar dit lijkt me even genoeg. Anders hoor ik het wel.

Groetsels
Arie

Bedankt das dus precies de beschrijfing hehe,

Ik dacht zelf nog in de toekomst deze printje te gaan bouwen
LINK 1N1P
Met borstel loze motoren, staat er ook bij welke type. Enige moeilijke lijkt me om het Programma in de microcontroller te krijgen omdat het een SMD controller is.
Die motoren hebben leuker geluid, beter rendement en minder slijtage.. etc ga maar door :)

Om nou een frame bij die duitse site te kopen vind ik ook weer zo duur, dus waarom niet zelf 1 bouwen... ook leuk en veel origineler toch?

Ben bang dat er straks ook nie veel meer over blijft van de UFO waar mensen aan gaan zitten knutselen...
Vandaar was ik ook eerst op zoek naar alleen een moederbordje... dat ik de rest er wel zelf op bouwde. Majha die bestaan niet.

accu..

Omdat het bakje 53 x 32 x 22 mm is...
Had ik gekozen voor deze accu : 1700mAh lipo...
Specificaties:
Capaciteit: 1700mah
Belastbaar: 12C continu (20.4A), 18C piek (30.6A)
Afmetingen: 90 x 35 x 22mm ( met een beetje Piepschuim weg snijden moet hij netjes passen )
Gewicht: 130 gram (47 gram meer... )
Als je dit weer compenseert met een lichter frame..

Vraag je he, Is dat carbon frame lichter ??? :?: :?:

Moet ik wel ff de lengte eruit halen van het bakje verzin ik wel wat op. Denken jullie dat 130 gram wel wil ?? :o

P.s. Wist je dat een volle accu zwaarder is als een lege ???

Nog over die brushless Dit motortje lijkt me uitermate geschikt. (Brushless Outrunner 1540KV)
Motortje! (link)

Iemand een Idee hoeveel RPM per Volt de standaard UFO draait ??
En volgens mij kan je zown regelaar ook wel gewoon kopen LINK: Regelaar ( link )
Als je hier 4 van koopt, en tsja gewicht gaat wel beetje omhoog das wel jammer...

Arie de Koning zei:
Hallo Ladorite

In die GWS gyro zit 1 piezo. Je moet er dus 2 kopen = 80 euro. Rest van de componenten bestellen, porto etc. Afwachten of het goed komt. Een bouwfoutje kan je hoofdprint opblazen. Moet je die weer kopen!! Je moet wel weten wat je doet dus!!
Ik weet dat de X3D Gyro duur is maar het is een topding dat niet te vergelijken is met de originele gyro of de Plottermod. Als je hem goekoop en goed kunt bouwen dan is de Plottermod al een stuk beter dan de originele gyro.

Naast een Lipo accu is die X3D HET ding dat je UFO veranderd in een serieus en bijzonder vlieg"ding"

Nog op het Duitse forum rondgeneusd????

Succes met (uit) zoeken
Groeten
Arie

Ha die arie,

Heb toch nog effe gekeken en het blijkt dat de propellorsbladen ook nog verschillend zijn, het waren dus niet alleen de motoren die je goed moet plaatsen maar ook nog de blades die een Clockwise and anti-clockwise type hebben.Zal vanavond dus maar eens effe gaan kijken.

Ladorite zei:
Arie de Koning zei:
Hoi

heb je dus een V2.Er zijn nog meer kleinere aanwijzingen maar dit lijkt me even genoeg. Anders hoor ik het wel.

Groetsels
Arie

Bedankt das dus precies de beschrijfing hehe,

Ik dacht zelf nog in de toekomst deze printje te gaan bouwen
LINK 1N1P
Met borstel loze motoren, staat er ook bij welke type. Enige moeilijke lijkt me om het Programma in de microcontroller te krijgen omdat het een SMD controller is.
Die motoren hebben leuker geluid, beter rendement en minder slijtage.. etc ga maar door :)

Om nou een frame bij die duitse site te kopen vind ik ook weer zo duur, dus waarom niet zelf 1 bouwen... ook leuk en veel origineler toch?

Ben bang dat er straks ook nie veel meer over blijft van de UFO waar mensen aan gaan zitten knutselen...
Vandaar was ik ook eerst op zoek naar alleen een moederbordje... dat ik de rest er wel zelf op bouwde. Majha die bestaan niet.

accu..

Omdat het bakje 53 x 32 x 22 mm is...
Had ik gekozen voor deze accu : 1700mAh lipo...
Specificaties:
Capaciteit: 1700mah
Belastbaar: 12C continu (20.4A), 18C piek (30.6A)
Afmetingen: 90 x 35 x 22mm ( met een beetje Piepschuim weg snijden moet hij netjes passen )
Gewicht: 130 gram (47 gram meer... )
Als je dit weer compenseert met een lichter frame..

Vraag je he, Is dat carbon frame lichter ??? :?: :?:

Moet ik wel even de lengte eruit halen van het bakje verzin ik wel wat op. Denken jullie dat 130 gram wel wil ?? :o

P.s. Wist je dat een volle accu zwaarder is als een lege ???

Nog over die brushless Dit motortje lijkt me uitermate geschikt. (Brushless Outrunner 1540KV)
Motortje! (link)

Iemand een Idee hoeveel RPM per Volt de standaard UFO draait ??
En volgens mij kan je zown regelaar ook wel gewoon kopen LINK: Regelaar ( link )
Als je hier 4 van koopt, en tsja gewicht gaat wel beetje omhoog das wel jammer...

Ik heb wel eens op de duitse ufo site foto's gezien , van iemand die de props gelijk op de motoren had aangesloten.Hierdoor is je vertraging door het grote tandwiel weg en draaien je props nog harder, dus meer trekkracht en kan hij zwaardere accu's mee tillen.Helaas is het wel minder als je het motortje moest vervangen want dan moest je alles weer slopen ( zoals ik het op het fotootje zag )

Nou die accu van 130 gram die 1700 mAh zit er dus niet in.... hij kan dat niet tillen. Ik had er zostraks ff 50 gram extra bij gedaan.
Weet iemand ongeveer wat hij kan tillen ?? of moet ik dan het EPP erafhalen..

Tsja ik wacht op die brushless Set van diezelfde makers van X-3d. Ik had gehoord dat hij in totaal wel 1.1Kg trek kracht had. Nou kan je met gemakt een 1700mAh dragen!!

1700 staat gelijk aan een Flink dik half uur vliegen... ( die normale 10 minuten van die 350mAh is ook niks... )
P.S. ik lees dat veel mensen problemen hebben met de X-ufo.
Maar ik zelf heb der totaal geen last van.. hij is al in plassen gevallen en flinke klappen gehad.
Er zitten gewoon 2 dikke minpunten aan.
- Te kleine accu
- Als je te schuin gaat slaatie ineens om. ( mechanische gyro zwakke punt ).

Ik had zelfs gezien op die duitse site dat zown gast Loopings maakte !! nou dat wil ik ook wel :lol:

Ladorite zei:
Nou die accu van 130 gram die 1700 mAh zit er dus niet in.... hij kan dat niet tillen. Ik had er zostraks even 50 gram extra bij gedaan.
Weet iemand ongeveer wat hij kan tillen ?? of moet ik dan het EPP erafhalen..

Tsja ik wacht op die brushless Set van diezelfde makers van X-3d. Ik had gehoord dat hij in totaal wel 1.1Kg trek kracht had. Nou kan je met gemakt een 1700mAh dragen!!

1700 staat gelijk aan een Flink dik half uur vliegen... ( die normale 10 minuten van die 350mAh is ook niks... )
P.S. ik lees dat veel mensen problemen hebben met de X-ufo.
Maar ik zelf heb der totaal geen last van.. hij is al in plassen gevallen en flinke klappen gehad.
Er zitten gewoon 2 dikke minpunten aan.
- Te kleine accu
- Als je te schuin gaat slaatie ineens om. ( mechanische gyro zwakke punt ).

Ik had zelfs gezien op die duitse site dat zown gast Loopings maakte !! nou dat wil ik ook wel :lol:

Natuurlijk gaat het om ''naakt'' vliegen ( dat gekke foam ding is er bij al de eerste dag afgerukt ), ik denk dat hij het wel trekt, aangezien ik een nieuw frame heb gemaakt en best wel zware onderdelen heb gebruikt.( moet nog effe wegen ) Ik denk wel dat als de makers van X-3d hem gaan maken , er ook wel een leuk prijskaartje aan komt te hangen. Als ik kijk op amerikaanse sites hebben ze al een brushless alleen de prijs is dan vanaf 800 dollar.... maar 1,1 kg trek kracht dat
is helemaal mooi............

Is er al iemand die de props gelijk op de motoren, gezet heeft............? Volgens mij krijg je dan ook wel een aardige trekkracht.........De meeste mensen die er problemen mee hebben, hebben er zelf aan gefriemeld........ net als ik hahahaah maar jah zo leer je wel het hele apparaat kennen , makkelijk bij storing zoeken

lol kwam erachter dat ik zonet met lege accu probeerde... vandaar dat hij niet de lucht in kwam. Vond het al zo gek van dat met 50 gram al helemaal de lucht nie meer in kwam...

Nou normale accu is dus 83 gram.. en die 1700 is 130. Dat is 47 gram meer.
Ik heb net ff met de ufo + een lading van 60 gram gevlogen. Hielt hij ongeveer 6 minuten vol.
Ietsje korter als zonder.

Dus die 1700 moet geen probleem zijn. :D

Maar jah die brushless motoren zijn iets van 20 euro per stuk, najha das samen dus 80 euro + nog die 4 regelaartjes erbij.
Denk wel dat de verkoop prijs tussen de 100 en 200 euro zit.

Om alles op te bouwen eerst even zo me lijstje af volgen:
-Accu
-X-3d
-Frame
-MX-12?
-Brushless....

En tsja, ikzelf heb de foam er nog op. Hij land nog best vaak op zijn zij.. als ik in de kamer vlieg.
Hij zuigt zich gewoon b.v. aan het plafond of tegen de muren !! :D
En waarom moet ons grasveldje nou weer zo drassig zijn... jammer.

Ohjah hoe deed je nog maar de algemene reset van dat ding, Master reset ofzo..

aux 1 en 2 indrukken en de zender aanzetten,...
of t zelfde met 3 en 4

ik heb gelezen dat de makers van de x3d t over 400 euro haden voor de BL set, maar voorlopig vind ik m leuk vliegen hoor met de standaard motortjes...

eerst de x3d en een goede zender en een lipo dan kun je al lekker uit de voeten...

Hee Ufioten.....

Ik lees hier over 1700 mah accu's.

Ik zou het houden bij maximaal 800/ 900 mak, dat is zo'n 70 gram.

Dat is ongeveer de ideale verhouding gewicht/ vliegduur (volgens de Duitse experts).
Hij zal die zwaardere accu wel tillen misschien maar hij reageert minder goed door het
grote gewicht. Helemaal als je det gewicht vergeljkt met de UFO z'n eigen gewicht.
Hij wordt traag en lomp. Verder hebben die motoren het al berezwaar en moeten regelmatig
koelen door te stoppen of er moet koeling op.
Met zo'n zware accu werken ze zich KAPOT. Bovendie ga je te lang vliegen omdat dat kan en ook dat sloopt de motoren die worden veel te heet.
Die Duitsers vliegen zelfs vaak met 350 a 400 mah omdat die ufo zich steeds happier voelt bij minder gewicht.
Hij zal bij 900 of lager ook stukken wendbaarder zijn. Die filmpjes van het Forum (wel eens gezien???) zijn bijna allemaal met 350 a 400 mah.

Hoe lichter de UFO des te langer zal hij met welke accu dan ook doen. hij zal langer vliegen met een 350 Lipo (30 a 35 gram) dan met een standaard accu. Alleen al door watie NIET hoeft te tillen.

Mijn advies 1 of 2 Lipo accu's van 900 of minder!! (die van 800 mah van Graupner past in de originele houder als je de voor en achterkant er af haalt. Zit precies klem.) Er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden.

Ik hoop dat je de accu nog niet gekocht hebt.

Ik ben benieuwd
Groetsels
Arie

Ha die Bartjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!

Ik heb eens even staan te schudden en ............................... Krijg nou t@%ten!!!!!!!!!!!!
Hij rammelt metaalachtig bij de linkerknuppel. Als ik hen omdraai, op z'n buik dus, dan niet.
Klinkt als een metalen ringetje of zo.
Ik heb het ding al diverse keren open gehad, op z'n kop of anders. Is nooit iets uitgevallen.

Het maakt me wel nieuwsgierig. Bedankt joh!!!!!!!!! Nou ben ik niet eerder rustig dan nadat ik hem open heb gemaakt.
@@#$%((&^))*@##^%^@(O#(*

Laat ff weten als je iets vind??? Doe ik ut ook.

Hoe gaatie verder UFO gesproken??

Groetsels
Arie

bartjuuuhhh zei:
ik vlieg met een 910 mAh lipo, en dat gaat perfect, kan een kwartier vliegen,....lang zat.

kwartiertje ??? ik doe 9 minuten op de originele 350mAh. :?

Mjha heb de 1700 al besteld. Ahjah anders bestel ik er nog een 900 mAh later bij.. verzend kosten is maar eurotje ofzo..
En de 1700 past ook precies, als je de voorkant en achterkant erafhaalt :roll: :P

400 euro voor die set ?? Hallo!! willen ze in de duitse quote ofzo ??? Betaalbaarheid is tegenwoordig ook een schaamte.
Die originele motoren kunnen het zo echt niet lang volhouden omdat het gewoon geen brushless zijn. Ze slijten ! :(

@arie:

idd links, ik zal m morgen nog een keer weer openmaken, klinkt niet echt zoals t zou moeten lijkt me,....
de ufo staat nog steeds aan de grond, wacht nog steeds op de ufo van red eagle,..... die onderdelen heb ik nodig...

greetz bartjuuuhhh...

@Ladorite:

dat van die 400 heb ik ergens gelezen, ik heb ook ergens 200 gelezen,...in 2007 komt de set in de x-ufo shop heb ik begrepen en dan zal t uitwijzen wat ze er voor gaan vragen, als je zon set wil hebben moet je er wel snel bij zijn denk ik,....

laterz!

Back