Rex-x promo 2

• Topicstarter Topicstarter HaBo
  • Startdatum Startdatum
Ok, nu ben ik het zat, quote waar iemand zegt dat je zielig bent als je bij Conrad koopt. Dat heeft niemand gezegd.

Hij heeft ook al geprobeerd 3 slagen te draaien en dat loste het probleem niet op. Wat de oplossing wel was, was eerst de carb helemaal dicht, DAN PAS naald helemaal indraaien en DAN 3 slagen uitdraaien.

Als je het topic had gelezen, had je gezien dat ie dat al gedaan heeft.

dan had jij dat dan maar tegen mij moeten zeggen maar jij zij dat ik zielig was:)

Rustig maar, ik denk dat HaBo het ondertussen wel begrepen heeft en volgens mij doet hij het ook wel goed. Hij heeft zelf bevestigd dat hij niet 2x aan dezelfde schroef draait en ook is al meerdere keren gezegd dat onder 1 slag een 360 graden draai wordt bedoeld.
Ik denk echt dat als hij doet wat in de gebruiksaanwijzing staat, de stationairnaald zo ver uitgedraaid staat, dat deze vastloopt voordat de carburateur zich sluit. Ik snap ook niet waarom dit zo in de gebruiksaanwijzing staat. Dit zou namelijk betekenen dat de stationairnaalden van deze motor allemaal exact evenlang moeten zijn en exact gelijk in de carburateur gemonteerd zitten. Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat iemand de stationairnaald op een dergelijke manier afstelde.
Wat mij veel meer interesseert is, of HaBo mijn tips nog verder heeft opgevolgd en wat de motor nu wel / niet doet.

Ok, nu ben ik het zat, quote waar iemand zegt dat je zielig bent als je bij Conrad koopt. Dat heeft niemand gezegd.

Hij heeft ook al geprobeerd 3 slagen te draaien en dat loste het probleem niet op. Wat de oplossing wel was, was eerst de carb helemaal dicht, DAN PAS naald helemaal indraaien en DAN 3 slagen uitdraaien.

Als je het topic had gelezen, had je gezien dat ie dat al gedaan heeft.

Ik heb het topic goed gelezen, ik kan zien dat hij meerdere malen hierop attent gemaakt is maar ik kan nergens in het topic nazien dat hij dit ook daadwerkelijk heeft geprobeerd en dat hij zijn bevindingen heeft vermeld hier.

Idd wat zijn nu je bevindingen Habo?

@ dennis: Waarom denk jij steeds dat hij dat zegt? Hij zegt alleen dat het raar is om een auto te kopen (die bij conrad goedkoper is DAN bij een modelbouwwinkel) en dan bij de modelbouwwinkel langs te gaan om hulp. En het lezen van een topic hoeft iemand anders denk ik niet tegen je te zeggen als je erop gaat reageren.

Ik hoop toch dat het je op deze manier lukt om hem goed af te stellen, het is toch wel jammer als je niet kan rijden. Maar zoals gezegd zijn de temperaturen er ook niet echt naar om te gaan rijden, laat staan inrijden;)

ik ben het met je eens behalve dat mijn auto even duur is als in een modelbouw winkel alleen ik heb een andere uitvoering:)

Rustig maar, ik denk dat HaBo het ondertussen wel begrepen heeft en volgens mij doet hij het ook wel goed. Hij heeft zelf bevestigd dat hij niet 2x aan dezelfde schroef draait en ook is al meerdere keren gezegd dat onder 1 slag een 360 graden draai wordt bedoeld.
Ik denk echt dat als hij doet wat in de gebruiksaanwijzing staat, de stationairnaald zo ver uitgedraaid staat, dat deze vastloopt voordat de carburateur zich sluit. Ik snap ook niet waarom dit zo in de gebruiksaanwijzing staat. Dit zou namelijk betekenen dat de stationairnaalden van deze motor allemaal exact evenlang moeten zijn en exact gelijk in de carburateur gemonteerd zitten. Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat iemand de stationairnaald op een dergelijke manier afstelde.
Wat mij veel meer interesseert is, of HaBo mijn tips nog verder heeft opgevolgd en wat de motor nu wel / niet doet.

die zin heb ik dus al een aantal keren proberen uit te leggen, maar toen werd er gedacht dat ik twee keer aan dezelfde schroef zat te draaien.
ik ben nog niet verder gekomen want toen ik het weer wou proberen is de veer van mijn trekstarter gesneuveld, de n ieuwe is onderweg zal morgen wel binnenkomen.

dan had je dat ook moeten zeggen slimmerik dan was ik ook niet boos geweest

Hij heeft het wel geprobeerd:
maar volgens de aanwijzingen van micropuller heeft hij net even geprutteld, maar slaat naar 2/3 seconden weer af.
wat moet ik dan bij regelen?

Op vragen om meer informatie is nog geen antwoord gekomen.

Edit: ah, ik lees nu ook waarom. Succes met de reparatie en hou ons op de hoogte!

dan had je dat ook moeten zeggen slimmerik dan was ik ook niet boos geweest

wanneer de schuif volledig open heb draai ik de schroef met de klok mee helemaal tot het eeinde in zoals staat geschreven.
daarna 7,5 slagen tegen de klok in eruit.

als ik dat gedaan heb druk ik de schuif in richting de stationeer positie, dan zou er dus weer een spleet van 1mm open moeten blijven. maar de schuif gaat dan niet vergenoeg dicht want ik hou een opening van ongeveer 6-7mm. de naarld gaat wel in de carburateur, maar het lijkt erop dat de naald te ver uit de schuif komt en dat daardoor de schuif niet ver genoeg sluit.

ik hoop dat het verhaal zo 'a little bit' duidelijker is.

dit bericht was al is geplaatst

Die schroef in de schuif, hoe ver staat die van de rand van de schuif ?

Bij veel carbs moet die redelijk gelijk staan tot hooguit 1 of 2 mm ingedraaid tov. de rand.

Die schroef in de schuif, hoe ver staat die van de rand van de schuif ?

Bij veel carbs moet die redelijk gelijk staan tot hooguit 1 of 2 mm ingedraaid tov. de rand.

de schroef staat 0,5/1 mm ingedraaid t.o.v de rand wanneer ik de conrad instelling gebruik

wanneer ik het instel volgens de aanwijzingen van micropuller staat hij nog voor de buitenrand( dus verder naar buiten dan de buitenrand)

re

de schroef staat 0,5/1 mm ingedraaid t.o.v de rand wanneer ik de conrad instelling gebruik

wanneer ik het instel volgens de aanwijzingen van micropuller staat hij nog voor de buitenrand( dus verder naar buiten dan de buitenrand)

Ik denk dat ik zo maar eens mijn toetsenbord ga opvreten, toedels! :)

Back