Voor de goede orde.. je draait dus eerst aan een schroef om een opening van 1mm te krijgen.
Daarna zet je 'm naar volgas en draai je de stationairmengselschroef helemaal in.
Voor alle zekerheid.. je draait dan dus niet 2 keer aan dezelfde schroef he?
Anders eens proberen wat Micropuller zegt idd.. en als dat niet lukt, toch maar contact opnemen met Conrad voor garantie.. Als dat buisje waar die stationairnaald in zou moeten vallen, bv. dicht zit, krom is of wat dan ook, dan kun je dit ook krijgen..
Kan aan mij liggen Hezik.
Maar als je de carb op volgas zet. En je dan de stationair naald zover in draait dat hij in de schacht van de hoofdsproeier valt en je hem dan maar een klein stukje weer uitdraait dan krijg je inderdaad de gasklep niet meer ver genoeg dicht omdat de stationair naald eerder de hoofdsproeierbus in loopt dan de klep tegen de aanslagschroef valt.
Mijn idee is met gasklep dicht helemaal indraaien (bij aanslag niet doordraaien) en dan een slag of 3 (360 graden) terug draaien (tegen de klok in)
Stationairnaald sluit bij onze vliegtuig motortjes de hoofdsproeier steeds verder af naar mate we het gas dicht trekken. Anders zou de motor onderin nog beroerder lopen.
Als ik dan volgas de stationair naald helemaal indraai tot in de bus kan ik nooit en te nimmer meer de gasklep dicht draaien?
Goed als iemand 0 verstand heeft van dit soort motoren is het bijna onmogelijk om dit op afstand uit te leggen. Zoek een persoon in de buurt die wel al een motor draaiend heeft.
Gr. Dennis
Laatst bewerkt: