Rex-x promo 2

• Topicstarter Topicstarter HaBo
  • Startdatum Startdatum
Voor de goede orde.. je draait dus eerst aan een schroef om een opening van 1mm te krijgen.

Daarna zet je 'm naar volgas en draai je de stationairmengselschroef helemaal in.

Voor alle zekerheid.. je draait dan dus niet 2 keer aan dezelfde schroef he?

Anders eens proberen wat Micropuller zegt idd.. en als dat niet lukt, toch maar contact opnemen met Conrad voor garantie.. Als dat buisje waar die stationairnaald in zou moeten vallen, bv. dicht zit, krom is of wat dan ook, dan kun je dit ook krijgen..

Kan aan mij liggen Hezik.

Maar als je de carb op volgas zet. En je dan de stationair naald zover in draait dat hij in de schacht van de hoofdsproeier valt en je hem dan maar een klein stukje weer uitdraait dan krijg je inderdaad de gasklep niet meer ver genoeg dicht omdat de stationair naald eerder de hoofdsproeierbus in loopt dan de klep tegen de aanslagschroef valt.

Mijn idee is met gasklep dicht helemaal indraaien (bij aanslag niet doordraaien) en dan een slag of 3 (360 graden) terug draaien (tegen de klok in)

Stationairnaald sluit bij onze vliegtuig motortjes de hoofdsproeier steeds verder af naar mate we het gas dicht trekken. Anders zou de motor onderin nog beroerder lopen.
Als ik dan volgas de stationair naald helemaal indraai tot in de bus kan ik nooit en te nimmer meer de gasklep dicht draaien?

Goed als iemand 0 verstand heeft van dit soort motoren is het bijna onmogelijk om dit op afstand uit te leggen. Zoek een persoon in de buurt die wel al een motor draaiend heeft.

Gr. Dennis

Laatst bewerkt:
de schroef staat 0,5/1 mm ingedraaid t.o.v de rand wanneer ik de conrad instelling gebruik

Dat lijkt goed, zie ook de tekening 2 pagina's terug.

Nu als je de schuif dicht duwt en niet ver genoeg terug komt, is het dan de naald die niet goed in het buisje wilt vallen of is het de stationair aanslag schroefje, de kleine die er schuin in zit ?
Die kleine die schuin zit bepaalt de opening maar als die er te ver in zit klemt die de gasschuif op. Draai hem eens iets uit, ik hoop dat je die niet strak hebt ingedraaid om weer 7 slagen uit te draaien want dan heb je mogelijk de punt van dat schroefje beschadigd en misschien een braampje veroorzaakt op de gasschuif.

re

:confused:

ikgeef alleen antwoord op de vraag van roelof

Niet ten nadele van jou HaBo, zo bedoelde ik het niet maar ligt aan mij. Het is zo simpel te checken maar snap het dilemma wel als het niet wil lukken. Snap me dus niet verkeerd het is niet ten nadele van jou.

Even voor de duidelijkheid; ik heb die procedure niet zo verzonnen, zo staat het in de handleiding van dat ding..

Dan klopt de handleiding niet of ding is raar. ;)

andersom is gewoonweg niet logisch voor de functie die hij heeft.
Of ze gaan er vanuit dat je vanaf volgas met 7 slagen weer vergenoeg naar buiten staat om de naald goed te krijgen. Wat dan in de praktijk niet blijkt te werken want anders kreeg hij de schuif wel weer dicht tot de aanslagschroef.

Dat lijkt goed, zie ook de tekening 2 pagina's terug.

Nu als je de schuif dicht duwt en niet ver genoeg terug komt, is het dan de naald die niet goed in het buisje wilt vallen of is het de stationair aanslag schroefje, de kleine die er schuin in zit ?
Die kleine die schuin zit bepaalt de opening maar als die er te ver in zit klemt die de gasschuif op. Draai hem eens iets uit, ik hoop dat je die niet strak hebt ingedraaid om weer 7 slagen uit te draaien want dan heb je mogelijk de punt van dat schroefje beschadigd en misschien een braampje veroorzaakt op de gasschuif.

het is niet de gasklepaanslag schroef want die heb ik helemaal niet ingedraaid gehad hooguit een paar slagen voor het afstellen. wanneer de mengselschroef dus iets verder in staat als de buitenrand gaat de schuif dus niet weer dicht tot aan de aanslag maar de naald houd hem eerder tegen.

m.v.g han

Als je aan de mengschroef draait, kijk dan even als het puntje van de naald een slinger heeft, indien zo zou je die met een klein punttangetje recht kunnen buigen. Anders moet je de schuif er eens uit halen en controleren op braampjes of heel lichtjes opschuren met fijn schuurpapier (komt wel eens vaker voor). Uithalen is simpel, draai de stationair schroef eruit (schuine schroef) en wip het harmonica rubbertje los, dan kan je hem er zo uit trekken.

Bij het weer monteren moet je letten op de sleuf, daar valt het stationairschroefje weer in.

Conrad

Okee, heb toch maar even contact opgenomen met conrad.
Zojuist even langs geweest bij de technische dienst, deze meneer(ikzal maar geen namen bekend maken i.v.m privacy) heeft het geprobeerd en raad is hij start Niet. na een paar tevergeefse pogingen, heeft hij het opgegeven en zal hij hem dit weekend nakijken.

wanneer ik meer weet horen jullie het naturlijk.

daar was ik weer.

net even de auto weer opgehaald bij conrad paar keer starten en lopen.
wat de preciese oorzaak is geweest kon die meneeer me niet vertellen, de carburateur hebben ze uit elkaar gehad was niks aan te zien.

naja de afstellingen die ik ook had loopt hij nu wel op.

maja nu is het weer kut weer dus dat word maar weer wachten.

Nou ja, toch netjes van ze dat ze het voor je opgelost hebben.. nu veel plezier met je auto, zodra het weer wat beter is :)

auto

nou, vandaag met een beetje zonneschijn dan toch maar ff de auto tevoorschijn gehaalt. ik wu hem eigenlijk dit weekend meenemen naar zeeland.

dus gestart, even rustig rond gereden.

dan maar ff iets meer snelheid maken.
wanneer ik en snelle ruk (vol) gas geef slaat hij af.
en wanneeer ik iets minder gas geef, slaat hij soms ophol ( volle toeren terwijl de carburateur dicht is.

moet dan de stationeermengsel iets rijker, en de hoofdsproeier ook voor vol gas of armer?

re

nou, vandaag met een beetje zonneschijn dan toch maar ff de auto tevoorschijn gehaalt. ik wu hem eigenlijk dit weekend meenemen naar zeeland.

dus gestart, even rustig rond gereden.

dan maar ff iets meer snelheid maken.
en wanneeer ik iets minder gas geef, slaat hij soms ophol ( volle toeren terwijl de carburateur dicht is.

moet dan de stationeermengsel iets rijker, en de hoofdsproeier ook voor vol gas of armer?

Ik begin te twijfelen aan je radio apparatuur...

Lijkt mij dat hij stationair te weinig krijgt. Probeer het volgende eens:
-motor starten en stationair laten lopen.
-brandstofslang naar de carburateur even dichtknijpen met je vingers.
-als de motor eerst flink sneller gaat lopen en dan stopt, staat hij te rijk.
-als de motor maar iets sneller gaat lopen en dan stopt, staat hij goed.
-als de motor meteen langzamer gaat lopen en dan stopt of meteen stopt, staat hij te arm.

als je van stationair in 1 ruk naar volgas gaat en hij slaat af, kan hij nog steeds zowel te arm als te rijk staan.

Als ie te arm staat slaat hij 'droog' af.. gewoon in 1 keer dood.
Als ie te rijk staat, slaat hij pruttelend af.. hij zal het eerst nog even proberen, dan wat hikken en vervolgens sterven

De combinatie van deze symptomen doet mij vermoeden dat de motor stationair te arm staat. De carburateur nog een tikkie verder dicht => brandstoftoevoer zo goed als afgeknepen => jengelende motor.

zo weer ff binnenshuis.

het begint er weer op te lijken nu.
heb de stationeer tikkeltje armer gezet, en de hoofdsproeier 3/4 slag rijker.

hij rookt mooi dus ik laat hem eerst nog ff zo staan.

auto

ben weer terug van een weekendje zeeland (domburg)
het weer zag er niet best uit vrijdag, maar zaterdag was het toch een fijne dag met de zon erbij.
zaterdagmiddag dan toch maar even naar het strand geweest.
toch mooi dat iedereen staat te kijken, en vragen stelt.
kzag gistermiddag te laat dat er een modelbouwbeurs in goes was, jammer maar helaas.

ff fototje.

ehkoeb.jpg

b5g0gw.jpg

nadat er afgelopen week een velg doormidden knapte:( toch maar ff paar nieuwe bestelt. zie hieronder het resultaat.

ik heb ergens gelezen dat iemand last had, dat de veer van de de schijfrem steeds losgaat, ik kan het niet terug vinden. ik heb er nu zelf ook last van. misschien dat iemand er een oplossing voor weet.

2morrep.jpg

Neue bandjes

Back