De eerste onderdelen zijn binnen, en wel de hoofdpoten en neuspoot met wielen van FeiBao:
Deze moeten dus komen onder een F-4 komen welke van de hand is Uwe Ralle, maar door corona nog niet de mogelijkheid om het model te halen want die staat nog in België.
Het gaat om een vrijwel ongebouwd model voor een zeer schappelijke prijs waar ik hem niet voor kon laten staan
"Maja, je hebt toch nog een FeiBao F-18 staan?", ja dat klopt, maar heb weinig zin om 2 dezelfde modellen achter elkaar te bouwen dus deze komt 'er tussen door'
Planning is om het model voor seizoen 2022 klaar te hebben, voor dit seizoen (zover dat ooit eens van start gaat) heb ik nog de Eurofighter en de houten F-18.
De gegevens van deze F-4 zijn ongeveer:
Spanwijdte: +/- 1590mm
Lengte: +/- 2510mm
Gewicht: +/- 16kg
turbine: mhhhh, licht houden en 2x Kingtech K70 proberen?
Tsja, motorisering kan wel eens 2x een Kingtech K70G worden als het gewicht me aanstaat.
Op RC-Network staan wel wat ervaringen met deze modellen en het schijnt dat er een keer 1 geweest is met een vliegklaar gewicht van 12Kg.
Da`s wel heel licht maar stel ik red de 14Kg droog gewicht met 2x een K70 erin, dan nog 4ltr peut, dan zou het vlieggewicht uitkomen op 17,4Kg.
Met 14echte kilo`s aan stuwdruk moet dat nog best vliegen.
De modellen op RC-Network zijn vaak zwaarder en vliegen dan met een 16Kg turbine met broekpijp waar ook toch wel wat verlies inzit.
Advies zal dus worden om licht te houden.
En dat is ook wel een beetje de bedoeling, ben in eerste instantie noet van plan om hem schaal te maken (al weet je maar nooit) maar gewoon een leuk en goed vliegend model en mogelijk dus voor mij als eerste twin-turbine, alleen dat heeft ook al wat.
En mocht ie veelste zwaar worden dan kan ik altijd nog een single 18Kg erin proppen.....
We zullen zien, eerst de corona doorkomen en dan snel eens ophalen en kijken wat er mogelijk is.

Deze moeten dus komen onder een F-4 komen welke van de hand is Uwe Ralle, maar door corona nog niet de mogelijkheid om het model te halen want die staat nog in België.
Het gaat om een vrijwel ongebouwd model voor een zeer schappelijke prijs waar ik hem niet voor kon laten staan

"Maja, je hebt toch nog een FeiBao F-18 staan?", ja dat klopt, maar heb weinig zin om 2 dezelfde modellen achter elkaar te bouwen dus deze komt 'er tussen door'

Planning is om het model voor seizoen 2022 klaar te hebben, voor dit seizoen (zover dat ooit eens van start gaat) heb ik nog de Eurofighter en de houten F-18.
De gegevens van deze F-4 zijn ongeveer:
Spanwijdte: +/- 1590mm
Lengte: +/- 2510mm
Gewicht: +/- 16kg
turbine: mhhhh, licht houden en 2x Kingtech K70 proberen?
Tsja, motorisering kan wel eens 2x een Kingtech K70G worden als het gewicht me aanstaat.
Op RC-Network staan wel wat ervaringen met deze modellen en het schijnt dat er een keer 1 geweest is met een vliegklaar gewicht van 12Kg.
Da`s wel heel licht maar stel ik red de 14Kg droog gewicht met 2x een K70 erin, dan nog 4ltr peut, dan zou het vlieggewicht uitkomen op 17,4Kg.
Met 14echte kilo`s aan stuwdruk moet dat nog best vliegen.
De modellen op RC-Network zijn vaak zwaarder en vliegen dan met een 16Kg turbine met broekpijp waar ook toch wel wat verlies inzit.
Advies zal dus worden om licht te houden.
En dat is ook wel een beetje de bedoeling, ben in eerste instantie noet van plan om hem schaal te maken (al weet je maar nooit) maar gewoon een leuk en goed vliegend model en mogelijk dus voor mij als eerste twin-turbine, alleen dat heeft ook al wat.
En mocht ie veelste zwaar worden dan kan ik altijd nog een single 18Kg erin proppen.....
We zullen zien, eerst de corona doorkomen en dan snel eens ophalen en kijken wat er mogelijk is.
Laatst bewerkt: