Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je maakt alles zoals je het hebben wilt ( met hoeken dus ) en daarna vind je die hoeken niet mooi en wil daar rondingen aan maken. Op heel veel vlakken en overgangen krijg je dan randjes.
nu op 3 cent
Nog steeds die naad dus.. terwijl dit dus geen lijnen zijn waar hoeken inzitten. Ik zou inderdaad spreekwoordelijk een schuurklosje er overheen willen halen..
Door veel gehannes is er wat met de spanten mis. Selecteer de bovenkant van een spant en druk F3 degree = 2 controlpoints 5 of zo.
Als ik een 2m f3a kist zou ontwerpen, zou ik het erin laten. En mss een nog hogere romp...Wat ik nog ga veranderen.. hoe langer ik er mee bezig ben, hoe meer die rechte rompzijkanten mij tegen gaan staan.. ik wil het geheel ronder gaan maken..
Welke zijn dat?Ben nu bezig met het doorspitten van Rhino lvl 1 en Rhino lvl2 van McNeel.. leerzaam.
Wat een discussie!
-vlakjes opbouwen in patches die vloeiend zijn lukt beter als je als curves de randcurves van al eerder gemaakte randvlakken neemt (geldt voor sweeps en andere). Dan zijn de naden continu.
- fillet tussen 2 curves en daaruit een vlak is wel vloeiend, maar wel "slechts" G1 continu. Een piloot en een designer walgen hiervan.
- patches van curve network surfaces geven nooit een goed resultaat, enkel 1tje op zichzelf waar je eventueel op verder bouwt. Naar mijn ervaring toch.
- blend blend blend !!! hetgeen waarvan ik in mijn broek deed toen ik met rhino begon en niemand spreekt hier zelfs maar over! Zowel voor curves als surfaces. Wel weten wat je doet.
Er is dus gewoon een boek (of dvd) beschikbaar over hull design van boten. erg nuttig in deze discussie. Heb deze nog doorlopen, al heb ik hem niet meer. Zer nuttige tutorial. Ergens te vinden op de site van Rhino. (ik was toen verdeler van Rhino en kon alle beschikbare tutorials ter beschikking hebben).