Rijders (offroad) omgeving Zwolle

op de site heeft hij niet veel bigscale,
enige bigscale op de site is de carson gas blaster,maar daar heeft hij geen onderdelen voor,maar wel weer wielen voor de fg baja en de hpi baja,en luchtfilters heeft hij alleen voor nitro.

heel vaag.

Webshop is een nieuwe moet nog gevuld worden. ff bellen of mailen en je krijgt direct antwoord. Heeft ook nog HPI Baja onderdelen hangen..

Heeft er trouwens ook nog iemand een goed initiatief voor een tijdelijke filterhoes en schokbreker sokjes? Heb al wel het één en ander gezien, maar de meningen zijn hier nog al over verdeeld.

Ga voor Outerwear hoezen voor je filter en je trekstarter en als shocksocks adviseer ik Badhorsie.

Kijk eens bij Maico bij www.rctuningraalte.nl

Maico heeft zeer veel voor de Baja's, haalde altijd bij hem toen ik de Baja nog had....

Ga voor Outerwear hoezen voor je filter en je trekstarter en als shocksocks adviseer ik Badhorsie.

Kijk eens bij Maico bij www.rctuningraalte.nl

Maico heeft zeer veel voor de Baja's, haalde altijd bij hem toen ik de Baja nog had....

Ja dat weet ik. Had al gekeken, maar aangezien ik alles in het blauw wil hebben heeft hij niet datgene op voorraad. Ik mail hem anders vandaag of morgen wel even wanneer hij weer artikelen geleverd krijgt. Heb trouwens gister het eerste halve tankje ingereden. Moet zeggen dat de motor met vrij weinig gas al aardig wat toeren maakt. Misshien dat ik vanmiddag nog even ga rijden, maar dat hangt van mijn griepje af helaas.

Ik heb zaterdag gereden met pinkie.
Schade: in eerste instantie na een vol harde aanrijding in de flank had ik een stuurstang los,dit kon gelukkig gerepareerd worden.
toen zowat tegen het eind begon pinkie in de hoge toeren te lopen en als je het gas los liet,dan stond hij abrupt stil,ook spoot hij benzine uit de ontluchtings slang wanneer ik gas gaf,gevonden conclusie,uitlaat is losgegaan na de aanrijding,en de bout van de ophanging was er deels uit gedraaid en duwde tegen de gas stang.van de week dus aan pinkie sleutelen

Bij de Slash is de schade een kale spur,maar sprongen van 2,5m hoog waren normaal.machtig gaaf!
Ik ga nog meer 3s lipo's aanschaffen want dit rijdt monsterlijk en ook komt er een metalen spur.

Ook was er ff paniek omdat ik mijn batterij beugel kwijt was,maar die was gelukkig door een andere rijder gevonden.

@ Ruben

De rally wordt waarschijnlijk vrijdag avond in kampen gereden,dus als het mooi weer is dan ha ik waarschijnlijk rijden,zowiezo met de slash.

Laatst bewerkt:
Nice! Ik ben momenteel via ebay een Slash 4x4 VXL aan het kopen (in onderdelen). Dat gaat niet snel (en is ook vast niet goedkoper dan in de winkel) maargoed het is wel leuk om te doen. Ik kom ook zeker een keer meerijden!

Ik heb zaterdag gereden met pinkie.
Schade: in eerste instantie na een vol harde aanrijding in de flank had ik een stuurstang los,dit kon gelukkig gerepareerd worden.
toen zowat tegen het eind begon pinkie in de hoge toeren te lopen en als je het gas los liet,dan stond hij abrupt stil,ook spoot hij benzine uit de ontluchtings slang wanneer ik gas gaf,gevonden conclusie,uitlaat is losgegaan na de aanrijding,en de bout van de ophanging was er deels uit gedraaid en duwde tegen de gas stang.van de week dus aan pinkie sleutelen

Bij de Slash is de schade een kale spur,maar sprongen van 2,5m hoog waren normaal.machtig gaaf!
Ik ga nog meer 3s lipo's aanschaffen want dit rijdt monsterlijk en ook komt er een metalen spur.

Ook was er ff paniek omdat ik mijn batterij beugel kwijt was,maar die was gelukkig door een andere rijder gevonden.

@ Ruben

De rally wordt waarschijnlijk vrijdag avond in kampen gereden,dus als het mooi weer is dan ha ik waarschijnlijk rijden,zowiezo met de slash.

Waar had je een aanrijding mee dan Pinkie? En hoe kwam de Slash aan zijn schade?

Nice! Ik ben momenteel via ebay een Slash 4x4 VXL aan het kopen (in onderdelen). Dat gaat niet snel (en is ook vast niet goedkoper dan in de winkel) maargoed het is wel leuk om te doen. Ik kom ook zeker een keer meerijden!

Dan ben je van harte welkom Douwe :D, zal ik je alvast in de eerste post gaan vermelden dan?

Net ff de baja de eerste voetstapjes in het zand laten doen. Wel zonder de noodzakelijke hoezen maar even lekker met slakkengangetje gereden om te kijken hoe dat is. Wou eerst op het industrie rijden, maar daar stond een paard vlak bij die het niet bepaald eens was met die herrie:p. Eenmaal zonder de hoezen te hebben gereden snap je meteen waarom ze er op moeten. Ik was dit zowiezo al van plan, maar ook al rij je net zoals mij met een slakkengangetje...je kunt precies zien waar de sterkste aanzuig punten zitten (fijn stof). Maar het is wel ontzettend leuk rijden. Mijn eerste auto was een 1/8 nitro offroad, vandaar dat ik naast de Carson deze ook gekocht heb. De reden daar van is heel simpel...je kunt er overal mee rijden zonder dat je echt een specifiek terrein moet opzoeken. Zijn er trouwens mensen die rijden met de "desert rat body" of hier ervaring mee hebben? Ben benieuwd......

M.v.g. Dennis.

De Proline Desert Rat body heb ik op mijn Baja 5b gehad, was er wel tevreden over, had ook de onderbak ervan en die is meer dan perfekt, houd veel rotzooi tegen.

Ow ja en 1 tip Dennis, ook al rijd je heel langzaam dan nog ALTIJD hoezen gebruiken voor je filter, het kleinste beetje zand kan je een cilinder kosten. Heb je de standard filter wel in de olie gezet?

net ff met de slash bij het kerkbos in het staphorsterveld gereden, merk wel dat de banden versleten zijn want de slash is nu erg 'tail happy'

Pinkie heeft een aanrijding gehad met een baja ss,vol hard in zijn flank.
de senna kap heeft het overleefd,op een paar kleine krasjes na.

de slash z'n spur is kaal gevreten doordat het denk ik,teveel vermogen voor een kunstof tandwiel is, en door het mulle zand jagen met een strak gedraaide slipperclutch heeft er ook aan bijgedragen denk ik zo.

bij de c1000 is prima.

Ik heb een stalen spur van integy besteld.

@ iedereen

Zaterdag wordt er gereden naast de c1000 in kampen aan de dr Damstraat.
op deze locatie kun je zowel met offroad als scalers als crawlers uit de voeten,ook kan er met onroad gereden worden,alleen is dit niet bepaald veilig voor je auto.

Het liefst electro aangezien ik niet weet hoe de bewoners er omheen reageren op meerdere benzine en nitro auto's,en aangezien we daar nog vaker willen rijden,moeten we de buren te vriend houden.

Er is daar zo ver bekend nog geen stroom aanwezig,dus laad je accu's goed op en kom als de sodemieter naar Kampen.

Mooi initiatief Pinkie, ik zal er helaas niet zijn ivm het lawaai van mijn MT en prive afspraken, hoop dat er een aantal mensen (eindelijk) een sgaan rijden, het werd wat saai met 1, 2 of max. 3 personen ;)

En wel foto's maken he, houden wij (niet rijders) wel van :rolleyes:

de slash z'n spur is kaal gevreten doordat het denk ik,teveel vermogen voor een kunstof tandwiel is, en door het mulle zand jagen met een strak gedraaide slipperclutch heeft er ook aan bijgedragen denk ik zo.

je kan er ook de spur van Team Associated opzetten, is ook kunststof, maar wel van zulke kwaliteit dat er voorbeelden zijn van stalen pinions die eerder kaal waren dan de kunststof spur.

snc02431.jpg

snc02432.jpg

snc02433.jpg

snc02434.jpg

snc02437.jpg

Deze baja lijkt opvallend veel op die van de hobbyking!
zelfde 'hot' sticker op de motor
zelfde uitlaat
zelfde stickers op de vleugel
ik zou niet raar opkijken als het gewoon dezelfde auto's zijn
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King Baja 260S 1/5th Scale 26cc Dune Buggy (USA Warehouse)

Back