Rijders (offroad) omgeving Zwolle

Spot de verschillen......:yes:

Je zou toch bijna gaan denken dat het een klapband is geweest als je goed kijkt whahahaha. Keek er eerst wel heeeeeeel erg vreemd tegen aan, maar goed:p. Moest trouwens wel op 1 van de bouten de "hamertje tik-tik" techniek toepassen, want anders was die er mooi niet uit gegaan.

Laatst bewerkt:
Nou wie heeft zijn auto voor zondag al voor elkaar?

Ik ga die van mij vrijdag avond ff proberen nog beter af te stellen,je moet immers er uit halen wat er in zit.

Nou de mijne is er klaar voor, heb de FG instelbare servosaver terug gestuurd naar De Pitstopshop onder garantie en de Elcon servosaver besteld en gemonteerd. Door de defekte servosaver is ook een tandwiel gestript geraakt in de stuurservo, deze is op garantie ook vervangen. '
De auto zit weer in elkaar voor zondag, het word ook nog redelijk mooi weer, iig droog :D

Ik ben er nog niet aan toe, want de onderdelen zijn nog niet binnen. Heb gelijk een tuningveer er bij besteld die pas grijpt bij de 8000. Ben nog steeds benieuwd of iemand mij kan vertellen wat die schoenen heeft doen slijten. Was het gewone slijtage (na 5 draai uren), of was het toch een veels te strak gedraaide bout. Hoop iig dat ik er zondag wel bij kan zijn.

Slijtage Deenis, de standaard koppeling is zo aan gort, kan zelfs sneller dan 5 uurtjes, eerder 5 tankjes. Was ook zo bij mijn HPI 5b zal ook zo zijn bij mijn nieuwe FG. Als de koppeling aan gort is komt er een Elcon koppeling op.

Als de volgende zijn versleten zet ik er ook een elcon in. Denk dat ik als eerst binnenkort maar is ga beginnen met het vervangen van de onderste draagarmen voor en achter door alu. Heb nog niks kapot maar heb wel in de gaten dat dat zowiezo zwakke punten zijn.

ik heb trouwens mijn hpi cyber 10b weer te koop gezet, dus als iemand geïnteresseerd is?

ik wil nog een keer een 1/10 4wd buggy erbij en heb al gekeken naar een cyber, nadeel is dat ik pas na de zomervakantie echt het geld ervoor heb.
waarom doe je hem weg? bevalt hij niet? of is het een 'shelf queen' op dit moment?

Als de volgende zijn versleten zet ik er ook een elcon in. Denk dat ik als eerst binnenkort maar is ga beginnen met het vervangen van de onderste draagarmen voor en achter door alu. Heb nog niks kapot maar heb wel in de gaten dat dat zowiezo zwakke punten zijn.

aluminium armen is vragen om problemen, RPM heeft ze ook voor de 5B maar dan in hun beroemde plastic

ik wil nog een keer een 1/10 4wd buggy erbij en heb al gekeken naar een cyber, nadeel is dat ik pas na de zomervakantie echt het geld ervoor heb.
waarom doe je hem weg? bevalt hij niet? of is het een 'shelf queen' op dit moment?

hij bevalt prima, ik doe er alleen niks mee.
en ik heb wat geld nodig voor een scheepsproject.

aluminium armen is vragen om problemen

Kun je dit verklaren?

@Manta; tot mijn grote teleurstelling kan ik er waarschijnlijk niet bij zijn helaas. Heb vanmiddag de nieuwe koppeling binnen gekregen en gemonteerd. Was net buiten om te kijken hoe hij zich gedraag met acceleratie, zie ik zo in eens ten eerste buiten enkele beste druppen liggen en ten tweede in de gang een mooi plasje vloeistof. M.a.w. de demper links achter lek. Ik kan nu niet meer zo snel een rivisie set krijgen met de bijbehorende olie. Baal hier ontzettend van:(

Laatst bewerkt:
allu armen gaan een stuk sneller kapot dan rpm armen.
rpm buigt een beetje mee allu gaat als het al buigt stuk.

ik lees heir zo af en toe effe mee, maar deze uitspraak is niet helemaal waar.

zo als ik heb gelezen gaat het om de achterkant van de baja.
ik heb nu zelf wel achter RPM armen maar deze kunnen ook te veel flex hebben voor de achterkant,
ik weet nu zelf welk dat als ik weer nieuwe achter draag armen nodig heb dat ik ze van alu haal.
dat komt als je met een baja optrekt of met wat voor een Bigscale ook dat je banden eerst naar voren willen waardoor je draagarmen gelijk gaan buigen. en met RPM armen is dat nog een stukje erger, waardoor je Drivecups en je dogbones een grotere kans op breken hebben, en met alluminium armen juist minder omdat deze minder buigen.

maar voor de voorkant kan je wel het beste RPM halen want daarmee zal je eerder iets raken dan met de achterkant.

de perfecte combinatie is:
RPM voor boven en onderkant.
Alu achter boven en onderkant, elcon armen zijn denk ik een van de beste keuzes.

en als je goede alu armen heb dan buigen die niet zo snel hoor.

en gaan jullie zondag nog rijden??
ik zou denk ik ook wel willen komen, ik moet dan alleen nog effe vervoer regelen.

Laatst bewerkt:
Hee Johannes, wij gaan idd zondag rijden in Kampen aan de zuiderzeehaven, tijdstip en routebeschrijving zie een pagina terug.

Helaas zal Dennis er niet zijn aangezien 1 shock defekt is, of heb jij nog een reserve?

Eric, misschien komt ik toch met de baja. Half uurtje geleden net uit bed gestapt en gelijk richting de zolder gegaan om de shock is een grondige inspectie te geven. Het vreemde is nu dat alles gewoon goed vast zat, al had ik het idee dat de onderste dop niet helemaal strak zat. Maar goed, de shock was helemaal leeg en heb deze even met tijdelijke olie gevuld. En wat denk je...ik pompen en pompen maar hij verliest geen druppel. Ik laat hem een poosje staan en mocht er niks uit komen ben ik er gewoon bij zondag. Zou hij het dan begeven vindt ik het niet erg, want na zondag gaat de hele auto uit elkaar voor een heerlijke wasbeurt:). Mocht johannes wel een reserve hebben zou dat wel fijn zijn voor het geval dat. Anders binnenkort maar investeren in een rivisie set.

Dan zal die afdichting wel het probleem zijn geweest Dennis, anders had je nu wel weer lekkage gehad, eenrepaistje is iig de investering niet.

Hopelijk zien wij je zondag ;)

Back