Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey luie varkens, wakker worden? Het is geen weekend!!! Oh hey, wacht... *oeps* :oops:

Bokkeweer dus maar weer wat aan de joystick geprogrammeerd. 8) Er was nog een probleempje met de berekening van expo. Dat is nu opgelost. :D Ook wat beveiligingen tegen endpoints verder dan het absolute minimum en maximum van een servopuls naar de module.

Door de wind twijfel ik een beetje om gelijk de Sky Hoer de lucht in te jagen met de stick. Vooral het gebrek aan ervaring met landen met dit soort besturing is wel een puntje. Maar om nou de hele EZ te gaan verbouwen... Ontvanger zit redelijk weggestopt en de draadjes zijn niet lang genoeg vrees ik. Pielen met twee tangen om verlengkabeltjes er op te zetten is ook zo wat. :? Keuzes, keuzes, keuzes....

mogge !

net mijn nest uit , had het ff nodig :p ,heerlijk gemaft .

maar als je naar buiten kijkt is het echt weer weekend , vieze miezerige waaierige zooi , maar das logisch :p , was ook niet van plan veel te doen :p

zo floor even naar judo brengen en koffie leute aldaar .

mooi ez'tje word dat siggymen :cool: , ik heb er helaas geen geduld voor om hem geheel te sticker folieen , morgen lekker raggen met dat ding :p

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar welke barhanger dan ook de FunFly mee vliegt maar ook wat anders wil doen? Kom maar op, wie?

Ik doe mee met de FUN FLY zaterdag 15 juni
Jasper
(Veldmuis)
Phil
Erikk
Sleurie
Knaller
Funflyer
Krissiecrash

Ik doe mee met de BBQ zaterdag 15 juni
Jasper
Veldmuis
Phil
Erikk
Sleurie
Knaller
Funflyer
Hanssie
Krissiecrash

Ik doe mee met de FUN FLY zaterdag 22 juni
Cas

Ik doe mee met de BBQ zaterdag 22 juni
Cas

Ik ga naar de KLU zaterdag 15 juni
???

Joop sterkte man en gecondoleerd.

@ Sleur: moet ik mijn tang met toebehoren ff bij je afleveren? Dan kun je de servokabels verlengen.

Huh? Ik soldeer ze altijd. Ik knip de oorspronkelijke op de helft door en soldeer daar gewoon draad tussen. Loop je ook geen kans op losspringende stekertjes. :D Probleem is dat overal het draad op is. Alleen te dure standaard kabels van 50cm of 100cm met stekertjes die ik helemaal niet nodig heb.

Of bedoel je voor de EZ? Daar kom je met een tang niet tussen. :nooo: Er is 3cm speling, precies genoeg om het stekertje in de ontvanger te prikken. Ik heb wel verlengstukjes van 10cm. Dat is het probleem niet. Maar wel het gepiel, geen zin in. ;)

Huh? Ik soldeer ze altijd. Ik knip de oorspronkelijke op de helft door en soldeer daar gewoon draad tussen. Loop je ook geen kans op losspringende stekertjes. :D Probleem is dat overal het draad op is. Alleen te dure standaard kabels van 50cm of 100cm met stekertjes die ik helemaal niet nodig heb.

Wat is nou de beste methode om draden goed te verlengen, leg je de 2 gestripte uiteinden naast elkaar en soldeer je ze zo, of draai je de draden in elkaar en soldeer ze dan ? of is er een betere methode ?

Met in elkaar draaien, krijg je een verdikking en aan één draadeinde een knik van 180 graden. Dat is niet wenselijk. Dus gewoon eindjes tegen elkaar en je soldeer goed laten vloeien zodat je een mooie glimmende las krijgt. Niet glimmen? Slechte las die broos is en zo los scheurt. :teacher:

En ik doe ze altijd trapsgewijs en dan 1 krimpkous om alle 3. Wel om de plus een krimpkousje voor de zekerheid.

Die stekkers laten echt nooit meer los hoor, zolang je ze maar door de isolatie heen krimpt :yes:
Zo'n tang werkt echt perfect, mits je het maar op de juiste manier doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik doe mee met de FUN FLY zaterdag 15 juni
Jasper
(Veldmuis)
Phil
Erikk
Sleurie
Knaller
Funflyer
Krissiecrash

Ik doe mee met de BBQ zaterdag 15 juni
Jasper
Veldmuis
Phil
Erikk
Sleurie
Knaller
Funflyer
Hanssie
Krissiecrash

Ik doe mee met de FUN FLY zaterdag 22 juni
Cas

Ik doe mee met de BBQ zaterdag 22 juni
Cas

Ik ga naar de KLU zaterdag 15 juni
???

Goedemorgen,

Wel jammer dat jullie nu allemaal de 15e gaan vliegen :(, ik dacht die dag lekker rustig allen op het veld te kunnen staan en dan mijn Jet in te vliegen.. ;)
/relmodus uit

Welke dag is mij om het even, als ik dan maar op tijd de goede datum heb, pas ik mij daar wel op aan.

* de 16e of 22e vast gaat zetten voor Jet vliegen..*

Haal maar eens een stekkertje op je servo los... dat zit op dezelfde manier vast :teacher:
Zowel HK servo's als kwaliteitsservo's.

@ Ronald: Funfly met de Jet :yes: ik voel een uitdaging aankomen :rolling:

Die stekkers laten echt nooit meer los hoor, zolang je ze maar door de isolatie heen krimpt :yes:
Zo'n tang werkt echt perfect, mits je het maar op de juiste manier doet.
Zwakste schakel blijft de stekerverbinding. Kans op corrosie, laat van overgangsweerstand, risico op los rammelen. Met allemaal extra lapmiddelen wel op te lossen maar is nog meer werk. Een solderen is goedkoper. ;)

Wat knaller zegt. over zo'n 4cm de drie verbindingen 2cm per draad laten verspringen. als er verder niets is dat geleidt, is krimpkous niet eens nodig. Het gebruik van één of individuele krimpkous hangt af van het soort mantel van de draad. Sommige zijn heel zacht vinyl, dan per draadje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back