Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bryan en ik zijn er ook klaar voor. Nu nog een beetje zon.:D
Geen heli vandaag, maar de Sebart mee. Verder de Hype Eagle Nitro voor Bryan. Hij is druk bezig met zelf starten en landen.

Oh ja, Mogguh allemaal

@knaller,

Best knap om je motor door te fikken terwijl hij gewikkeld is met 1,4mm draad. Knap dat die 130Amp ESC het volgehouden heeft. Koeling toch geen nut gehad denk ik.

Je zit er weer helemaal naast ;) Eerste vlucht niets aan de hand en de koeling werkte echt super. Maar de tweede vlucht meteen na het opstijgen al problemen. Ik zou niet weten hoe het gekomen is, maar het was natuurlijk ook al niet best dat de 4 bevestigings boutjes van de motor tegen de wikkelingen aan zaten toen ik de motor had overgenomen van H.

En het heeft natuurlijk niets met draaddikte te maken. 1.4mm maakt net zo makkelijk kortsluiting als 0.5.

Kl0te uiensniijders. :mrgreen: Altijd wel gedoe met lagers die uitlopen en motoren of regelaars die oproken. :lol: ;) En een beetje tikkertje met meerdere tegelijk is helemaal een dure hobby. :yes: Doe mij maar piepschuim. :teacher:

ja gister ook 2 piepers naar de fuck zien gaan ;)

Ook wel is bij andere mensen. Gebeurd vaker bij andere dan bij mij. Ik heb al 2 jaar geen electronica opgefikt of wat dan ook ;)

ja gister ook 2 piepers naar de fuck zien gaan ;)

Ook wel is bij andere mensen. Gebeurd vaker bij andere dan bij mij. Ik heb al 2 jaar geen electronica opgefikt of wat dan ook ;)
Ja, als je niet kunt vliegen... :?

Tsja, als je een jaar niet vliegt, rook je ook niets op natuurlijk. ;)

Ik ben er in ieder geval totaal niet rouwig om, ik wilde hem eigenlijk al laten wikkelen vanwege de koeling. Scorpion propt de motor vol met epoxy zodat er geen lucht meer langs kan gaan.

Lolbroek aan of rooie week? ;)
Nee, en het is te warm voor een grapjas. :yes: Rode weken heb ik geen last meer van. Ik ben 100% DIY. :?

Ik ben er in ieder geval totaal niet rouwig om, ik wilde hem eigenlijk al laten wikkelen vanwege de koeling. Scorpion propt de motor vol met epoxy zodat er geen lucht meer langs kan gaan.
Als je strak wikkelt, kan de lucht tussen de wikkelingen ook niet weg. Ik denk dat het verschil marginaal is. :yes: Beschadigde wikkelingen als gevolg van schroefjes of te strak op de ankers zal eerder een goede reden zijn (vooral dat laatste).

*richting buurtsuper gaat en door rijdt naar het veld*

657b7489d8e55ddcb0de1a3e7349e9a2.jpg

Zo, vandaag weer lekker op het veld gahangen. De Maxi Swift was een waar succes. Motortje trok het waarschijnlijk niet helemaal. Halverwege de trim vlucht een stukje vol gas, gaat de Swift er vol gas vandoor richting Assendelft. Ik denk nog: "Dikke accu, mooie strakke rechte vlucht, verbruik valt mee, 10 minuten zo non-stop... IT'S A GONER!!!". :bye: 8O Maar toch nog op een flink eind weg de controle terug. Netjes naar het veld gevlogen met half gas. Op een paar meter boven het veld ineens weer vol gas en met een strakke draai zo het konijnenvoer in. Da's twee halve Swift's en wat brokjes. Motor was ongeveer roodgloeiend. 8O

Raar, de setup was niet extreem. Trok amper 25A op een 40A regelaar en thuis in de tuin geen last van warmte tijdens het proefdraaien (min. 2 minuten vol gas). :? Anyway, de brokstukken zijn redelijk clean cut en recht toe. Ondertussen alles alweer met bruislijm in elkaar gekleefd, die vliegt straks weer. :p 8)

Verder lekker wat gevlogen met meuk van anderen. :thumbsup: :yes: En een beetje gahngen in den luien stoel. :sleepy:

Top dagje op het veld was super gezellig. :thumbsup:
Lekker gevlogen met de caravelle.
Deze vloog super relax.

Helaas bij de 2de keer oefenen de heli gecrasht.
Schade valt mee alleen de hoofdas krom en deukje in de tailboom.

Sleur, Ronald, Jasper bedankt voor de instructies. :thumbsup:

Pintje open trekt :D

Top dagje op het veld was super gezellig. :thumbsup:
Lekker gevlogen met de caravelle.
Deze vloog super relax.

Helaas bij de 2de keer oefenen de heli gecrasht.
Schade valt mee alleen de hoofdas krom en deukje in de tailboom.

Sleur, Ronald, Jasper bedankt voor de instructies. :thumbsup:

Pintje open trekt :D

weer een paar stappen verder van zo'n uiensnijer is........

iemand nog een par meter roving glasmatten (180 gr, 240 gr en nog dikker) hebben met een litertje epoxy. Ik ben aan het ruimen en moet toch weg.

Zo dat was een succesvol dagje vliegen.
De Sky Hero vliegt nu een jaar later zo veel lekkerder :)
Zelfs 2x een mooie landing gemaakt, en de verplichte figuurtjes geoefend voor het brevet.

Net ff het landingsgestel van het neuswiel omgedraaid en dinsdag een groter voor wiel halen in Bloemingdale.

nu bank hangen en genieten van m'n zelf gemaakte Thaise maaltje

Dinsdagavond weer met de Sky Hero vliegen ^^

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back