Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
een wi fi antenne maken van een pringels bus ;)
Bart kennende niet zijn ding. ;)

Bij DealExtreme of eBay een WiFi antenne booster van 500 of 1000 milliWatt. Ga je tot enkele kilometers mee halen in het open veld. Die 30 meter van jou lukt dus zeker. :yes: Het zijn gewoon versterkers die ook door FPV'ers gebruikt worden. Niet geheel legaal maar werken goed. Kosten iets van 75 dollar voor de 500mW versie. Eventueel nog een draadloos accesspoint nodig in de garage.

LOL. Het is serieus een optie hoor Bart. Check de vorige link die ik neergezet heb.

Ik kan me voorstelen dat de alu-folie aan de binnenkant van een Pringles-bus voor een groter ontvangst oppervlak zorgt...

Ben meer van "plug&play" oplossingen op dit gebied.:D

En als ik nu een nieuwe router zou kopen met meer zendvermogen?
Welke zou je dan adviseren?

Bart, gewoon een repeater nemen. Lost al je problemen op. Wel moet je die strategisch neer kunnen zetten. Een repeater versterkt het signaal "onderweg" zodat je een grotere afstand kunt overbruggen.

Een simpele die goed werkt (ik gebruik deze ook) kost minder dan 100 euro. Ik heb dus de Fritz Wlan repeater maar een andere kan ook prima werken.

Conrad Electronic - System Information

nou dan ga ik vandaag maar even kijken in Boekelermeer....

Niemand?
rijden vandaag?

:n00b:
Ik heb net ff gekeken op de site van Conrad en las even snel dat je de repeater (in mijn geval van Netgear) aansluit op een stopcontact en op een vlakke plek.

Is dit aan de ontvangst kant of aan de kant waar de draadloze router staat?
:n00b:

(Vaste aansluiting in hoofdwoning, ontvangende kant in zomerhuis)

Bart, een repeater moet je niet anders zien als een apparaat dat gaandeweg het signaal versterkt. Waar je hem plaatst is niet belangrijk zolang hij maar ergens tussen de twee punten zit. Halverwege ongeveer is het mooist mits je daar bereik hebt. Makkelijk te testen met een smartphone.

Als je het legaal wil doen, gebruik een repeater.. Wil je het ilegaal doen, gebruik een versterker zoals sleur zegt.

Een repeater is niets anders dan een aperaat dat het signaal opvangt en opnieuw verstuurd (je zou hier ook een tweede accesspoint voor kunnen gebruiken).

Die van Fritzbox zijn prima dingen..

Ikzelf zit er nog wel eens aan te denken om een 1watt zender te nemen. Gelijk af van die nare buren in de buurt :)

Halverwege zou betekenen ergens midden in de tuin :D

Dus dat gaat hem niet worden,denk ik ?

Maar als het betekent dat als de repeater in het zomerhuis staat (aan de ontvangende kant) zou dat al helpen.

Ik ga nog wel even bij Netgear site kijken wat er aan specs. te vinden is over de WNR3500v2

Als je het legaal wil doen, gebruik een repeater.. Wil je het ilegaal doen, gebruik een versterker zoals sleur zegt.

Een repeater is niets anders dan een aperaat dat het signaal opvangt en opnieuw verstuurd (je zou hier ook een tweede accesspoint voor kunnen gebruiken).

Die van Fritzbox zijn prima dingen..

Ikzelf zit er nog wel eens aan te denken om een 1watt zender te nemen. Gelijk af van die nare buren in de buurt :)

Illegaal is geen optie.
Te veel kantoren en juristen in de buurt dwz: geen zin in gezeik met de "buren"
Dan liever 500 euro uitgeven aan een draadloos router met (legaal) meer zendvermogen.

Of....een accespoint inrichten?

Ik zit te klooien met de afstand tussen het vaste aanluitpunt in de hoofdwoning en de afstand tussen het zomerhuis :?

Legaal heb je geen routers met meer zendvermogen. Testen met een smartphone of je in je andere huisje bij een stopcontact nog netwerkverbinding hebt. Zoja dan kun je daar een repeater plaatsen zodat je daarmee je zomerhuisje afdekt.

Is het een optie om tussen het hoofdaansluitpunt waar het modem zit een kabel te trekken (richting zomerhuis) en dan in het zomerhuis het draadloos router aan te sluiten :idea:

dan kost het me slechts 30 meter UTP kabel...of heb ik aan het einde van de 30 meter kabel al signaal verlies?

Laatst bewerkt:
Goede kabel kun je zonder problemen 100 mtr van trekken. 30mtr al helemaal geen problemen dus. Wel goede CAT5 of CAT6 kabel nemen.

Daar een accespoint neerzetten en klaar is Bart.

Laatst bewerkt:
Goede kabel kun je zonder problemen 100 mtr van trekken. 30mtr al helemaal geen problemen dus. Wel goede CAT5 of CAT6 kabel nemen.

Daar een accespoint neerzetten en klaar is Bart.

Nog ff herhalen voor :n00b: op dit gebied: ;)

Vanuit de vaste aansluiting= modem van Ziggo, een CAT5 4pair UTP kabel trekken, einde kabel in het draadloze router stoppen en klaar is Bart ;)

Want ik neem aan dat als ik "aan de andere kant" geen draadloos netwerk nodig heb, daar de boel kan verplaatsen?

En als ik op beide locaties draadloos internet wil: een acces-point plaatsen?

Sorry voor de N00B vragen :oops:

stelletje ouwehoeren , wat zei burp nou ?, iets met de economie draaiende houden ?
ik hoor het :)

rijders/repeaters/omgeving zaandam :)

vliegers is exit , dat scheelt :o :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back