Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het Viva-forum zijn er genoeg die verlegen zitten om gemekker over gaarheid en besluiteloosheid. oor je het weet heb je nog 100+ lotgenoten met dezelfde verschijnselen. :mrgreen:

besluiteloos ? it wasnt me , daar hebben die anderre rijders trutten last van :smile:

gaarheids draadje is wel een optie , maar die mag een ander opstarten , daar ben ik te gaar voor :squarewink:

Zou ik me in jouw geval geen zorgen om maken:D
Bovendien, als het onderwerp ok is komen er evengoed wel mensen, gaat er niet om wie het draadje opstart toch?:confused:

ik start niets op , ik heb genoeg aan dit viva draadje , we lullen hier over van alles en nog wat ;)

kom morgen avond na 23;00u dit draadje maar bezoeken , gaat het weer over vliegen , indoorvliegen dat is :p

zo , biosje achter de rug , was weer leuk , straks lekker eten en afpilsen tijdens da voice

Sleur bij mij is alles beveiligd met de knop op de pook van de automaat, maar van D naar N kan wel zonder de knop in te drukken. HIerdoor nam ik aan dat het wel veilig voor de koppeling is om mijn auto bijvoorbeeld uit te laten rijden in N als ik een stoplicht nader. Kan ik uit jouw tekst concluderen dat het dus niet goed is om te doen?
Tot zo'n 50 à 70km/u kan dat. Daarboven gaat het gegarandeerd schade opleveren. :yes: :D Van D naar N schakelen kan altijd. Zelfs als je 140km/u rijdt. Maar naar R zit er vaak weer een tacho-beveiliging in (net als bij een gewone handbak waarbij je met wat geweld wel de boel door kunt drukken). Als ik 60km/u rij en ik druk hem in N dan gaat het waarschuwingslampje van de versnellingsbak knipperen maar staat deze nog steeds in de minimale versnelling voor dat toerental (ongeveer 10% in het rood op 5500 toeren). Dat is elektronisch geregeld voor het behoud van de bak en motor.

Ja , remt op de motor met de remmen erbij (electronisch gergelde remmen) , bak blijft ten alle tijde in D , als ik stilsta blijft ie gewoon op de rem maar in D dus als ik dan gasgeef laat ie de rem los en rij je weer , kan ook bv. bij stoplichten , als je remt en stilstaat en je druk het rempedaal iets verder in blijft ie op de rem staan tot je het gaspedaal aanraakt .

Gaat bij mij nooit van N naar D enzovoorts , het is niet voor niks een Automaat ;)
Geinig. Ik heb wel iets tegen auto's die zich actief bemoeien met rem en stuurgedrag. Zal wel komen omdat ik in de ICT zit en weinig vertrouwen in dergelijke systemen heb. Knap leren rijden is beter dan techniek laten beslissen op basis van regels in plaats van inzicht in de situatie. Mooi voorbeeld is de Volvo XC60 van een klant die bovenop zijn rem ging staan omdat er een balon over de weg waaide. Gevolg was dat er ineens 18 meter vrachtwagen in zijn kofferbak stond. :? Remmen was onnodig maar de elektronica vond van wel. Of mijn collega met zijn BMW 535d die bewust naast de weg stuurt om een kuil in de weg te ontwijken en de auto gaat zich vermoeien met sturen waardoor hij over de hele zijkant een lantaarnpaal meeneemt. :? Weg met al die flauwekul. :bye: Is alleen maar schijnveiligheid en levert eigenlijk alleen maar gevaarlijkere situaties op omdat mensen denken dat ze wel veilig zijn als er wat gebeurt. :?

Tot zo'n 50 à 70km/u kan dat. Daarboven gaat het gegarandeerd schade opleveren. :yes: :D Van D naar N schakelen kan altijd. Zelfs als je 140km/u rijdt. Maar naar R zit er vaak weer een tacho-beveiliging in (net als bij een gewone handbak waarbij je met wat geweld wel de boel door kunt drukken). Als ik 60km/u rij en ik druk hem in N dan gaat het waarschuwingslampje van de versnellingsbak knipperen maar staat deze nog steeds in de minimale versnelling voor dat toerental (ongeveer 10% in het rood op 5500 toeren). Dat is elektronisch geregeld voor het behoud van de bak en motor.

Geinig. Ik heb wel iets tegen auto's die zich actief bemoeien met rem en stuurgedrag. Zal wel komen omdat ik in de ICT zit en weinig vertrouwen in dergelijke systemen heb. Knap leren rijden is beter dan techniek laten beslissen op basis van regels in plaats van inzicht in de situatie. Mooi voorbeeld is de Volvo XC60 van een klant die bovenop zijn rem ging staan omdat er een balon over de weg waaide. Gevolg was dat er ineens 18 meter vrachtwagen in zijn kofferbak stond. :? Remmen was onnodig maar de elektronica vond van wel. Of mijn collega met zijn BMW 535d die bewust naast de weg stuurt om een kuil in de weg te ontwijken en de auto gaat zich vermoeien met sturen waardoor hij over de hele zijkant een lantaarnpaal meeneemt. :? Weg met al die flauwekul. :bye: Is alleen maar schijnveiligheid en levert eigenlijk alleen maar gevaarlijkere situaties op omdat mensen denken dat ze wel veilig zijn als er wat gebeurt. :?

Het bovenstaande is ook al eens bij mythbusters geweest , reden ze ook met pff , 140 of zoiets een dan in R , gebeurt gewoon niks , de auto rolt gewoon uit tot stilstand ;)

De file stand heb ik een keer geprobeerd , daarna niet meer , remt toch vrij abrupt , dus doe ik dat liever zelf ;)

Zachtjes met je voetje op het rempedaal drukken is toch altijd nog prettiger dan de hele tijd een zware kopp. indrukken van een bus ;)

Dat is ook geweest met de komst van abs en nog duizend van dat soort afkortingen , mensen dachten allemaal ik heb abs en mij kan dus niets meer gebeuren , terwijl er toch genoeg testen zijn te vinden waarin de abs toch echt een langere remweg opleverd , het stuurd alleen iets makkelijker met draaiende wielen ;)

Zo zullen er ook legio voorbeelden te noemen zijn van mensen die zeggen , de electr. in mijn auto heeft mij (ons) of omstanders gered .

Ikzelf heb altijd een hekel aan gordels gehad omdat ik tot twee keer toe een ongeluk "overleefd" heb omdat ik mijn gordel niet omhad (werd ook zachtjes toegegeven door de div. hulpverleners ter plaatste) .

Zodra je stopt met het zien van hulpmiddelen als ..... hulpmiddelen ben je in mijn ogen niet zo slim bezig :rolleyes:

Die van mij staat gewoon in zijn 1 voor het stoplicht, koppeling ingedrukt. Of ik laat hem in zijn vrij, koppeling ook los en dan gaat de motor uit. Als ik dan het koppelingspedaal weer aanraak start de auto weer... mits deze nog in zijn vrij staat :)

@ Sleur: ik vind Kobus zijn verhaal wel iets anders dan het verhaal van jou klant. Bij Kobus is het als de auto echt helemaal stil staat dat dan de rem geactiveerd wordt. Ongetwijfeld zal er op die bolide van Kobus ook wel een interactief systeem zitten, allemaal supermooie technologie maar je ontwikkeld inderdaad schijnveiligheid. Mensen moeten het systeem niet overschatten :teacher:

@ Kobus: Ik hoor dat wel vaker dat het dragen van de autogordel ook vaak je leven kan redden. Een oud collega van mij had dat ook eens meegemaakt, door het niet dragen van de gordel kon hij het navertellen. Hij was door de klap (zijwaartse impact) naar de andere kant van de auto geslingerd. Aan de bestuurderskant was tot aan de handrem helemaal vernietigd. Was een aantal jaren geleden in het westelijk havengebied, hij ging keren en zag een auto over het hoofd die veel te snel reed.

Die van mij staat gewoon in zijn 1 voor het stoplicht, koppeling ingedrukt. Of ik laat hem in zijn vrij, koppeling ook los en dan gaat de motor uit. Als ik dan het koppelingspedaal weer aanraak start de auto weer... mits deze nog in zijn vrij staat :)

@ Sleur: ik vind Kobus zijn verhaal wel iets anders dan het verhaal van jou klant. Bij Kobus is het als de auto echt helemaal stil staat dat dan de rem geactiveerd wordt. Ongetwijfeld zal er op die bolide van Kobus ook wel een interactief systeem zitten, allemaal supermooie technologie maar je ontwikkeld inderdaad schijnveiligheid. Mensen moeten het systeem niet overschatten :teacher:

Nee , zit voor de rest geen interactief systeem op (denk ik) ;)

Kan nog wel zo'n "oog" in de grill om icm. de cruisecontrol distance control te maken , en dan ook nog lane departure erop , dat alles weer geschakeld met je nav. kun je gewoon slapen onder het rijden :cool: ;)

kortom , gewoon lekker mijn v70 met schakelbak en geen rare hitech die het denken van je overneemt , en schakelen/gasgeven /remmen doe ik lekker wanneer ikke wil :D

zooo, bijna alle lipo's geladen , alle vliegers nagelopen ,en ik ben klaar voor morgenavond op de wormer crash&bash :p

Het gaat ook niet om hoe een systeem werkt maar óf een systeem ook daadwerkelijk bijdraagt aan echte veiligheid. Dan heb ik het niet over een zelfremmende kruipstand in de file. Voor mij hoeft een auto niet te denken. Ik behoor tot de selecte groep die voorstander is van elke 5 jaar je rijbewijs opnieuw halen om te laten zien dat je de regels nog kent, de machine kunt hanteren en in staat bent om mee te komen met het huidige verkeer. Een ieder die hier op tegen is, kan ik bijna zeker van zeggen dat het de mensen zijn waar ik me regelmatig aan irriteer in het verkeer. ;) Of de mensen die van zichzelf weten dat ze eigenlijk niet verantwoord deelnemen aan het verkeer omdat ze één van de punten niet machtig zijn. :yes: Ik weet in ieder geval zeker dat al die zondagsmutsen-bij-mooi-weer-60-op-de-provinciale-weg-rijders het niet gaan halen. :bye:

kortom , gewoon lekker mijn v70 met schakelbak en geen rare hitech die het denken van je overneemt , en schakelen/gasgeven /remmen doe ik lekker wanneer ikke wil :D
Er zijn ook de Polar versies van Volvo. Daarbij kun je alle elektronica uitzetten omdat het toch niets helpt als het echt glad is. :thumbsup:

Ik behoor tot de selecte groep die voorstander is van elke 5 jaar je rijbewijs opnieuw halen om te laten zien dat je de regels nog kent, de machine kunt hanteren en in staat bent om mee te komen met het huidige verkeer. Een ieder die hier op tegen is, kan ik bijna zeker van zeggen dat het de mensen zijn waar ik me regelmatig aan irriteer in het verkeer. ;) Of de mensen die van zichzelf weten dat ze eigenlijk niet verantwoord deelnemen aan het verkeer omdat ze één van de punten niet machtig zijn. :yes: Ik weet in ieder geval zeker dat al die zondagsmutsen-bij-mooi-weer-60-op-de-provinciale-weg-rijders het niet gaan halen. :bye:

+1:D

Als ik de verhalen zo lees hebben hullie echt geen idee hoe een automaat werkt en hoe de koppeling geregeld is,heb heel wat larriekoek voorbij zien komen.

Ook ik had ding dong maar was weer eens niet thuis:hammer:De nieuwe afterburner,ik hoop ditmaal wel de goeie.

Als je een andere cillinder (of zoals hullie zeggen kop)monteerd ga je toch geen dikkere pakking monteren:hammer:
Dan ga wel iets eerder spoelen en je uitlaat gaat iets eerder open, maar je inlaat gaat later open en je squish word vergroot wat ten koste gaat van compressie dus vermogens verlies.

Ja, en elke maand je brevet opnieuw halen ;)
Niet elke maand, wel als je na lange tijd (meer dan 2 jaar) weer eens komt vliegen en geen regelmatige vlieger bent. Er is op zich niets mis met een beperkte geldigheid van het vliegbrevet. :yes:

Meest debiele "brevetten" vind ik nog steeds dingen als een rijbewijs of vaarbewijs. Eenmaal gehaald heb je niet meer de verplichting de regels of vaardigheden bij te houden om te voldoen aan de norm. De norm verandert langzaam door toenemende drukte en de regels vernaderen elk jaar weer. Niet zo gek dat je soms geen voorrang bij een uitrit (onderbroken stoeprand) krijgt terwijl je gewoon van rechts komt en dat mensen van rechts voorrang denken te hebben als ze een ander soort uitrit (verlaagde stoeprand) verlaten. :?

Laatst ook weer zo'n debiel bericht dat kleurendoven niet zien dat er een kruis of een pijl boven de snelweg actief is. 8O Als je het mij vraagt moet je of stekeblind zijn om geen onderscheid te kunnen maken tussen een bord dat uit is, een pijl of een kruis heeft. Daar zou de kleur toch geen ruk mee te maken moeten hebben? Een kruis is een kruis, of die nu rood, roze of beige met blauwe omlijning is. :? En dat je op een stoplicht niet kunt zien of het licht rood of groen is. Rood zit boven en groen zit onder, soms oranje ertussen. Bovenste lamp aan is dus stoppen, onderste lamp aan is rijden. Hoe ingewikkeld is dat om te begrijpen? Zo is het over de hele wereld geregeld, lijkt mij een redelijke standaard. En als je dat daadwerkelijk niet ziet of geen idee hebt hoe een verkeerslicht opgebouwd is, zou je niet meer deel mogen nemen aan het verkeer in/op een motorvoertuig want dan zijn er wel meer gevaarlijke situaties waar je in verzeild zou kunnen raken. :(

(lol @ comment onder artikel :mrgreen:)

/dat wilde ik nog even kwijt ;)

Als je een andere cillinder (of zoals hullie zeggen kop)monteerd ga je toch geen dikkere pakking monteren:hammer:
Dan ga wel iets eerder spoelen en je uitlaat gaat iets eerder open, maar je inlaat gaat later open en je squish word vergroot wat ten koste gaat van compressie dus vermogens verlies.
Daarom dus een +2mm krukas. :D De dikkere pakking zorgt er net voor dat de zuiger net niet tegen de kop komt. Anders blijft er weinig van je zuiger over. :?

leg is uit dan gorb
Dat word een heel technisch verhaal maar even simpel uitgelegd:
De koppeling werkt op vloeistof en niet met een plaat en tegenwoordig zijn de meeste uitgerust met een koppel omvormer wat inhoud dat er ook geremd word op de motor.Je moet het simpel zien als een peddel(de motor) in het water(versnellings bak)(maar dan met kommen)als je roeit ga je vooruit hou je de peddel in het water rem je weer af, als je net zo hard zou roeien als dat je vaart heb heb je geen weerstand(dus ook geen slip)ga je nu ineens achteruit roeien rem je dus meer af.Met achteruit roeien bedoel ik dat je bak harder gaat draaien als je motor.Snappie?

Ook lachen bij Wiki:
Bij de meest voorkomende vorm, rood-groen kleurenblindheid, kan de aangedane persoon niet of niet goed onderscheid maken tussen rood- en groentinten. Dit is niet zeldzaam: ongeveer een op de twintig mannen heeft het. De meest voorkomende stoornis is hier deuteranomalie. Onvermogen om rood te zien (1% van de mannen) of verminderd vermogen om rood te zien (nog eens 1% van de mannen) komt minder voor.
Als ik bij de kruising ga staan in de ochtend- of avondspits, denk ik dat wel 30% van de passerende mannen kleurenblind is en rood niet ziet. :lol:

Daarom dus een +2mm krukas. :D De dikkere pakking zorgt er net voor dat de zuiger net niet tegen de kop komt. Anders blijft er weinig van je zuiger over. :?
Ik ga toch geen 2mm krukas monteren als ik maar 1mm nodig heb, een dikkere pakking monteren en daarmee de timing weer ga verkloten:hammer:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back