Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat word een heel technisch verhaal maar even simpel uitgelegd:
De koppeling werkt op vloeistof en niet met een plaat en tegenwoordig zijn de meeste uitgerust met een koppel omvormer wat inhoud dat er ook geremd word op de motor.Je moet het simpel zien als een peddel(de motor) in het water(versnellings bak)(maar dan met kommen)als je roeit ga je vooruit hou je de peddel in het water rem je weer af, als je net zo hard zou roeien als dat je vaart heb heb je geen weerstand(dus ook geen slip)ga je nu ineens achteruit roeien rem je dus meer af.Met achteruit roeien bedoel ik dat je bak harder gaat draaien als je motor.Snappie?
Maar je kunt de lamellen van de lamellenkoppeling wel krom krijg. Dat heb ik dus bij de Voyager een keer gehad omdat de zooi tijdens 140 op de snelweg in beveiliging sprong en de automaat dus in zijn 2e versnelling knalde. Dat resulteerde in 1600 eypo schade door falen van een computer. :(

Maar je kunt de lamellen van de lamellenkoppeling wel krom krijg. Dat heb ik dus bij de Voyager een keer gehad omdat de zooi tijdens 140 op de snelweg in beveiliging sprong en de automaat dus in zijn 2e versnelling knalde. Dat resulteerde in 1600 eypo schade door falen van een computer. :(
Dat klopt dat kan maar dan heb je dus een koppel omvormer, met een ouderwetse zou die dus gewoon gaan doordraaien (het slippende gevoel wat je hebt bij optrekken maar dan andersom)

Dat klopt dat kan maar dan heb je dus een koppel omvormer, met een ouderwetse zou die dus gewoon gaan doordraaien (het slippende gevoel wat je hebt bij optrekken maar dan andersom)
Klopt. :yes: In ieder geval voor de Voyager. :? Geeft een hoop aluminiumsplinters in de bak. :(

Ik ga toch geen 2mm krukas monteren als ik maar 1mm nodig heb, een dikkere pakking monteren en daarmee de timing weer ga verkloten:hammer:

De laatste keer dat ik mijn cilinder eraf had en een nieuwe kreeg met zuigerveer van Harrie (pitsstop) kreeg ik er verschillende diktes pakkingen bij , om te passen en als ik het mij goed herinner moest ik op zoek naar 0,025 met een stukje soldeertin ?

De laatste keer dat ik mijn cilinder eraf had en een nieuwe kreeg met zuigerveer van Harrie (pitsstop) kreeg ik er verschillende diktes pakkingen bij , om te passen en als ik het mij goed herinner moest ik op zoek naar 0,025 met een stukje soldeertin ?
Yep, huis-tuin-en-keuken methode. Je legt een stukje soldeertin in de rand van de zuiger tegen de cilinderwand. Kop erop (als je een losse kop hebt, anders wordt het klooien). Dan een alles vastzetten, zuiger door het bovenste dode punt draaien en dan kijken of je soldeer verkreukeld is. Als de soldeer platgedrukt is tot 0,025mm dan is dat goed dus. :yes: Loopt je zuiger vast of is de soldeer niet echt plat gedrukt, dan heb je te weinig of teveel ruimte. Kan ook met van die gekleurde klei. Wordt bij de 1:1 auto's in de club gebruikt om diffs af te stellen. ;)

Het gaat ook niet om hoe een systeem werkt maar óf een systeem ook daadwerkelijk bijdraagt aan echte veiligheid. Dan heb ik het niet over een zelfremmende kruipstand in de file. Voor mij hoeft een auto niet te denken. Ik behoor tot de selecte groep die voorstander is van elke 5 jaar je rijbewijs opnieuw halen om te laten zien dat je de regels nog kent, de machine kunt hanteren en in staat bent om mee te komen met het huidige verkeer. Een ieder die hier op tegen is, kan ik bijna zeker van zeggen dat het de mensen zijn waar ik me regelmatig aan irriteer in het verkeer. ;) Of de mensen die van zichzelf weten dat ze eigenlijk niet verantwoord deelnemen aan het verkeer omdat ze één van de punten niet machtig zijn. :yes: Ik weet in ieder geval zeker dat al die zondagsmutsen-bij-mooi-weer-60-op-de-provinciale-weg-rijders het niet gaan halen. :bye:

+1 Maar het moet geen kasspekker worden van de overheid

Ja, en elke maand je brevet opnieuw halen ;)

+1

en elke maand verplicht 15 sollicitaties doen

-1 ik heb al werk :teacher:

Dat is dus de squish en 0,025 is volgens mij wel heel erug krap 0,40 schijnt ideaal te zijn bij een 26/29CC.

Hoe die werkt gaat boven mijn pet , maar zo ziet ie eruit :cool:

2012_mercedes-benz_m-class_283_1024x768.jpg

Mijn bak ziet er zo uit. Alleen is het gras dan water. En er hoort eigenlijk nog een boot bij maar door het opengewerkte model gaf dat water en de boot problemen. :rolling:

PEDDELS.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back