Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
*ding dong*
Degene die het draadje gestart heeft, is inderdaad totaal onbelangrijk.
Met een beetje geluk hier straks ook nog een keer *ding dong*![]()
+1 Niet dat het directer schakelt maar het is dat ik zelf liever bepaal wanneer ik terugschakel (en niet gelijk in kickdown trappen) als ik gas geef. :? Na twee automaten heb ik het wel gehad ermee.Ik heb in de Xedos ook een automaat. Het rijd wel zeer gemakkelijk, maar toch heb ik liever een schakelbak denk ik. Een schakelbak voelt veel direkter.
Deels waar. De effectieve verliezen zijn op een slippende automatenkoppeling wat groter maar uiteindelijk wordt er wel maximaal koppel geleverd omdat de motor op de piek van de koppelcurve zit terwijl de koppeling nog "slipt". Alleen goed is het niet voor je koppeling.KObus: Als je met een automaatbak een beetje gas geeft dan voelt het toch als een slippende koppeling. Bij een schakelbak dan voelt de motor veel meer direkt vebonden met de wielen.
Ooit wel eens geteld hoeveel je extra en consant moet remmen als je auto maar voort kruipt met een automaat. Ook niet zaligmakend. :nooo: Later weg gaan helpt het beste.Oke , ik vind het geweldig , helemaal als je in een file staat oid. voorheen met de bus had ik weleens echt een zere linker knie aan het eind van de file
Ik heb het nooit gedaan , maar je zou voor de gein eens moeten tellen hoe vaak je de koppeling gebruikt in een file van bv. een km. of 10![]()
Vet dat er in zit is kennelijk uitgehard. Kabel/geleider loshalen en goed doorspoelen met diesel. Daarna nieuwe vet er in doen.Lees net dat het een kabel is die van de shifter naar de bak loopt. Zal doen wat jij zegt en de kabel vervangen of vrij maken. Dat moet het wel oplossen.
Op het Viva-forum zijn er genoeg die verlegen zitten om gemekker over gaarheid en besluiteloosheid. oor je het weet heb je nog 100+ lotgenoten met dezelfde verschijnselen.dan komt er vrijwel niemand , de meeste hebben een hekel aan me:smile:
Precies. Oldskool retro uitdrukkingen stenen.Vroegậh noemde we dat "Joehoe's"![]()
+1 Niet dat het directer schakelt maar het is dat ik zelf liever bepaal wanneer ik terugschakel (en niet gelijk in kickdown trappen) als ik gas geef. :? Na twee automaten heb ik het wel gehad ermee.![]()
Ooit wel eens geteld hoeveel je extra en consant moet remmen als je auto maar voort kruipt met een automaat. Ook niet zaligmakend. :nooo: Later weg gaan helpt het beste.![]()
In de Chrysler Voyager zat zo'n gaarbak met 3 1/2 versnellingen (3 + automatische overdrive). In mijn Santa Fé zit een 5-traps elektronisch geregeld (en handmatig +/- via de pook). Op zich wel goed maar voor mijn rijstijl niet echt lekker. :? Ik merk dat ik in de stad vaak gewoon handmatig op +/- schakel om telkens automagisch op/neer schakelen te voorkomen.Als je net als ik in mij auto een electronisch geregelde automat hebt , heb je daar zo goed als geen last van .![]()
Ik moet het gas wel redelijk diep intrappen voor ie echt terug schakeld .
Indien deze remt op de motor met de koppeling actief is het goed. Maar veel automaten laten de koppeling in vrijloop als het gas losgelaten wordt. En eenmaals stationair blijft de auto "kruipen" op stationair. Dus telkens was remmen. Is een aanslag voor de remblokken en remchijven. Bij een automaat aanmerkelijk meer dan bij een handgeschakelde auto. En telkens in D en N zetten is niet bevoorderlijk voor de slipkoppeling. :?Kan ik met de cruisecontrol regelen dat ie automatisch remt en dan ook op de rem blijft staan , is een speciale file feature![]()
Nice ride, vanavond op de MACH een rondje ermee? Mag je mijn transponder wel lenen.
Nice ride, vanavond op de MACH een rondje ermee? Mag je mijn transponder wel lenen.Jammer van die deuk bij het portier. 8O En je moet je nummerplaten nog overschroeven. :lol:
Sleur bij mij is alles beveiligd met de knop op de pook van de automaat, maar van D naar N kan wel zonder de knop in te drukken. HIerdoor nam ik aan dat het wel veilig voor de koppeling is om mijn auto bijvoorbeeld uit te laten rijden in N als ik een stoplicht nader. Kan ik uit jouw tekst concluderen dat het dus niet goed is om te doen?
Indien deze remt op de motor met de koppeling actief is het goed. Maar veel automaten laten de koppeling in vrijloop als het gas losgelaten wordt. En eenmaals stationair blijft de auto "kruipen" op stationair. Dus telkens was remmen. Is een aanslag voor de remblokken en remchijven. Bij een automaat aanmerkelijk meer dan bij een handgeschakelde auto. En telkens in D en N zetten is niet bevoorderlijk voor de slipkoppeling. :?