Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vinni; Heeft de Sbach inmiddels al gevlogen? Ik hoor je er zo weinig over eigenlijk.

*zijn zoektocht naar een mooie dikke kist verder voortzet*

Ziezo, terug uit Frankenland en nu weer in ons koude kikkerlandje. Koffers uitgepakt weer, computer meuk weer aangesloten thuis en nu eerst een filmpie kijken..

Van de week maar eens zien waar ik de rest van mijn resterende vakantiegeld aan uit ga geven.. Misschien maar eens kijken voor een dikke 50cc kist weer :Fade-color

Je zou een Nemo kunnen kopen :mrgreen:

Partytent heeft het ook vannacht nog keurig uitgehouden. Vanmorgen weer opgeruimd. Beetje schoongemaakt en zo naar een verjaardag. Vanavond bij vrienden voebal kijken en tussendoor telkens Le Mans. Zondag is snel voorbij.

Vinni; Heeft de Sbach inmiddels al gevlogen? Ik hoor je er zo weinig over eigenlijk.

Volgens mij nog niet maar ik kan zeggen dat de SBach zeker een goede kist is. Heb hem zien vliegen op Prowing en dat viel me niet tegen :nooo:

nee nog niet wacht op t nieuwe veld
hij schijnt erg makkelijk tevliegen en goed maar voor 3d is de yak beter

nee nog niet wacht op t nieuwe veld
hij schijnt erg makkelijk tevliegen en goed maar voor 3d is de yak beter

Hm, misschien moet ik de 50cc DA dan toch maar houden en een mooie (2e) Sbach kopen voor het nieuwe veld..

Eens zien of ik er een vinden kan voor een leuk prijsje :D

Hm, misschien moet ik de 50cc DA dan toch maar houden en een mooie (2e) Sbach kopen voor het nieuwe veld..

Eens zien of ik er een vinden kan voor een leuk prijsje :D

die van mij is van pilot (jan van brenk)
maar je heb ook genoeg andere merken zelfs sebart heeft hem in zn programma

die van mij is van pilot (jan van brenk)
maar je heb ook genoeg andere merken zelfs sebart heeft hem in zn programma

Ik zat ook al te loeren bij Jan van Brenk :yes: Mooi toestel. Ik overdenk het nog eventjes. Heb ook al wat andere kisten gezien.. :)

Middagje gepielt aan de trex 450, wat speling weg gehaald. Nu hopen dat het trillen over is en ik mijn beginselen in het helivliegen voort kan zetten.

Nu tijd voor een kopje thee..

Net even een scootmobiel gescoord!
Ga ik een soort van aanhanger mover proberen te maken kan ik straks mee bakkie en al het veld op.

Weekend alweer bijna om, morgen WEER of nog steeds aan het werk :-)

Dit was voorlopig wel de laatste 7daagse werkweek voor Siggy ;-)

*stofzuiger opbergen en een pintje pakken

je zal maar verliezen in de finale zonder dat je de finale heb uit gespeeld omdat je tegen een bortje aantrapt omdat je kwaad ben, doordat je de tennis bal verkeerd slaat en een lijnrechter bezeerd ( wat een koekebakker )

Middagje gepielt aan de trex 450, wat speling weg gehaald. Nu hopen dat het trillen over is en ik mijn beginselen in het helivliegen voort kan zetten.

Nu tijd voor een kopje thee..

Speling waarin weggehaald? Trillingen zijn bijna nooit het gevolg van speling.

Speling waarin weggehaald? Trillingen zijn bijna nooit het gevolg van speling.

Er zat behoorlijk wat speling in de rotorblad houder en de kop. Ik heb de lagers die erin zaten vervangen voor nieuwe en gelijk de zooi even voorzien van verse threadlock.

Enige wat ik nog kan doen is de mainshaft vervangen voor een verse (heb ik al liggen).

Misschien dat jij een idee hebt? Bij een bepaald aantal toeren ontstond er trilling (de helicopter begon te trillen in de lucht). Bij het opvoeren van het aantal toeren was de trilling weg.

De groeten van Roos. :bye: Inderdaad de shoarma doos. 8O Vandaag weer makkelijk eten na een middag in de zon bij de jeukeballen, kids hadden een wedstrijd maar de sponsor moest mee. Tintelend voorhoofd en armpjes.

Bladhouder linkjes losmaken. Dan voelen of er ergens speling zit in de feathershat tenopzichten van de mainrotorhead. er mag op geen enkele manier speling zijn daar, en de dempers moeten niet te zacht zijn. Ook moeten de rotorbladhouders gewoon losje draaien. Check al je assen op een vlakke spiegel of stukje glas. Niet op tafel dat is doelloos. Mainshaft moet 100% rechts zijn. FEathershaft moet 100% rechts zijn. En de tailas ook 100% recht.

Regel dat voor alles maard an ook alles op je heli geld is dat alles 100% spelingsvrij moet zijn en alles 100% vrij moet kunnen bewegen.

Wat voor trillingen heb je in die heli?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back