snoeksel
Forum veteraan
Nee helaas,iets met kip en tandoori en cashewnoten en nog een zooitje meukSate zeker ? ;-)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee helaas,iets met kip en tandoori en cashewnoten en nog een zooitje meukSate zeker ? ;-)
Ja, goed solderen is een kunst en je hebt er dus knap gereedschap voor nodig. Bij dik snoer gewoon 7mm strippen, in elkaar draaien, plat drukken met een combitang, eventueel de zijkanten weer wat terug drukken. Dan vertinn zonder "haren" los te werken. Soldeer moet goed vloeien en ook zo'n 3 à 4mm in de isolatie gezogen worden (reken voor 2,5mm op minimaal zo'n 20cm soldeer 8O). Dan de Deans vertinnen. Krimpkous over de draad (goede diameter) en doe dat helemaal naar de accu schuiven. Dan de draad zo'n 5cm van het te solderen stuk vasthouden, de Deans even klemmen. De draad weer vertinnen met een beetje soldeer zodat het sneller warmte geleidt. Als de soldeer zacht wordt, soldeerbout tussen de draad en de Deans zodat de soldeer op de Deans ook smelt. Nog even 3 seconden door verwarmen en dan de soldeerbout weghalen. Soldeerwerk minstens 5 seconden niet bewegen en dan.... Perfect gesoldeerd. Even iets afu laten koelen, krimpkous op zijn plek en klaar. Dan de andere pen/draad.
Te heet om vast te houden? Dan is je soldeerbout niet heet genoeg door te weinig vermogen. Een knappe soldeerbout is zeker 50W en een punttemperatuur van 400 tot 425 graden. :teacher:
Nee helaas,iets met kip en tandoori en cashewnoten en nog een zooitje meuk![]()
Piepschuim al over Sleur's place...
http://koeien.home.xs4all.nl/bigair/zicral/zicral_heel_veel.jpg
Van boven naar beneden de Zicral van: Chocojoop, Sleur, Erik3B en PH-ILS. PH-ILS de grootste natuurlijk, de hebbert.![]()
Klopt,wat gele rijst en kroepoek en nog wat flif flafjesIk lees geen vervelende dingen![]()
![]()
Da's voor mensen die niet kunnen solderen.Of je gebruikt dit hulpje, werkt perfect bij het solderen van kabels
![]()
Nog een teaser dan.![]()
:celebrate: WAUW
Nog een teaser dan.Uw neusje is ook van kleur voorzien. Vleugeltjes met blauw/cyaan?
Ik heb net 2 nieuwe LiPo's via de post ontvangen.
Turnigy 3s 11.1 V 5000 mAh met daaraan die 5.5 Bullet connectors.
Nu wil ik een verloopje maken naar Deans, dus vandaar deze maat
Heb eigenlijk niet zoveel zin om de originele connectors van de LiPo's af te knippen :?
Beter om geen verloopjes te gebruiken. Vergroot alleen maar de kans op storingen en problemen.Gewoon afknippen en de juiste connectors erop solderen.
Vervelende daarvan is dat de riem tegen de lipo aan loopt.Nog even wat voor bedenken.
Hmmm...:?
Best wel lastig met die dikke dropveters om dat knap op een Deans stekker te krijgen,met een krimpkousje er om heen :nosmile:
*netjes solderen een vak apart vind*
Dat wordt dus eerst de draad vertinnen en dan een stukje vlak vijlen om een enigszins plat gedeelte te verkrijgen om het wat beter op de Deans stekker te kunnen solderen.![]()
Krijg eters morgenavond,dus geen mach voor mij,
Sate zeker ? ;-)
Piepschuim al over Sleur's place...
![]()
Van boven naar beneden de Zicral van: Chocojoop, Sleur, Erik3B en PH-ILS. PH-ILS de grootste natuurlijk, de hebbert.![]()
Ja lol, ik heb nog een vrijloop diff voor op de vooras. Dan wordt het gewoon een achterwielaandrijving dus 2WD. Maar wil eerst even wennen met 4WD. Als de snaar versleten is, heb ik nog een reserve. Daarna moet er een Pro10 zijn. 8)Snaar afknippen geen optie ....![]()
Ja lol, ik heb nog een vrijloop diff voor op de vooras. Dan wordt het gewoon een achterwielaandrijving dus 2WD. Maar wil eerst even wennen met 4WD. Als de snaar versleten is, heb ik nog een reserve. Daarna moet er een Pro10 zijn. 8)![]()
Zal het morgen niet erg druk zijn vanwege de wedstrijden komend weekend? Of zijn er aparte rijtijden voor prutsers, touringcars en projectielen?
Ik zie wel. Sturen lukt vast nog wel. Uitwijken en ruimte maken is ook geen probleem. En een beetje wederzijds begrip en respect zal resulteren in lekker meerijden. Ik hoop dat de banden morgen binnen komen. Als ik het zo lees zijn ze al twee weken overal op. 8O :?Als je het bij Hans meld dan zet hij inderdaad de kookwekker voor beginnelingen, iedereen heeft recht om te rijden![]()
Ik zie wel. Sturen lukt vast nog wel. Uitwijken en ruimte maken is ook geen probleem. En een beetje wederzijds begrip en respect zal resulteren in lekker meerijden. Ik hoop dat de banden morgen binnen komen. Als ik het zo lees zijn ze al twee weken overal op. 8O :?