Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Post 8500 .....
Een van mn laatste ook, ga eens wat minderen, doe ik al een tijdje, en bevalt me prima :yes:

Hier wat voorproefjes van de Rustler ;)

Deze banden heb ik van het broertje van Tito geleend om even te passen. Als ze bevallen mag ik ze overnemen, Ze zijn 2.5 cm groter in diameter en 2cm. breder dan de originele. Ik twijfel nog of ze niet TE groot zijn. Ze maken de wagen een stuk zwaarder.....

Bij gebrek aan kap heb ik de mal die ik aan het maken ben van de Rustlerkap er even op gezet.

005hyb.jpg

009niy.jpg

010wy.jpg

Evengoed bedankt Sleur.Dan moet ik maar weer een week wachten voor ik kan rijden :hammer:

Er zitten zover ik weet twee bedrijven in befferwijk , waar je lagers kunt kopen , één zit op de meubel boulevard (naam kan ik ff niet opkomen) en één zit volgens mij op dat nieuwe gebied naast de zwarte markt , nomag .
En anders moeten we even kijken hoe we het regelen , ieders naar alkmaar ofzo of ik stuur ze op naar je huis ;)

Hier wat voorproefjes van de Rustler ;)

Deze banden heb ik van het broertje van Tito geleend om even te passen. Als ze bevallen mag ik ze overnemen, Ze zijn 2.5 cm groter in diameter en 2cm. breder dan de originele. Ik twijfel nog of ze niet TE groot zijn. Ze maken de wagen een stuk zwaarder.....

005hyb.jpg

Bredere en grotere banden geven wel meer stress op de ophanging en aandrijflijn , iets wat je in het zand zeker gaat merken .

Vraag maar aan Gorby , die had de laatste keer zijn standaard banden onder zijn marder en er is geen keer iets los gelopen of gebroken , omdat die meer door het zand " heen snijden " en iets meer slip geven , je wilt altijd eigenlijk altijd wel een bepaalde mate van slip houden als je de boel heel wil houden .

En als je wielen te zwaar worden krijgt je ophanging en dus ook je schokbrekers het zwaar te verduren in het terrein , iedere keer als je over een hobbel rijdt of springt zal dat gewicht aan het eindpunt van je schokbrekers trekken .

Daar kun je dan wel weer Limiter kabels voor maken , maar dat geeft geen 100% garantie (heb ikzelf ook de laatste keer gemerkt) :(

Op deze foto zie je de zwarte kabel zitten naast de shock , die is net iets korter als de de shock waardoor die niet helemaal tot het einde uit kan .

DSC_0171-1.jpg

Ziet er wel stoer uit Pieter, even kijken hoe het rijdt ;-)

Mogguh allemaal :-)

*koffie zetten gaat.

Idd. gewoon eerst maar eens kijken hoe het gaat , met die bandjes , je merkt het gauw genoeg denk ik , als je de motor temp. in de gaten houdt kom je volgens mij al heel veel te weten ;)

*bakkie twee doen gaat*

Ik was gewoon pas om 07:30 uur wakker :shock: :D

Idd. gewoon eerst maar eens kijken hoe het gaat , met die bandjes , je merkt het gauw genoeg denk ik , als je de motor temp. in de gaten houdt kom je volgens mij al heel veel te weten ;)

*bakkie twee doen gaat*

Ik was gewoon pas om 07:30 uur wakker :shock: :D

07.30 :shock: lekker uitgeslapen zeker ? ;-)

Ik heb zin in die Baha SS, maar minder zin om vandaag ruim 450 km
In de auto te gaan zitten :-)

...fnck :shock: is Spijk 450 Km voor een retourtje?
Was op sturen geen goedkopere optie?

Voordeel van zelf ophalen is natuurlijk wel dat je een goede check kunt doen van wat je koopt,terplekke en geen gezanik achteraf ;)

logo_film1.jpg

*Film1 een leuke toevoeging vindt op het zenderaanbod :thumbsup:*

Laatst bewerkt:
...fnck :shock: is Spijk 450 Km voor een retourtje?
Was op sturen geen goedkopere optie?

Voordeel van zelf ophalen is natuurlijk wel dat je een goede check kunt doen van wat je koopt,terplekke en geen gezanik achteraf ;)

logo_film1.jpg

*Film1 een leuke toevoeging vind op het zenderaanbod :thumbsup:*

Ik zit een beetje in dubio Bart.
Het is inderdaad een pleuriseind rijden :-)

Bredere en grotere banden geven wel meer stress op de ophanging en aandrijflijn , iets wat je in het zand zeker gaat merken .

En als je wielen te zwaar worden krijgt je ophanging en dus ook je schokbrekers het zwaar te verduren in het terrein , iedere keer als je over een hobbel rijdt of springt zal dat gewicht aan het eindpunt van je schokbrekers trekken .

Daar kun je dan wel weer Limiter kabels voor maken , maar dat geeft geen 100% garantie (heb ikzelf ook de laatste keer gemerkt) :(

Klopt, het verschil is afgeveerd en onafgeveerd gewicht.
Onafgeveerd gewicht wil je zo laag mogelijk houden, wel in de 1:1 wereld, dus dat zal met schaalmodellen niet anders zijn.

Let wel dat mijn verbruik wat hoger is als bij een standaard c1 ivm de dikke wielen die ik eronder heb zitten.
Sil rijdt nog zuiniger met de smalle bandjes ;-)

Zeker lekker uitgeslapen :D normaal gaat mijn wakkermaker ergens tussen 03:30 en 04:30 uur dus ......
Huh , het is toch in Spijk , dat is voor mij 120 km. enkel :???:

Stroopwafels, spritsen, glace koeken, genoeg dus ;)

Btw, die Snoek en Bart zijn ook laat vandaag :D

Doe mij maar lekker een sprits :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back