Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij wil iets knaps om schaal mee te vliegen. Sowieso vliegt een 600 veel beter dan een 500. En een 450 schaal of 500 schaal is gewoon te klein in mijn ogen voor een knappe schaalbak. Een schaal heli moet lage toeren draaien en erg stabiel vliegen. Hoe groter de heli hoe stabieler hij vliegt en hoe lager de toeren op de kop zijn. Het is allemaal gewoon net even meer schaal. Schaalvliegen moet ontspannen vliegen zijn, niet alsof je een 450 staat te bedienen. Een trex 500 is van zichzelf al zwaar in verhouding tot zijn grote. Laat staan met een schaalromp eromheen.

:) Ik zit te denken, en te denken.. en nog eens te denken..
Nee, echt... 8O ;)

Je moet zelf beslissen, maar de 600 pro is een mooie machine. 550 ga je ook niet mis op.
Mee eens. Zeker voor een schaalkist zou ik de 600-size nemen. Reden is dat naarmate het chassis groter wordt, de vorm en details realistischer zijn. Bij een 450 moet alles er letterlijk in gepropt worden, bij een 500 is dat al minder. Bij de 600/.50 scale body's zijn er bij die waanzinnig mooi zijn. Dus een opgerekte 550, die is lichter dan een 600, of gewoon een 600.

En kies dan ook gelijk een ESP uitvoering. Scheelt veel gedoe met die riem. :teacher:

Mogge allen

Ik koop gewoon een 500 voor 3D vliegen en een 600 voor schaal vliegen... :shock:

Nja, ik kan wel gaan zeggen wat ik allemaal loop te bedenken, maar dat wordt toch niet serieus genomen ( hoe zou dat toch komen... :mrgreen: )

Maar goed, ik ga dus eerst een heli proberen (wat knaller al zei, ik loop al zo lang als dat hij mij kent te miepen over een heli.. nu maar eens de knoop door hakken ook).

En laten we wel zijn, voor 800 kan ik een vliegende 600 hebben... (zonder schaalbody).
Voor ruim 2,500 euro heb ik pas een vliegend schaal model met een knappe 5 cilinder stermotor. Dus de stermotor gaat even op de lange baan.. :yes:

Goed, ik neig toch steeds meer naar de 500 dan naar de 600. Voornaamste reden is wel dat ik in Vathorst mooi de gelegenheid heb om te leren vliegen (ruimte en ervaren mensen) en voor een 600 zou ik eerder naar het vliegveld moeten komen vind ik.

Wil niet zeggen dat er geen 600 komt, maar dan moeten er eerst wat vliegtuigen de deur uit.. :lol:

Neem dan een protos 500. KWalitatief beter dan een align 500. Of kijk eens naar de align 500 pro. Maar zoals ik al zei. Ik zou geen 500 nemen.

Ik zat hiernaar te kijken;
2 Brothers RC - Bussum

Ik moet onder ogen zien dat ik het heli vliegen eerst moet leren. Op de sim doe ik het aardig, maar in het echt is het toch wel anders.

Wel wil ik gelijk een FBL systeem hebben. Dat vind ik, als ik er uiteindelijk een scalebody omheen bouw, ook wel zo netjes staan.

En 600 euro om mee te starten vind ik nog te doen. Ik zou hem eventueel 2e hands kunnen kopen natuurlijk, maar daarover twijfel ik nog.

Spike aangaand je Pm aan mij. Dat is zeer zeker een knappe heli. Maar voor 189 euro meer heb je een nieuwe en dan ook nog is flybarless.

Spike aangaand je Pm aan mij. Dat is zeer zeker een knappe heli. Maar voor 189 euro meer heb je een nieuwe en dan ook nog is flybarless.

hmm hmm.. Ik begrijp dat met FBL het vliegen "makkelijker" wordt. Zijn er nog meer redenen waarom je FBL zou willen?

189 euro meer is niet erg veel geld voor iets wat het mogelijk waard is. Alleen vraag ik mij af of ik het dan heel erg veel zou gebruiken..

Daarbij, voor 189 euro meer heb ik nog geen accu. En ik ben iemand die graag zo'n heli zou afhalen. Dat wordt lastig bij het bedrijf waar jij naar refereert.. Alsin, niet echt ruime openingstijden..

flybarless staat mooier op een schaalheli.
Flybarless scheelt je een hoop afstel werk, en onderhoudt vanwege minder onderdelen op de kop.
flybarless is efficienter,iets dat je wil op een schaalheli.
Flybarless zorgt ervoor dat jij de heli zo kan afstellen als jij zelf wil.
ja, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat moet jij nou weer met een MX-12. Stukje nostalgie of ga je een museum beginnen? :mrgreen:
Nee jôh, voor die 50 eypo inclusief 2 ontvangers en een universele lader kun je je geen buil vallen. 8) En anders slijt ik hem wel aan Big Mac. :yes: Heeft die ook een knappe zender. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back