Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
zoiets.;)

ag309-b.jpg

wel mooi p.s deze is van bigplanes.nl

zou ik toch voor een pilot kist gaan
de reviews van pilot zijn allemaal goed en wordt zelfs beweerd dat t niets onder doet tegenover extreme flight en sebart

Vinni: Heb jij je servo's direct op de ontvanger? Ik zou dat niet doen. Een beetje digitale servo trekt in pieken ruim 1.5A. Doe je dat met 3 of meer servo's tegelijk dan loopt dat leuk op. De dunne printsporen van de ontvanger zijn dan een risicofactor. Voorbeelden genoeg van weggesmolten ontvangers. In mijn Sleurphira zijn de digitale servo's ook gevoed vanaf de BEC en niet vanaf de ontvanger. Dat zijn digitale mini servo's maar als ik aileron en hoogte tegelijk doe, heb ik een aanloopstroom van 6.2A. 8O

@sleur
let wel op dat het verschil in aanschaf tussen een 2.2 en 2.7 een goeie 1000 euro is daar bij zijn de afmetingen 2.7 zo groot dat er een hoop sleutelwerk aan zit om deze te vervoeren.
ik zou gaan voor een no nonsens powerbox evolution van 200 euro.

mijn ervaring met mijn yak is dat ik geen 550 cc tank meer nodig heb
verbruik gemiddeld maar 250 cc.dus de andere 300 cc kan ik gebruiken voor smoke evt.
verder,s hoop ideeen maar ik zeg gewoon doen grote benzine stinker:cool:

@sleur
let wel op dat het verschil in aanschaf tussen een 2.2 en 2.7 een goeie 1000 euro is daar bij zijn de afmetingen 2.7 zo groot dat er een hoop sleutelwerk aan zit om deze te vervoeren.
Dat is sowieso een feit. Maar ik vind jouw Dak Yak oplossing wel übervet. 8) :thumbsup: En dat het 1000 eypo meer is, was ook bekend. Maar het is een investering die ik dan wel in één keer goed wil doen. Kwestie van overwegen. :yes: Ik overweeg dan ook om bijvoorbeeld naar evenementen van andere clubs te gaan. Om er 5x per jaar mee te vliegen is dan wat duur. :? Beetje een cultuutomslag hè. :lol:

ik zou gaan voor een no nonsens powerbox evolution van 200 euro.
Mijn idee. Gewoon alleen power distributie en failover van de voedingsspanning. Geen poespas. Kan het ook niet stuk gaan. :D

mijn ervaring met mijn yak is dat ik geen 550 cc tank meer nodig heb
verbruik gemiddeld maar 250 cc.dus de andere 300 cc kan ik gebruiken voor smoke evt.
Hmmmm, da's een overweging waard. Hoeveel rookspul verbruik je per minuut? Las ergens dat het zo rond de 200-500ml/minuut is. Hangt natyuurlijk van je motorgrootte af. Maar rook moet wel rook zijn en geen pufje. :mrgreen:

verder,s hoop ideeen maar ik zeg gewoon doen grote benzine stinker:cool:
Die komt er zeker wel. :yes: 8)

Eerst maar eens chaos in de orde scheppen en de opslag van allerhande spullen scheiden van een bouwhok. Een echtscheidingswandje begint er al te komen. Valt nog niet mee om een ruimte van 8x5 meter waar ook nog een auto en aardige aanhanger in staan te ontdoen van zoveel mogelijk vierkante meters. Komendedagen de dakconstructie aanpassen (tijdelijk opvangen en later in staal herverbouwen). Straks de hele dag de tijd dus kan alles er in een keer uit, isoleren van de buitenwanden, de rest betimmeren en een alles weer terug.
wissenhobbyhok.jpg

Vandaag ook niet op het veld geweest. Was naar Almere met de Trex 700. FF wat instellen gedaan met Bas. Maiden gedaan. Wat een machine. Dat vliegt wel even anders dan de Raptor 50. Ik had de BEC uit de raptor er in zitten, maar die trekt het niet. Die ging even in de stress, maar gelukkig heli netjes onder controle gehouden. Nog wat aanpassingen maken en dan kan hij echt los. Zal hem dinsdag ff op ons veld vliegen.

Nu gaar en gereed maken voor morgen. Vakantie zit er op.
Mag weer aan de slag. Echt geen zin.

@ Jasper, gaaf. Ik ben benieuwd. Kom dinsdag ook wel ff spieken denk ik...

@ sleur......nee dank je.....straks ziet mijn schuur er ook zo uit.....

@3DFris: Ik ben heel benieuwd. :yes:

@veldmuis: Gouden tip: Hou het bij één hobby en niet 8+. Dat scheelt heel veel zooi. :teacher:

Ben ook benieuwd Jasper, we zien het dinsdag :yes:

Morgen ook weer werken, op zich geen probleem mee :nooo: Mot maar weer :yes:

Vinni: Heb jij je servo's direct op de ontvanger? Ik zou dat niet doen. Een beetje digitale servo trekt in pieken ruim 1.5A. Doe je dat met 3 of meer servo's tegelijk dan loopt dat leuk op. De dunne printsporen van de ontvanger zijn dan een risicofactor. Voorbeelden genoeg van weggesmolten ontvangers. In mijn Sleurphira zijn de digitale servo's ook gevoed vanaf de BEC en niet vanaf de ontvanger. Dat zijn digitale mini servo's maar als ik aileron en hoogte tegelijk doe, heb ik een aanloopstroom van 6.2A. 8O

Nee heb ze gewoon via m'n ontvanger
Dan moet dat snel veranderd worden
Moet ik dan alle +en - draden recht streeks op m'n schakelaar en 1 plus en min naar de ontvanger?

Nee heb ze gewoon via m'n ontvanger
Dan moet dat snel veranderd worden
Moet ik dan alle +en - draden recht streeks op m'n schakelaar en 1 plus en min naar de ontvanger?
Ja, beter nog is beide van de schakelaar naar de servo's in verband met maximale stroom per draad. En vanaf dat punt ook naar je ontvanger. Nu zitten beide voedingen vanaf de schakelaar in je ontvanger.

Een redelijk alternatief is de voedingen vanaf de schakelaar verdelen op de ontvanger. Stel dat de dikke servo's op kanaal 1 t/m 5 zitten. Dan doe je een voeding vanaf de schakelaar (via een y-kabel) op kanaal 2 en eentje op kanaal 4. Snappie? Zo wordt de stroom wat beter verdeeld en hoeft de maximale stroom niet over het hele printspoor (is niet helemaal waar zoals hier verteld maar voor pulstromen wel beter).

Een 0.35sqmm draadje kan maar 1.5A kortstondig aan. Continu hooguit 1A. Altijd mooi dat een BEC 5A kan leveren en het draadje maar 1.5A aan kan. :?

Zo, Biglift komt dinsdagavond iemand voor kijken, Interceptor is verkocht aan een medevlieger uit Vathorst, alsmede de groene MX2. De DA50 gaat naar RonaldR toe, ruimt lekker op zo!

Als het spul weg is, even de bezem door de zolder halen, alles waarvan ik niet weet waar het bij hoort, gaat de kliko in en dan heb ik straks alleen nog een viertal helis en wat mooi schaal vlieg spul.

Was even nodig, maar ruimt geestelijk ook wel een beetje op.

*Kipor IG1000 aanvult op verlanglijstje*

Oh ja, en mocht je ongeoorloofd naar binnen willen... Helaas, uw afbeelding is nog voor het bereiken van de (verborgen) camera op het internet geplaatst en per email verstuurd naar mijn telefoon. Zo ook de bewegingsmelding per sms. Nog los van de fanfare die je gaat horen. :pim: Hobbyen met micro-elektronica en programmeren heeft ook zo zijn nuttige kanten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back