Rijders/Vliegers omgeving Zaandam (Deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar is de rij en rusttijden wet voor uitgevonden. Die is alleen zo ingewikkeld met vele uitzonderingen dat niemand het scherp heeft. Ja, 15 en 30 minuten pauze in een blok van 4,5 uur en dan nog niet eens 30 en 25. De tweede pauze moet minimaal 30 minuten zijn. Maximaal 9 uur per dag maar tweee keer in de week 10 uur. Moet er wel weer worden gecompenseerd in de volgende weken. Zo kan ik wel even doorgaan :?:?

Geinig , de chauffeurs die bij het bedrijf werken wat voor ons rijdt , komen toch makkelijk aan de 70/80 uur in de week , en dat is echt géén uitzondering , dat gaat lachend weeeken achter elkaar door .

Zo alles staat

20130509_141729_zps3f0485b8.jpg

En bedankt he . :evil:

Nu heb ik zin om op vakantie te gaan , maar dat duurt nog 12 weken . :(

Ivw checkt vooral het beroepsgoederenvervoer , eigen vervoerders lopen minder risico gecheckt te worden. Maar als ze controleren ben je gewoon de l#l....

Daar is de rij en rusttijden wet voor uitgevonden. Die is alleen zo ingewikkeld met vele uitzonderingen dat niemand het scherp heeft. Ja, 15 en 30 minuten pauze in een blok van 4,5 uur en dan nog niet eens 30 en 25. De tweede pauze moet minimaal 30 minuten zijn. Maximaal 9 uur per dag maar tweee keer in de week 10 uur. Moet er wel weer worden gecompenseerd in de volgende weken. Zo kan ik wel even doorgaan :?:?
De rijtijdenwet staat daar los van. Bumperklevende vrachtwagens zijn dermate gevaarlijk dat als de eerste een noodstop maakt, er minsten nog 5 achterop kleunen omdat die ten eerste het nooit aan hebben kunnen zien komen en ten tweede ze niet op 2 meter afstand zo snel kunnen rageren. Als ze al überhaupt opletten en geen krantje lezen, zitten te interwebsen of wat dan ook te doen achter het stuur. :?

En dan nog, koop dan geen busje maar een dikke Dodge RAM 1500 ofzo. 5,7 Hemi erin en je kunt gewoon lekker blazen.
Of een bootje. Laten we in ieder geval plezier voer- en vaartuigen beperken. :yes: :mrgreen: :p

En dit niet :)

En het tweede commentaar onder het stukje klopt ook wel, zou hij er vandaan komen? :mrgreen:
Tsja, Velsen... Uiteindelijk is daar niets mee gebeurd omdat de wegenverkeerswet geen uitzonderingen kent. Dit in een APV zetten zou uitgelopen zijn op een rechtzaak waar de gemeente erg zwak zou staan. Het enige dat ze zo ver hebben weten te krijgen is dat aanhangers en caravans niet langer dan 3 dagen op dezelfde plek mogen staan.

Swift al klaar ? ;-)
Nope, wel alles op het gebied van microcontrollers dat lekker opschiet. Ik kan online komen met een flutje microcontrollertje van $9,00. Heb je dan wel een UMTS-module bij nodig van €130,00 maar goed. Kan via de interwebs draadloos en niet afhankelijk van een vaste internetverbinding de temperatuur, luchtvochtigheid, gasdetectie (CO en brandlucht) en aan/uitschakelaars (t.b.v. deuren etc.) loggen. 8)

En het projectje met de joystick voor vliegtuigbesturing is een stap verder. De joystick is aangesloten en de microcontroller stuurt de nodige signalen naar een module zoals in rc-zenders past. Nu de software om alles goed in te kunnen stellen. :D Straks vliegen als in een spelletje met een enkele joystick. Dat gedoe met twee van die stokjes... Lekker een hand over om in je neus te peuteren (of iets anders). :rolling:

Straks even naar het veld stormvliegeren met de EZ*. Die trekt het wel bij windkracht veel. :yes:

Ik even een kort vluchtje gemaakt bij de FMS. Iets van 20 seconden.
Toen sloegen de vlammen uit mijn MX700 motor. Kon met een mooie auto-rotatie weer landen.

Kan ik hem eindelijk opnieuw wikkelen.

De mensen schrokken zich dood met die steekvlam uit m'n motor. Best gek als je heli met een rookpluim naar beneden valt. Meeste dachten dat mijn ESC er uit fikte.

Nou ja goed afgelopen allemaal.

Nu ff motor slopen om te kijken wat de schade is. Ik zeg 1,2mm spoeldraad doet wonderen. :thumbsup:

Lang leve de hulpverleningsdiensten in Nederland......

Zware aanrijding....twee pitwagentjes en 1 ambu ????
Niets afgezet, staat nog meer volk omheen dan als er bij een top voetbalwedstrijd op de tribune zitten !!

#schandalig en respectloos !! :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back