Afpersen met lucht.................... alleen het idee al.
Afpersen van een dergelijk drukvat doe je met water !!!
Pompje, terugslagklep en manometer en zachtjes oppompen tot 2x de werkdruk !!
Je blijft bezig met die Wilesco "rommel"....
Waarom zeg ik "rommel", omdat het gemaakt is om af en toe te laten draaien, niet veelvuldig.
Het zijn tin gesoldeerde messing keteltjes, en messing is GEEN ketel materiaal.
Na enige tijd stomen met zo zo`n ketel "kookt" het zink bestanddeel uit het messing en houd je broos koper over zonder enige vorm van sterkte.
Ik heb er ook ervaring mee, met wilesco ketels waar de gatren in vielen, maar ook met zelf gemaakte appendages van messing bij gebrek aan brons thuis.
Na een paar jaar brak het gewoon af... gelukkig in koude toestand.
Je kunt beter bij de oud ijzer handel een stuk roodkoper buis van 54mm kopen en wat koperplaat van 2mm dikte, en maak daar de ketel van.
Je soldeert met tin koper soldeer, dat heeft een werktemperatuur van 230 - 250 graden, dus iets hoger nog dan resist 2, tin/zilvercombi, dat is al iets beter, al zou ik toch voor zilver gaan.
Afpersen van een dergelijk drukvat doe je met water !!!
Pompje, terugslagklep en manometer en zachtjes oppompen tot 2x de werkdruk !!
Je blijft bezig met die Wilesco "rommel"....
Waarom zeg ik "rommel", omdat het gemaakt is om af en toe te laten draaien, niet veelvuldig.
Het zijn tin gesoldeerde messing keteltjes, en messing is GEEN ketel materiaal.
Na enige tijd stomen met zo zo`n ketel "kookt" het zink bestanddeel uit het messing en houd je broos koper over zonder enige vorm van sterkte.
Ik heb er ook ervaring mee, met wilesco ketels waar de gatren in vielen, maar ook met zelf gemaakte appendages van messing bij gebrek aan brons thuis.
Na een paar jaar brak het gewoon af... gelukkig in koude toestand.
Je kunt beter bij de oud ijzer handel een stuk roodkoper buis van 54mm kopen en wat koperplaat van 2mm dikte, en maak daar de ketel van.
Je soldeert met tin koper soldeer, dat heeft een werktemperatuur van 230 - 250 graden, dus iets hoger nog dan resist 2, tin/zilvercombi, dat is al iets beter, al zou ik toch voor zilver gaan.